andreimarian Quote:
ce ulei as putea folosi pt Alfa romeo 159 , 1.9 jdtm(motorina) , 85 kw , fara dpf , resoftata . Am folosit selenia 5w40 si a venit momentul schimbului(am inteles ca e cam invechit Selenia?). Nu ma pricep la toate valorile alea, multumesc .
Din câte știu, poți să pui orice ulei cu vâscozitatea 40 la cald : 5w40 (sau 0w40, dacă vrei porniri ușoare pe frig) , atâta vreme cât are scris pe el (printre altele) ACEA A3/B4 , dacă scrie și ACEA C3 nu-i grav. Ai de unde alege, practic mai toate 5w40 sau 0w40 se încadrează. Vezi să scrie și Porsche A40 și MB229.5 Approuval, astea-s testele cele mai exigente pt. uleiuri, uleiul care trece testele astea e foarte bun. Si-s o grămadă, pe toate drumurile.
În cazul tău, chiar are balta pește. Dacă te hotărăști la vreunul anume și nu ești sigur, mai întreabă încă o dată.
PS: unde ti-ai făcut resoftare în bt? Poate avem cunoștințe comune
@ andreiblitz : de Rowe nu auzisem, dar văd ca au si ei câteva uleiuri bune.
Ăla pe care l-a ales mecanicul tău nu e rău IN SINE, de vreme ce a trecut MB229.51
Pentru motorul tău diesel de 2.4 însă.... toate sursele pe care le-am găsit (ce specifică exact manualul tău?) zic de vascozitate 40 la cald (10w40, 5w40...) Nici una nu zice 5w30, 10w30.... cu alte cuvinte ti-a pus ceva cu vascozitate mai mică la cald(=temp. de funcționare a motorului)
Nu cred c-o sa-ti bubuie jtd-ul, dar s-ar putea sa-ti mai consume din el, sa ai cativa microni de uzura in plus la cald+turatii mari, oricum nu-i vâscozitatea potrivită, cea pt. care a fost gândit motorul, din câte stiu. Ca avantaj, s-ar putea să scadă o idee cons. de motorină. De aia probabil e mai silențios (30 in coada e deci o vâscozitate mai mică la temp. de operare, tu-l compari cu un w-40)
Faptul ca e un ulei pentru DPF nu-i chiar nasol. E doar un lux de care n-ai nevoie.
După cum vezi, nu vorbim absolut deloc de uleiuri de curse, vorbim de uleiuri normale, de pe toate drumurile, dar avem enspe mii de tipuri de motoare. Fiecare cu cerințe mai mult sau mai puțin diferite, cu manuale uneori depășite, care măresc confuzia proprietarilor. În plus, marketingul care buleste situația și mai rău.
Oricum, e sigur ca nu vorbim destul
În general, dacă citiți cu atenție ce-am scris în postul precedent ( și mi-am dat silința, cu culori, caligrafie, litere îngroșate
), cam ar trebui să va descurcați in ce priveste "uleiul minim necesar". Mai clar de-atat nu pot să explic, oricâtă bunăvoință aș avea. Nu e ușor să le înțelegeți terminologia, dar după un mic efort treburile o să fie tot mai clare.
Pentru discuții gen ulei x mai bun ca y, putem vedea de la caz la caz, în funcție de ce scrie în TDS și MSDS.
Deja am amintit în ultimile pagini niște uleiuri bune, de mărci diferite (nu vând nimic, nu-s ca aia care au conturi pe zeci de forumuri și laudă aceleași produse, porcăind restul și utilizatorii lor...)
În general, tot ce trece testul Porsche A40, MB229.5 sau MB229.51 (dpf) sunt uleiuri bune, si-s o grămadă
@cristianmiu : încearcă să găsești pe net manualul cel mai recent, din ultimul an in care s-a mai fabricat încă motorul, desi cred ca ai facut-o deja