It is currently 31 Jan 2025, 01:24

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 69 Next
Author Message
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 25 Sep 2015, 13:49 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
yux_mm Quote:
O fi in curtea altora pe care nu ii agream, dar va fi urata treaba pentru toata lumea.
Buricule, din pacate aici nu-s de-acord cu tine.
E nasol pt milioanele care au cumparat TDI de la VAG, dar na... acu o sa radem noi de ei. Valoarea la revanzare, imaginea etc.
Va fi bine pentru cumparator, care va fi prostit mai cu fereala, si va fi bine pentru ceilalti constructori auto, care vor umple golul lasat de scaderea dramatica a vanzarilor VAG, care probabil va urma. Furnizorii se vor reorienta. "Strada" va fi mai colorata, mai diversa.


Uite un exemplu:

In timp ce vw continua sa zdrangane in jos pe scari, cei pe care i-a calcat pe cap la urcare isi amintesc de toate datoriile (normal)
Si cum vw era urcat cel mai sus, o sa tot avem rating pe subiectu' asta.

Iaca Suzuki, unde din 2009 vw era actionar majoritar, isi rascumpara actiunile cumparate de vw.
Efectul? Valoarea actiunilor Suzuki creste imediat cu 4,6%, pe fondul unei burse japoneze la -1,2% !!

Deja cei doi parteneri nu se mai iubeau ca la-nceput:
"relatiile dintre cei doi parteneri s-au racit, in conditiile in care compania nipona a acuzat VW ca incearca sa preia controlul asupra sa, iar grupul german a criticat faptul ca Suzuki a decis sa cumpere motoare diesel de la Fiat. "

Sursa http://incont.stirileprotv.ro/auto/suzu ... wagen.html


Last edited by zveroboy78 on 25 Sep 2015, 13:52, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 25 Sep 2015, 13:52 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Aha, deci avantaj Japonia, Europa o ia in barba cum ar veni. Chestiile astea au reprecursiuni in macroeconomie, nu te poti gandi doar la ce masini o sa vezi pe strada...

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 25 Sep 2015, 13:56 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Europa si-o ia in barba oricum, si o cam merita, la ce deliranti are la putere, asta e doar un branci in plus.
Bine, tot noi astia de rand o sa platim ponoasele, as usual, asta pana se sparge buboiul.

LE n-am simtit nimic in plus, nici in buzunar nici in alte organe, cand vw a cumparat in 2009 actiunile de la Suzuki. Nu cred c-o sa simt ceva in minus acum, ca s-a intors roata.


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 25 Sep 2015, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
yux_mm Quote:
Stati sa vedeti ce amutim toti daca iese la iveala ca si Fiatul a dat-o pe undeva de gard. Si-asa, FCA nu o duce prea stralucit cu Jeep GC care s-a rasturnat scandalos si ei nu au facut nimic.
yuxule, a mai zis-o cineva mai sus. Scapari ingineresti au tot fost de-a lungul timpului, mai un airbag care sarea cand iti era lumea mai draga, mai o masina care se oprea in mers, mai o acceleratie buclucasa care zica-se ca poseda masina in cel mai barbar mod. Diferenta este ca VAG a facut-o cu intentie, cum se zice in criminalistica "cu premeditare". Nu poti sa dovedesti ca cei de la Jeep au dezvoltat intentionat o masina care sa se rastoarne, sa-si raneasca/killer-easca proprii clienti. Ca le-a iesit prost, mda, e nasol, dar nu e cu intentie. E doar ignoranta/prostie.

Din toate punctele de vedere, masluirea softului a fost o prostie nascuta cel mai probabil din mereu actuala goana dupa bani - cum bine a punctat si Valak. VAG avea resurse, atat ingineresti cat si financiare sa faca motoarele astea ok. Dar mai costa X sute de euro in plus per motor. Iar asta inmultit cu 11+ milioane de motoare... :money:

Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc iscusinta celor de la marketing VAG, jos palaria. Pentru ca in USA motoarele mici sunt (inca) privite ca niste "paria", iar in acceptiunea lor motoarele diesel sunt doar pentru vapoare, un motor diesel de cilindree mica pentru un american era (este) o gluma sinistra europeana. Ce a facut Marketingul VAG: a "impachetat" frumos o poveste, a prezentat dieselul ca fiind viitorul eco (chiar a si castigat premii pe tema asta), motorul "eco" ce ii poate salva de incalzirea globala si toate relele pamantului. Va dati seama ce se intampla daca le iesea? Pe langa Europa, China etc, VAG sa domine inclusiv in USA? :first: :worthy: :naughty:

PS. din pacate treaba asta le da si prostilor sansa sa iasa in fata, vezi ce a facut AutoBild ieri si ce efecte a avut. De retinut: nicio masina, de la niciun producator, nu va scoate intr-un test "de strada" tot atatea emisii cat a scos in testul oficial. Iar asta dintr-un motiv simplu: testul s-a efectuat in conditii ideale, imposibil de replicat in viata reala. Deci - articolele de genul - "masina X a fost testata de noi, publicatia AAA, si ne-a reiesit ca noxele sunt de taspe ori mai mari", merita ignorate cu desavarsire.

PPS. In ciuda rivalitatilor vazute din exterior, producatorii auto sunt destul de solidari intre ei. Nu va asteptati la sange pe pereti, CEO-ii nu vor sari unii la gatul altora. Si asta nu neaparat ca au facut toti acest lucru (foarte posibil, de altfel) ci pentru ca: "Cel fara de pacat dintre voi sa arunce cel dintai piatra". :samui:

intre timp, in Romania s-a ajuns la timbrul de mediu : "Pentru cei care au platit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul roman prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) in momentul in care exista suspiciuni sa mai treaca o data sa faca testul de emisii poluante. :shock: :scratch: In momentul in care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o noua decizie de calcul." - a explicat Coltuc, avocatul Marius Coltuc

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 25 Sep 2015, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
www Quote:
Oficial: 2.8 milioane de maşini din Germania sunt dotate cu sistemul de manipulare a testelor de emisii. 1.6 TDI şi 2.0 TDI. Posibil să intre şi 1.2 TDI în horă. Implicit utilitare uşoare. Deşi nu se vorbeşte de branduri, este vorba de toate modelele care au aceste motoare. De la VW, Audi, Skoda şi Seat.
+ http://www.dw.com/en/germanys-dobrindt- ... a-18741890

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 29 Sep 2015, 01:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6731
Location: Brasov... oarecum.
Cristi, sa sti de o problema, o eroare de proiectare, dar sa ignori sa o rezolvi se poate numi asemenea rea intentie...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 29 Sep 2015, 15:39 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
History in the making... asta e inceputul sfarsitului pentru motoarele Diesel, ascultati ce va zic. :)
Strict din ograda nostra, ce ma intereseaza pe mine este ca Marchionne a refuzat sa investeasca in tehnologiile hibride, si se pare ca in viitorul imediat felia de piata asta va lua amploare. Ah, si sper ca printr-o minune statul italian sa reziliere acum contractul cu VW ce are ca obiect furnizarea de masini ale grupului pentru Polizia/Carabinieri.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 12:03 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7933
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Mamaaa ... Si cati samsari raman cu masinile in aer :lol: http://m.mediafax.ro/social/rar-nu-mai- ... n-14777541" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 12:08 
Offline
User avatar

Joined: 16 Aug 2011, 15:07
Posts: 539
Car: Stelvio
Location: constanta
mugurel Quote:
Mamaaa ... Si cati samsari raman cu masinile in aer :lol: http://m.mediafax.ro/social/rar-nu-mai- ... n-14777541" onclick="window.open(this.href);return false;

Si eu oscilam intre brera si scirocco acum 6 luni.
Nu stiu ce-a fost in capul meu. :bash:

_________________
Alfa Romeo Stelvio 2.0 T Q4 280 HP
Ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v 210 HP


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
www Quote:
"Acţiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice
ideea e urmatoarea: desi euro 6 a intrat in viguare, exista o gaselnita :disgust1: care permite vanzarea de euro5 in continuare - in anumite limite si conditii. Asadar inca mai exista 2.0 diesel euro 5 in vanzare, atat in RO cat si in alte state. Pe langa Elvetia, Italia etc, se pare ca s-au gandit si ai nostri sa le interzica comercializarea.

cu alea SH e alta discutie - se zvoneste ca statul se va in judecata VAG urmand ca diferentele de timbru de mediu sa fie achitate de catre VAG. bun, ai nostri se cam balbaie de fel, deocamdata nu merita bagati in seama. Probabil asteapta sa vada ce fac astia prin Europa civilizata si apoi actioneaza si ei.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Iertati-mi ignoranta, dar, motoarele astea cu probleme de la VAG, sunt euro 5 sau euro 6?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 12:33 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Am apreciat faptul ca a iesit un lache de pe la RAR pe sticla si a spus-o cu subiect si predicat ca ei nu au nici aparatura si nici expertiza necesare evaluarii gradului de poluare al respectivelor motoare. Inginerii de pe-acolo sunt de o prostie sinistra si corupti pana la dracu, o afirmatie de o asemenea decenta nu ii caracterizeaza. Imi amintesc cum prin 2008 - 2009 mergeam cu niste capete tractoare Volvo pentru omologare in Voluntari si ei nu stiau nici cum se rabateaza cabina. Oamenii sunt degeaba, o stiu foarte bine, dar merg pe ideea ca degeaba esti tampit, daca nu stralucesti.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 13:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6731
Location: Brasov... oarecum.
@ege: avand in vedere ca masinile manarite s-au vandut incepand cu 2009...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 13:26 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
"punctul pe i"
www Quote:
Din 1 septembrie nu se mai pot cumpăra maşini Euro 5 în România decât dacă ele au fost aduse înainte de data respectivă şi anunţate în stocuri. Lege europeană care dă verde motoarelor Euro 6.

Astăzi, RAR anunţă blocarea acestor stocuri modeste de maşini Euro 5 ale dealerilor VW, Seat, Skoda şi Audi care au montate motoarele TDI afectate de Criza Dieselgate. Restul maşinilor noi cu motoare Euro 6 - adică toate celelalte din showroom-uri, despre care VW spune că sunt în regulă şi nu au montat soft-ul care manipulează testele de consum - pot fi vândute fără probleme în continuare. Normal.

Orice veţi citi astăzi pe internet sau nu în legătură cu acest subiect este un bullshit ordinar scris de oameni care n-au treabă cu fenomenul. Deci nu, nimeni n-a "blocat vânzările VW în România", nu e o "veste devastatoare" şi nu e un capăt de ţară. E o măsură de precauţie normală, luată în multe ţări europene. Şi afectează o mână de maşini.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 13:45 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Sunt curios cat vor specula "baietii" de la noi toata situatia asta, ma gandesc ca in afara se vor da pe preturi de nimic masinile afectate; s-ar putea sa ne umplem de ele. :?

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 15:14 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
http://www.mediafax.ro/social/ministrul ... u-14779762" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7933
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Pacat :(
Mi-ar fi placut sa ia de la fanii vaginisti diferenta ... Sa ii urasca si astia pe nazisti ca i-au tras in tzeapa :)


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 15:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6731
Location: Brasov... oarecum.
Staiti ca n-am inteles o treaba: se cere ca Vag sa plateasca diferenta de taxa de mediu si sa si bage in service masinile afectate de manarie pentru recalibrarea lor la standardele pretinse la vanzare?
Pai nu cred ca o sa se intample. Am o vaga impresie ca daca cer asta, statul se va alege doar cu banii de mediu, masinile declasate la EURO X, iar noi ramanem cu puzderie de masini care polueaza ca naiba. Nu sunt eu cel mai mare ecologist, dar nici chiar asa.

Cred ca cel mai corect ar fi readucerea masinilor in parametri si o penalizare pentru ecologizare, pentru perioada in care masina a functionat mincinos. Si cel mai bine, sa ii trimita sa planteze direct pomi, ca banii incasati de stat stim noi unde se duc...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 16:05 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
La cum se vad lucrurile acum, exclus sa se plateasca vreo diferenta pe timbrul de mediu. Astia ai nostri vorbesc aiurea, au ca reper ce se mai intampla prin alte tari, dar uita ca in alte tari taxa de poluare este diferita :mrgreen: . Este o alta aberatie a repr. RAR asa cum a fost si declaratia conform careia in RO nu pot exista motoare diesel cu probleme pentru simplul fapt ca RAR testeaza/omologheaza. :lol: etc

yux - VAG a declarat deja ca va aduce masinile in parametri, numai ca in acest moment nu poate preciza cum si in cat timp. In cateva zile vor iesi cu o solutie, sunt presati din toate partile. :console:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 16:42 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Pai singura solutie ar fi sa le scada performantele, ceea ce nu cred ca va fi pe placul posesorilor.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 16:45 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Incet, incet, o baga sub pres. Pe de-o parte mai sunt si altii in situatii similare, iar pe de alta or sa apara cu un soft nici prea-prea, nici foarte-foarte, care o sa faca sa fie bine, sa nu fie rau, ca si cum daca ar fi fost atat de simplu nu l-ar fi folosit de la bun inceput. Sunt bani multi la mijloc, companiile astea au si ei niste actionari, actionarii astia au in buzunarele lor niste politicieni si asa mai departe.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 01 Oct 2015, 16:46 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
EGE - nu e singura. e ras-discutat subiectul. Vezi paginile anterioare.

L.E. Apropo de ce scriam mai sus:
caradisiac Quote:
Volkswagen - L'Etat français demanderait 1 000 € par véhicule tricheur : précipitation ou incompétence ?

"Ces aides publiques devront être remboursées". Elle parle des bonus accordés aux véhicules du groupe VW concernés par le scandale.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 01 Oct 2015, 17:41 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
goldfinger Quote:
Remedierea problemei nu se poate face chiar simplu, doar prin soft; ci, cel mai probabil, necesita si interventii mecanice. Pentru ca emisiile sa respecte normele, singura solutie rapida e sa se limiteze puterea motorului - adica exact ce facea acel soft cand detecta ca masina era testata. Dar asta ar naste un al scandal al ownerilor; au cumparat o masina de X Hp care in urma resoftarii va avea X Hp minus Y%. Greu de digerat.

"win-win" situation, atat ca noxe cat si ca putere, presupune modificarea substantiala a motorului. Ceea ce implica costuri imense (logistica, service etc)
La asta te referi? De acord ca se poate in teorie, ma indoiesc sa o vad pusa insa in practica (partial, ai scris si tu mai sus de ce).

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 02 Oct 2015, 09:27 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Oricum, aia de la ADAC sunt de o perversitate agresiva, au inceput acum cu placa " si alte modele polueaza mai mult in mers", cu exemple din curtea practic tuturor producatorilor. Doar ca aproape orice model polueaza mai mult in mers, fara ca sa aiba instalate softuri si dispozitive special pt a pacali lumea si fara ca, in tot timpul cat nu au fost prinsi, sa spuna ca asta e diferenta de tehnologie intre VW si restul lumii. Cand e clar ca asta e diferenta de HOTIE intre VW si restul lumii :!:
Ce i-as mai baga in ma-sa... :censored:

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Dieselgate
PostPosted: 02 Oct 2015, 10:17 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
lucian - nu ei sunt vinovati, ci cei care citesc dar nu inteleg. VAG nu are nicio scuza, nimeni si nimic nu ii mai poate acoperi. Cei ce vor sa stie au inteles asta. Ignorantii sunt in lumea lor, nu avem noi treaba cu ei.

Orice masina consuma mai multa in viata reala. Punct! Asta nu este o stire. Tautologie!

Eu aplaud demersul lor. Lasand VAG la o parte, hai sa profitam de acest scandal si sa schimbam testul/legislatia. Acolo e buba. Testul nu are nicio treaba cu viata reala. Cand vreodata vreun sofer face asta, de exemplu: " În timpul testului, alternatorul este deconectat, pentru a nu permite bateriei să se încarce, ceea ce reduce consumul."

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 69 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited