It is currently 30 Nov 2024, 13:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 16 Sep 2015, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jul 2010, 05:15
Posts: 58
Car: Alfa 147 1.6 eco
Location: Bucuresti
:))) La treaba cu robinetele pot confirma:)) Lucrez de 6 ani cu italieni si, ce pot spune, sunt un fel aparte, nu poti sa nu ii iubesti :))

este foarte posibil sa o fi facut mai complicata si din privinta castigurilor post-vanzare prin efectuarea procedurilor in service-uri. Pe langa ca iti trebuiesc niste scule specializate, foarte scumpe, este mai complicat decat la alte motoare si au si o reputatie de a se rupe. Cred ca acest lucru a facut pe multi sa se duca sa isi puna distributia la dealer.

=========
Injectoare
=========

Am decis sa curat si sa schimb filtrele injectoarelor. Nu cred ca era neaparat necesar, dar mi s-a parut o activitate usoara si interesanta. Plasticele se scot /taie la fel si oringurile. Pentru a scoate filtrele am infiletat un holzsurub taiat, de dimesniune potrivita, in filtru si l-am tras afara cu un patent.

Injectoarele mele sunt Bosch modelul EV6. Din cate am vazut, TS-urile mai vechi au si EV1 .
(http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... 164-a.html)

Pe ebay se gasesc seturi de filtre, oringuri si plastice (pintle). Sunt diferite tipuri, trebuie ales cu grija. Eu nu am gasit kit-ul corect pe ebay dar l-am gasit pe site-ul personal al unui vanzator de pe ebay
Attachment:
File comment: Kit-ul contine filtre, oring-uri si pintle-ul.
Alf147_injector_filter_rebuild_kit.jpg
Alf147_injector_filter_rebuild_kit.jpg [ 118.42 KiB | Viewed 1834 times ]

Injectoarele au fost curatate de and le-am dat jos, intr-o baie mica cu ultrasune in timp ce erau actuate de un montaj facut initial cu un PIC 16F628A iar apoi cu un arduino. Aici m-am jucat mai mult si mi-am mai adus aminte de vechile pasiuni, nu a fost ceva necesar. Oricum asta nu a curatat varnish-ul depus pe injector.
Attachment:
Inj_tester.JPG
Inj_tester.JPG [ 182.5 KiB | Viewed 1834 times ]

Dupa care am inventat un dispozitiv revolutionar:
Attachment:
Alf147_injector_cleaning.jpg
Alf147_injector_cleaning.jpg [ 152.71 KiB | Viewed 1834 times ]
Nu radeti, ca merge foarte bine :)) si a curatat varnish-ul. Lichidul era atomizat foarte bine.

Filtrele au fost asezate, acoperite cu o carpa moale si batute usor cu un ciocanel pana cand s-au asezat in locas.
Attachment:
Alf147_injector_filter3.jpg
Alf147_injector_filter3.jpg [ 121.24 KiB | Viewed 1834 times ]
Attachment:
Alf147_injector_filter2.jpg
Alf147_injector_filter2.jpg [ 203.99 KiB | Viewed 1834 times ]
Attachment:
Alf147_injector_filter1.jpg
Alf147_injector_filter1.jpg [ 169.5 KiB | Viewed 1834 times ]


Filtrele montate:
Attachment:
Alf147_injectors.jpg
Alf147_injectors.jpg [ 107.81 KiB | Viewed 1834 times ]


Apoi am montat plasticele
Attachment:
Alf147_injector_pintles.jpg
Alf147_injector_pintles.jpg [ 157.83 KiB | Viewed 1834 times ]
Oring-urile si cu asta am terminat injectoarele:
Attachment:
Alf147_injectors_rebuilt.jpg
Alf147_injectors_rebuilt.jpg [ 92.02 KiB | Viewed 1834 times ]
Bobina arsa a fost inlocuita cu una cumparata de pe ebay si tot setul a fost curatat.
Attachment:
Alf147_ignition_coils.jpg
Alf147_ignition_coils.jpg [ 140.73 KiB | Viewed 1834 times ]

Rampa a fost asamblata:
Attachment:
Alf147_injector_fiel_rail.jpg
Alf147_injector_fiel_rail.jpg [ 179.75 KiB | Viewed 1834 times ]
Si montata pe masina:
Attachment:
Alfa147_coils_mounted.jpg
Alfa147_coils_mounted.jpg [ 166.16 KiB | Viewed 1834 times ]
Am umplut sistemul de racire cu Hepu G12, Ulei 10W40, montat filtru de aer si un filtru de ulei ieftin. PLanuiesc sa schimb uleiul si filtrul dupa primii 100-200 de Km.

Vasul de expansiune, a fost curatat folosind pietris de granulatie mica si detergent in apa fierbinte apoi clatit de multe ori. A iesit acceptabil, fata de cum era inainte
Attachment:
Alfa147_Coolant_tank.jpg
Alfa147_Coolant_tank.jpg [ 136.18 KiB | Viewed 1834 times ]
Masina a luat "cheie" si a pornit imediat. Evenimentul a fost filmat si se poate vedea pe youtube: (toba mediana nu era montata)

https://youtu.be/NKAIO2ECbHY

Ce m-a speriat initial, a fost rola de tensionare care compensa continuu tensiunea din curea (se vede in video). Am inteles mai apoi ca asa este normal.

Motorul merge bine, in toate cele 4 pisoane. Masina inca nu a fost mutata de pe loc, inca lucrez la interior si la roti.

_________________
Alfa 147 2001 1.6 TS eco


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2015, 20:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
sincer nu e foarte normal, motorul mergea cam sacadat, poate nu ardeau bine toti cilindrii, cert e ca la un relanti echilibrat nu ai compensarea aia asa mare dar e posibil sa se aseze avionul dupa ce o foiesti putin.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Sep 2015, 22:23 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jul 2010, 05:15
Posts: 58
Car: Alfa 147 1.6 eco
Location: Bucuresti
da... la asta ma gandeam si eu ca va trece dupa ce se mai aseaza. nu prea am mai avut timp de ea, am fost foarte ocupat la munca, iar weekend-ul trecut am lucrat la o alfa mai mica, pe carburatie, care tunde iarba :).

Am terminat cu scaunele si interiorul, am montat rotile de vara, si am scos-o la o tura. Discurile sunt ruginite (state din aprilie) si trebuie sa pun ceva frane, dupa care ii voi schimba placutele. O sa mai revin cu ceva poze

Ma gandesc serios sa o vand dupa ce termin. Nu ca nu am ce face cu ea, dar imi mananca prea mult timp si nu ma pot abtine :lol: . Ar trebui sa rezolv si problemele estetice exterioare, iar pentru asta nu stiu daca mai am rabdare.

_________________
Alfa 147 2001 1.6 TS eco


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2015, 18:53 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jul 2010, 05:15
Posts: 58
Car: Alfa 147 1.6 eco
Location: Bucuresti
Am facut primii 100km cu masina. Zgomotele au inceput sa se reduca dar au aparut altele :). Motorul merge bine, s-a mai asezat, astept sa mai fac 100 km dupa care schimmb uleiul si filtul de ulei.

Intre timp am observat o oscilatie pe cureaua de accesorii (rolele au fost schimbate) si banuiesc ca fulia este de vina, am comandat deja alta.

Mi s-a rupt burduful plantarei de pe partea dreapta, inspre cutie, l-am comandat si pe asta +o piulita de planetara.

Ce am mai facut la ea:
1) Schimbat bucse selector viteze + curatat bolt selector de rugina
2) Desfacut farurui, slefuite, lacuite cu lac bicomponent si montate la loc. Mai astept putin si o sa le slefuiesc din nou dupa care un polish (la lacul dat). Au iesit bine, exceptie facand mici fire de praf care s-au depus pe suprafata, pe care sper sa le scot la a 2-a slefuire
3) Curatat plafonul pe interior , unde intra cablurile din hayon de rugina, aplicat tratament de rugina, grund, vopsea.
4) Desfacut, curatat si uns macara geam dreapta (nu urca dintr-o bucata, trebuia ajutat) Acum merge bine

Ce mai am de facut:
1)Schimbat fulie accesorii
2)Scimbat placute, ulei
3) Schimbat burduful planetarei pe interior. - Pentru asta nu am nici o idee de unde sa incep. Presupun ca trebuie scoasa toata planetara iar pentru asta cred ca ai nevoie de ceva scule speciale? Cineva pe aici care a mai facut asta? :D Help? Ma gandesc sa schimb si niste bucse daca tot fac treaba asta? Defapt... Merita sa ma bag sau sa ma duc undeva?

4) Schimbat catalizatorul - Am un catalizator bun (multumesc BZ-76-DIA) doar ca trebuie sudat pe flansa celui vechi. Stie cineva un atelier prin Sect 6 / Militari la care sa pot face treaba asta intr-un pret acceptabil?

_________________
Alfa 147 2001 1.6 TS eco


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2015, 20:45 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jul 2010, 05:15
Posts: 58
Car: Alfa 147 1.6 eco
Location: Bucuresti
Mi-am facut putin timp, sa mai pun cateva poze din lunga peripetie

Cand am montat inapoi etrierul pe stanga fata, nu stiu de unde am luat cifra, dar am incercat sa strang culisele la 100 Nm :bash: Mai jos se poate vedea ce s-a intamplat :)))


Dat gaura, scos culisa rupta, cumparat set nou de culise


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 236.5 KiB | Viewed 1662 times ]
2.jpg
2.jpg [ 207.82 KiB | Viewed 1662 times ]
3.jpg
3.jpg [ 120.11 KiB | Viewed 1662 times ]
4.jpg
4.jpg [ 150.34 KiB | Viewed 1662 times ]
5.jpg
5.jpg [ 183.76 KiB | Viewed 1662 times ]
6.jpg
6.jpg [ 167.71 KiB | Viewed 1662 times ]
7.jpg
7.jpg [ 100.85 KiB | Viewed 1662 times ]

_________________
Alfa 147 2001 1.6 TS eco
Top
   
PostPosted: 29 Sep 2015, 22:43 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jul 2010, 05:15
Posts: 58
Car: Alfa 147 1.6 eco
Location: Bucuresti
Interiorul a fost desfacut complet, spalat, si pus la loc.

1) Scaunele dezmembrate si husa de sus scoasa de pe scaun. Spalate cu spuma si curatitorul cu presiune, apoi lasate la uscat.

Partea de jos
Attachment:
1.jpg
1.jpg [ 314.3 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
2.jpg
2.jpg [ 239.07 KiB | Viewed 1642 times ]
Husa sapatarului
Attachment:
3.jpg
3.jpg [ 454.46 KiB | Viewed 1642 times ]
Hmmm. azi ma imbrac in alfatex :)
Attachment:
14.jpg
14.jpg [ 273.68 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
5.jpg
5.jpg [ 85.41 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
6.jpg
6.jpg [ 131.03 KiB | Viewed 1642 times ]
Ce tine in loc tetiera scaunelor din fata
Attachment:
7.jpg
7.jpg [ 157.62 KiB | Viewed 1642 times ]
Aici trageam husa inapoi pe scaun
Attachment:
8.jpg
8.jpg [ 122.49 KiB | Viewed 1642 times ]

Cam asa arata interiorul inainte sa ma apuc de el
Attachment:
9.jpg
9.jpg [ 160.35 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
9a.jpg
9a.jpg [ 138.37 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
10.jpg
10.jpg [ 179.57 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
11.jpg
11.jpg [ 104.26 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
12.jpg
12.jpg [ 238.73 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
13.jpg
13.jpg [ 190.3 KiB | Viewed 1642 times ]
Am dat plafonul jos
Attachment:
15.jpg
15.jpg [ 187.33 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
16.jpg
16.jpg [ 115.63 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
17.jpg
17.jpg [ 125.55 KiB | Viewed 1642 times ]
Si uite ce am gasit:
Attachment:
18.jpg
18.jpg [ 135.3 KiB | Viewed 1642 times ]
Curatat cu o freza, tratament de rugina, grund, vopsea,silicon
Attachment:
19.jpg
19.jpg [ 129.15 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
20.jpg
20.jpg [ 75.21 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
21.jpg
21.jpg [ 96.79 KiB | Viewed 1642 times ]

Aspirat tot in interior, si carpeta pusa la loc
Attachment:
22.jpg
22.jpg [ 124.33 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
23.jpg
23.jpg [ 147.88 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
24.jpg
24.jpg [ 136.57 KiB | Viewed 1642 times ]
Curatat si uns macara geam dreapta
Attachment:
25.jpg
25.jpg [ 206.71 KiB | Viewed 1642 times ]
Suport nou scaun sofer
Attachment:
26.jpg
26.jpg [ 111.38 KiB | Viewed 1642 times ]


Bricheta noua aftermarket - nu sta nici asta fixa
Attachment:
27.jpg
27.jpg [ 123.25 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
28.jpg
28.jpg [ 143.65 KiB | Viewed 1642 times ]

Farurile desfacute dupa ce le-am incalzit in cuptor 5 minute la 90 grade celsius
Attachment:
29.jpg
29.jpg [ 148.87 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
30a.jpg
30a.jpg [ 142.97 KiB | Viewed 1642 times ]
Selectorul vitezelor, curatat de rugina, uns si montat cu bucse noi
Attachment:
31.jpg
31.jpg [ 114.82 KiB | Viewed 1642 times ]
Ambii suporti de aripi au fost schimbati. Unul a fost luat de la BZ-76-DIA (multumesc!) si a venit in stare foarte buna, celalalt l-am gasint intr-un parc de dezmembrari, indoit dar fara multa rugina, intr-o stare mai buna decat cel vechi care era pe masina. L-am indreptat, curatat si vopsit:

Cel vechi de pe partea dreapta, care se pare ca a luat o lovitura care l-a indoit si a rupt si suportul de radiator, caer a fost prins in suruburi
Attachment:
4a.jpg
4a.jpg [ 136.38 KiB | Viewed 1642 times ]
Attachment:
4d.jpg
4d.jpg [ 288.6 KiB | Viewed 1642 times ]
Cel nou de la DIA
Attachment:
4b.jpg
4b.jpg [ 161.72 KiB | Viewed 1642 times ]
Cel revopsit
Attachment:
4c.jpg
4c.jpg [ 272.4 KiB | Viewed 1642 times ]
Am schimbat si uscatorul de pe circuitul de aer conditionat ("uscatorul de freon") care contine silicagel, un absorbant de umiditate. In timp se degradeaza.

Cam atat pentru postul asta, o sa revin cu niste poze facute pe timp de noapte, dar o sa imi fac timp sa fac ziua niste poze la interior.

_________________
Alfa 147 2001 1.6 TS eco


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2015, 22:57 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jul 2010, 05:15
Posts: 58
Car: Alfa 147 1.6 eco
Location: Bucuresti
Cateva poze cu interiorul semi-terminat, sunt facute noaptea, nu se vede mare lucru. O sa revin cu ceva poze facute cand iese soarele :)

P.S Manerele de la usi, au fost curatate, date cu primer de plastic si vopsite in negru mat. Am mai facut asta si acum cativa ani si a tinut foarte bine. Mai am de facut capacele de la suruburi. Cotiera este praf... capacul rupt cu totul. Ma gandeam sa gasesc o solutie sa nu o mai pun deloc, pt ca nu prea gasesc.


Attachments:
DSC_0949.JPG
DSC_0949.JPG [ 138.41 KiB | Viewed 1640 times ]
DSC_0952.JPG
DSC_0952.JPG [ 121.75 KiB | Viewed 1640 times ]
DSC_0954.JPG
DSC_0954.JPG [ 98.68 KiB | Viewed 1640 times ]
DSC_0955.JPG
DSC_0955.JPG [ 106.07 KiB | Viewed 1640 times ]
DSC_0956.JPG
DSC_0956.JPG [ 253.67 KiB | Viewed 1640 times ]
DSC_0957.JPG
DSC_0957.JPG [ 109.44 KiB | Viewed 1640 times ]
DSC_0958.JPG
DSC_0958.JPG [ 131.02 KiB | Viewed 1640 times ]
DSC_0965.JPG
DSC_0965.JPG [ 114.62 KiB | Viewed 1640 times ]

_________________
Alfa 147 2001 1.6 TS eco
Top
   
PostPosted: 29 Sep 2015, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Tu chiar ai rabdare, nu gluma... :clapping:
Daca tot ai muncit sa desfaci farurile de ce nu le-ai pus niste lupe + o vopsire pe negru GTA style ? O instalatie de spalare cred ca mai gaseam pe la mine s-o infigi in bara si iesea o treaba minunata, zic eu.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2015, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jul 2010, 05:15
Posts: 58
Car: Alfa 147 1.6 eco
Location: Bucuresti
Rabdarea este pe cale sa se termine :) .. singurii bani pe care i-am castigat cu masina asta au fost cei 24 de euro in monede de 1 si 2 eur oxidate pe care i-am gasit sub carpeta. An 2002. :lol: tot este ceva, trebuie sa recunosc .

M-am gandit la lupe si chiar la vopsire. Nu este scos din discutie inca, doar ca m-am mancat in c*r si am vrut sa le pun la loc ca sa fac o tura cu ea :) .Oricum trebuie sa dau bara jos, asa ca pot sa scot si farurile. Acum am un burduf rupt, asa ca iar o trag pe dreapta pana il fac si pe asta. Suspectez si o conducta de servo dar inca nu imi dau seama de unde curge.

Mizeria facuta de burduf:


Attachments:
DSC_0963.JPG
DSC_0963.JPG [ 69.29 KiB | Viewed 1650 times ]

_________________
Alfa 147 2001 1.6 TS eco
Top
   
PostPosted: 30 Sep 2015, 07:20 
Offline
User avatar

Joined: 05 Feb 2014, 21:46
Posts: 335
Car: Alfa romeo 147
Location: Campina
Ar fi pacat sa o vinzi in primul rand pentru munca depusa ,in al doilea rand in general cand muncesti la ceva te si atasezi de acel lucru si iti va parea rau ca l-ai dat.

Trimis de pe al meu C6603 folosind Tapatalk

_________________
--------------------------------------------------------------
Mai multe avioane sub apa decat submarine pe cer..
--------------------------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 30 Sep 2015, 08:34 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2202
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
Lasa-l s-o vanda! Omul oricum vrea sa treaca la un "proiect" mult mai interesant.

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2015, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
Salutare, am citit tooot de la cap la coada si parca ma uit la mine . Credeam ca sunt singurul care mai face astfel de operatiuni pe astfel de masini. Eu am fost ajutat de niste amici cu un service. Ok sa o luam cu inceputul ... la partea de segmentare , eu am folosit segmenti goetze, pe care in scurt timp i-am schimbat cu altii, motorul a inceput subit sa consume ulei de la al doilea schimb ( dupa 10.000) , am redesfacut motorul, asta implicand alta curea de distributie, garnitura de chiuloasa ( Victor reinz - dupa parerea mea fac cele mai bune produse ) , fluide.. etc. Cand s-au dat jos pistoanele, am observat o uzura foarte mare pe acesti degmenti goetze ( segmentii de jos ). Acesti segmenti sunt prosti din punctul meu de vedere, deoarece sunt facuti din 2 bucati, si anume segmentul in sine si arcul. M-am documentat putin , si am gasit un produs se numeste NPR ( Nipon Piston Rings) , ei fabrica piese de genul acesta pentru industria auto Japoneza. Ce am observat si de ce am insistat pe genul acesta de segmenti , deoarece segmentul de jos era facut din 3 bucati , asta de ajuta in momentul in care ii montezi , practic imbinarea capetelor segmentului la montaj il pui opus fata de cel de jos, iar intre arcul, asta reduce posibilitata de a consuma ulei cel putin pe acolo . Din momentul acela 10 mii km - consum ulei aprox 200 ml cam cat imi dau seama pe joja ( cert este ca scade dar insignifiant ) in conditiile in care nu menajez masina absolut deloc. Am exact acelasi model de motor, eu am eliminat catalizatorul , am adaptat o evacuare luata de pe o alfa 156 1.8 ts euro 2 fara catalizatoare. Nu am eroare deoarece sonda lambda 2 are un adaptor ( reductor de gaze) ce restrictioneaza nivelul gazelor pe care aceasta le citeste. Admisie de aer BMC DIA ( nu trage aer cald, am folosit tubulatura originala pt. a adapta filtrul).

M-am apucat si eu de interior, partea de sus am rezolvat-o , nu am mai apucat mocheta si panourile de usi deoarece a trebuit sa mai merg si in concediu, acum poate la anul voi termina ce am inceput. Cert este ca ma folosesc de masina zilnic , am 268 mii km cu ea... ( cu motorul reasamblat am 30 de mii ) si merge bine fara eroare fara consum ridicat , trage bine ... din punctul acesta de vedere sunt multumit , deoarece in familie mai exista inca 3 masini ( destul de noi) si am cu ce compara .

Mai am de muncit la suspensie am schimbat toate bratele, dar se pare ca dupa aceasta vara au cedat telescoapele pe spate si flansle din capul telescopului au o mica bataie ce ma scoate afara din masina :)

P.S. Chiuloasa si alte componete ( biele. pistoane, supape, bolturi, prezoane, baie de ulei etc) am curatat cu solutie de spuma activa in stare pura , am lasat solutia 3 zile , incredibil rezultatul , pur si simplu dizolva totul ca un acid.

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited