yux_mm Quote:
Stati sa vedeti ce amutim toti daca iese la iveala ca si Fiatul a dat-o pe undeva de gard. Si-asa, FCA nu o duce prea stralucit cu Jeep GC care s-a rasturnat scandalos si ei nu au facut nimic.
yuxule, a mai zis-o cineva mai sus. Scapari ingineresti au tot fost de-a lungul timpului, mai un airbag care sarea cand iti era lumea mai draga, mai o masina care se oprea in mers, mai o acceleratie buclucasa care zica-se ca poseda masina in cel mai barbar mod. Diferenta este ca VAG a facut-o cu intentie, cum se zice in criminalistica "cu premeditare". Nu poti sa dovedesti ca cei de la Jeep au dezvoltat intentionat o masina care sa se rastoarne, sa-si raneasca/killer-easca proprii clienti. Ca le-a iesit prost, mda, e nasol, dar nu e cu intentie. E doar ignoranta/prostie.
Din toate punctele de vedere, masluirea softului a fost o prostie nascuta cel mai probabil din mereu actuala goana dupa bani - cum bine a punctat si Valak. VAG avea resurse, atat ingineresti cat si financiare sa faca motoarele astea ok. Dar mai costa X sute de euro in plus per motor. Iar asta inmultit cu 11+ milioane de motoare...
Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc iscusinta celor de la marketing VAG, jos palaria. Pentru ca in USA motoarele mici sunt (inca) privite ca niste "paria", iar in acceptiunea lor motoarele diesel sunt doar pentru vapoare, un motor diesel de cilindree mica pentru un american era (este) o gluma sinistra europeana. Ce a facut Marketingul VAG: a "impachetat" frumos o poveste, a prezentat dieselul ca fiind viitorul eco (chiar a si castigat premii pe tema asta), motorul "eco" ce ii poate salva de incalzirea globala si toate relele pamantului. Va dati seama ce se intampla daca le iesea? Pe langa Europa, China etc, VAG sa domine inclusiv in USA?
PS. din pacate treaba asta le da si prostilor sansa sa iasa in fata, vezi ce a facut AutoBild ieri si ce efecte a avut. De retinut: nicio masina, de la niciun producator, nu va scoate intr-un test "de strada" tot atatea emisii cat a scos in testul oficial. Iar asta dintr-un motiv simplu: testul s-a efectuat in conditii ideale, imposibil de replicat in viata reala. Deci - articolele de genul - "masina X a fost testata de noi, publicatia AAA, si ne-a reiesit ca noxele sunt de taspe ori mai mari", merita ignorate cu desavarsire.
PPS. In ciuda rivalitatilor vazute din exterior, producatorii auto sunt destul de solidari intre ei. Nu va asteptati la sange pe pereti, CEO-ii nu vor sari unii la gatul altora. Si asta nu neaparat ca au facut toti acest lucru (foarte posibil, de altfel) ci pentru ca: "Cel fara de pacat dintre voi sa arunce cel dintai piatra".
intre timp, in Romania s-a ajuns la
timbrul de mediu : "Pentru cei care au platit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul roman prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) in momentul in care exista suspiciuni
sa mai treaca o data sa faca testul de emisii poluante. In momentul in care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o noua decizie de calcul." - a explicat Coltuc, avocatul Marius Coltuc