Valak Quote:
Mie mi-au nimicit recent un SKF pe spate, cel mai probabil l-au desfacut la montaj si apoi au incercat sa dea vina pe rulment. Apoi, nimeni nu il strange la cuplu, rulmentul face repede joc si se duce. Cuplul de strangere indicat de Alfa e de 320 Nm, adica unul destul de mare. Ca idee, VW spune sa il strangi la 180 Nm, apoi sa montezi roata si cu roata pe pamant sa mai strangi inca 180 de grade. Strangerea asta e tot reglajul lui, il strangi prea putin, isi face joc rapid si se duce, il strangi prea tare (foarte putin probabil) ori il spargi, ori se incalzeste, iti da toata vaselina afara si se gripeaza.
gresit, neadevarat, eronat.
rulmentii de alfa cu doua camasi interioare pot fi stransi pana in panzele albe, in cel mai rau caz va ceda piulita sau filetul de la planetara, insa cele doua camasi interne ale rulmentului pe care se face strangerea sant in asa fel gandite incat odata aduse in contact iese fix cota de rulaj a rulmentului, nu e ca la dacia veche unde trebuia sa strangi pana se blocau bilele si apoi sa slabesti cateva grade, aceia erau rulmenti conici, aici avem alta gasca in alta traista, toti rulmentii demontati de mine care erau stricati la alfa erau foarte bine stransi deci exclus aceasta varianta, doar in cazul in care e lasat nestrans se strica imediat.
cel mai important lucru este presarea butucului in rulment cu ajutorul unei prese, daca in urma procesului de presare se desface accidental rulmentul pot patrunde obiecte straine in rulment si pot scurta durata de viata a sa, mai exista si greseli de fabricatie chiar si la cei mai buni fabricanti, de exemplu am desfacut un rulment care huruia dupa cateva sute de km si am gasit o singura bila sparta, mi e greu sa cred ca la montaj s a spart doar o bila, restul erau perfecte, dar asta e un lucru rar, (comparabil cu rata de accident a unui avion in zilele noastre) la fabricantii premium.
multi rulmenti se strica de la apa, pur si simplu semeringul de etansare se uzeaza si la trecerea prin apa rulmentii iau apa si se strica imediat, se poate vedea usor daca e vorba de apa pentru ca apare rugina, tipul asta de rulment nu e gandit pentru trecut prin balta, e un rulment de sosea.