It is currently 15 Nov 2024, 16:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 133 34 35 36 3758 Next
Author Message
PostPosted: 02 Sep 2015, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ai raspunsul mai sus:

"jtd e un motor robust, merge cu orice tip de ulei din lume care respecta normele fabricantului, fara uzuri suplimentare dupa 200k km, absolut orice marca, go figure."

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 02 Sep 2015, 17:21 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
@comanr
Ai perfecta dreptate numai ca diferenta este ca la mine motorul merge cu un stres suplimentar si cu niste parametrii mult diferiti fata de specificatile producatorului


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2015, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am inteles, cred ca pur si simplu ai putea sa faci schimbul de ulei mai des decat inainte.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 02 Sep 2015, 18:03 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
zet Quote:
Datele problemei:
1.9jtd 8v cu multiplele modificari pe care le stiti deja.
Întrebarea este ce alt ulei mai bun as putea sa folosesc raportandu-ma si la modificările pe care le are masina?
Stii, mie personal mi-ai dat sah si mat cu modificarile tale.
Uitandu-ma pe fuga, vad ca ai un turbo mai bengos si sistem WM. Sper si cred ca nu ai DPF :)

Incercand sa-mi dau cu parerea, cred ca-ti trebuie un 5w40 cu HTHS cat mai mare, ca sa reziste la stress-ul adaugat.
In plus, s-ar putea ca sistemul WM sa produca mai multi acizi decat intr-un motor normal, deci iti trebuie ceva cu TBN (total base number) mare (deci FullSAPS) ca sa-i neutralizeze; pentru acelasi motiv, uleiul ar trebui schimbat mai des, TBN-ul se "consuma" in timp, neutralizand acizii.

In concluzie, tre sa te uiti la diversele fise tehnice, cauta un 5w40 ACEA A3/B4 cu HTHS si TBN cat mai mare (>1,1) si schimba-l la 6-8 000km.
Nu te arunca la uleiuri de OZN-uri scumpe, ia ceva la pret normal, ne-contrafacut, care a trecut testele (are aprobarile) Porsche A40 si MB229.5 Aprouved, si schimba-l des.

Hai ca n-a fost chiar mat, am mai gasit o mutare :)


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2015, 21:12 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Are cineva vre-o parere despre Shell Helix Ultra 5w40?

Pe hartie arata foarte bine, am observat ca multi utilizatori prin UK si IT folosesc ca alternativa la 20K.

API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40; Renault RN0700, RN0710; PSA B71 2296, Ferrari. Meets the requirements of Fiat 9.55535-Z2 and Chrysler MS-10725

Nu sunt convins care ca faza cu Fiat 9.55535-Z2 vs 20K care are FIAT 9.55535-G2

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2015, 22:48 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Folosesc eu, dupa 5000km se tine foarte bine. Silentios, motorul se incalzeste greu, acceleratiile sunt line, silentioase, fara vibratii.
Vibreaza un pic (30 sec) dimineata dupa pornire, dar na, nu e 0w
Sa vad cat tine comportamentul asta, de nota 9.80.

Z2 se pare ca e specificatia suprema la Fiat pt. motoare turbo. Oricum, MB229.5 si PorscheA40 sunt suficiente.


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2015, 01:01 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Folosesc si eu uleiul asta si pot spune ca e ok. E drept eu am masina veche, +200.000km si nu ma pot astepta la minuni, dar motorul este mai silentios decat cu vechiul ulei care nu stiu ce marca era. Nu pot spune sigur daca este doar uleiul de vina sau si faptul ca am schimbat toate filtrele, s-au curatat galeriile, s-a demontat si curatat turbo, etc..

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2015, 10:20 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Ok alta chestie, ce e FIAT 9.55535-GH2, ca am vazut in alta brosura de prezentare si asta. Greseala nu e, insa n-am efectiv timp acum sa ma apuc de cautat.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2015, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
@zveroboy78

Confrom fisei ar cam corespunde si ce folosesc acum:

http://flcf.onion.it/commonfile/ENG/pdf ... ec_ENG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2015, 14:20 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Razvan29 Quote:
Ok alta chestie, ce e FIAT 9.55535-GH2, ca am vazut in alta brosura de prezentare si asta. Greseala nu e, insa n-am efectiv timp acum sa ma apuc de cautat.
GH2 o fi vreo combinatie de specificatii? Eu unul n-o gasesc ca atere.

http://www.oilspecifications.org/fiat.php


@zet : mi se pare "mediocru", cum zicea Immortan Joe ala in Mad Max :)
Sigur gasesti ceva mai bun decat asta cu MB229.3 si Pour point <-36 (slabut). Azi pana si uleiurile de benzinarie (Lukoil, OMV) pot mai bine de-atat.
HTHS nespecificat, TBN mai merge.

Poate am timp sa caut in we. Promit ca nu uit.


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2015, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu cred ca discutia e putin overkill dar recunosc ca citesc postarile :lol:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Sep 2015, 19:13 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Overkill pentru toti, mai putin pentru zet :D El are "nevoi speciale" la moteur. :D


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2015, 22:19 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
depinde si cat de mult folosesti puterea suplimentara si mai ales daca exista fenomenul de patinare adica daca transmisia se descarca nu e asa grav, practic sarcina pe motor si pe arbore nu urca la niste valori periculoase din cauza ca la multe masini cu tractiune fata si cai mai multi patineaza rotile si astfel sistemul se autoprotejeaza, la fel volanta si ambreiajul sufera mai putin daca exista patinare la roata dar cum am zis si eu si tu, un schimb mai devreme e arhisuficient.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 05 Sep 2015, 06:33 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
ciprianionut Quote:
mugurel Quote:
Ai mers tu mai cuminte
nu,nu talpà la fel 130-140 km/h :peace:
dupà 500 km parcursi cu noul ulei de motor,schimbàrile sunt 2:consumul sa diminuit cu putin iar dimineata acel zgomot de diesel la rece a dispàrut a mai ràmas sà vàd dacà dupà 3000km trb.ceva completàri.Numai bine la toatà lumea. :D


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2015, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Va aduc in discutie urmatorul ulei http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE" onclick="window.open(this.href);return false;

Masina Renault Clio 1.5 dci (80 cp) 150k
Simptome cu vechiul ulei : Pornire foarte greoaie ( habar n-am ce a pus vechiul proprietar insa sigur avea vreo 20k la cum arata)
Dupa ce am adaugat uleiul mentionat mai sus masina porneste mult mai usor iar motorul se aude mult mai frumos. Pe langa noul ulei am inceput sa bag si ulei de amestec de 2T in proportie de 250 ml la un plin de diesel, posibil sa aiba si asta o contributie.
In Alfa bag de ceva vreme numai Motul insa iau in calcul serios si aceasta alternativa de la Liqui Moly, foloseste cineva asa ceva in JTD ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2015, 22:37 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Si eu ma gandeam sa incerc ceva de la liquimoly.

PS. Ce folosesti de la motul?


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2015, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
MOTUL X-CESS 8100 5w40 de vreo 3 ani de zile asta dupa ce am venit de pe Selenia WR 5w-40 insa ma declar foarte multumit :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2015, 15:16 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Am ajuns la 5600km cu Shell Helix Ultra 5w40, deocamdată se ține cel mai bine dintre toate uleiurile testate pe Panda. Și îl găsesc ieftin ca braga, 31.99 oiro/5L

Abia după 20 min. apa ajunge să stea stabil la 90°, motorul se încălzește f. greu, deci uleiul circulă, unge la pornire si raceste bine. Cu cele dinainte, efectul dura maxim 3000km.

Am făcut testul de dispersie cu picătura de ulei în paharul cu apă, mizeria se imprastie instantaneu (deci aditivii de dispersie îs încă în forță) Picatura rămâne să pluteasca grupată, nu se dizolva în apă, cum făcea fostul ulei când era la capătul puterilor.

Foarte curat la km ăștia, dar am făcut engine flush înainte sa-l pun.

O întrebare am: la ambele mașini din semnătură, luate noi, uleiul a mirosit mereu a benzină.
E normal?


Last edited by zveroboy78 on 14 Sep 2015, 15:20, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: 14 Sep 2015, 15:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
e normal mai ales la motoarele cu injectie directa, alea sant campioane la dilutie de benzina in ulei, cam asta ar fi si motivul pentru care multi schimba uleiul pana in 10k la ele.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Sep 2015, 21:42 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Am facut deja 10.000km cu Shell Helix Ultra 5W-40 si prin octombrie as vrea sa schimb uleiul. Eu ma tot uit la Amsoil, dar sincer sa fiu nu prea stiu la ce anume trebuie sa fiu atent.
Masina o folosesc 90% in oras si vine frigul. Care din urmatoarele 2 credeti ca ar fi mai ok pentru 2.4-le meu cu 205.000km? Mid-SAPS sau Full-SAPS? Diferenta de pret pentru 5 litrii e de 15$.
European Car Formula 5W-40 Mid-SAPS Synthetic Motor Oil (AFL) / European Car Formula 5W-40 Synthetic Motor Oil (EFM)
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445) - 14.3 / 13.6
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445) - 88.5 / 83.3
Viscosity Index (ASTM D2270) - 168 / 168
Viscosity CCS, cP @ °C (ASTM D5293) - 5855 (-30) / 5433(-30)
Flash Point °C (°F) (ASTM D92) - 224 (435) / 220 (428)
Fire Point °C (°F) (ASTM D92) - 240 (464) / 238 (460)
Pour Point °C (°F) (ASTM D97) - -40 (-40) / -39(-38)
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D5800) - 10.0 / 8.7
Four-Ball Wear Test (ASTM D4172B @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1hr), Scar, mm. - 0.44 / 0.47
Total Base Number - 8.0 / 10.1
HT/HS (cP) (ASTM D5481) - 3.8 / 3.7

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2015, 22:43 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
prima varianta de ulei.


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2015, 01:06 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Multumesc, dar mi-am luat gandul de la Amsoil pentru simplul fapt ca nu gasesc distribuitor decat in Polonia si asa mi-ar veni la pret dublu fata de Shell(ce am acum in masina) sau Liqui Moly si n-are nici un sens, si la vreo 130-140% fata de pretul real...
De Shell Helix Ultra 5w-40 sunt foarte multumit pana acum, deja am 10000km cu el, si daca voi continua sa circul 90% in oras atunci probabil am sa-l schimb mai repede si o sa fie bine asa.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2015, 10:15 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Trebuie sa iei in calcul si disponibilitatea, daca se intampla vre-un eveniment neplacut sa nu stai cu zilele sa-ti aduca uleiul.

Incep sa cred si eu ca e overkill dezbaterea asta excesiva despre uleiuri - pentru niste masini de strada. Practic orice ulei modern ( non-contrafacut) o sa-si faca treaba fara probleme. E adevarata si faza cu cat platesti, aia primesti, insa cred ca e usor sa gasesti o balanta intre cost/calitate.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2015, 10:41 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Ai perfecta dreptate! Nu-mi consuma ulei, dar e vorba si de linistea mea stiind ca folosesc un ulei pe care il gasesc aproape in orice benzinarie daca e nevoie.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2015, 23:05 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Bine ai revenit între oameni, blitzule!
Tot ce-am scris în ultimele pagini, a fost întru susținerea tezei anti-overkill.
Dacă un ulei obisnuit cu aprobarea Porsche A40 rezista la 203 ore de chinuri, inclusiv 5 ore de Nurburgring simulat, e mai mult decât suficient pt. oricare din noi.
Încă nu mi-a dat nimeni nici o dovadă concretă cum ca overkillurile ar fi cu 50% mai bune ca astea obișnuite (ca să justifice diferență de preț). Aștept încă.

Discuția în sine nu-i rea, învățăm toți și facem mai puține prostii.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 133 34 35 36 3758 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited