It is currently 06 Nov 2024, 17:29

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Nov 2014, 16:45 
Offline

Joined: 21 Jan 2012, 19:32
Posts: 68
Car: AlfaRomeo 159
Location: Timisoara
Buna,
Detin o 159 1.9 16v 110 kW jtdm.
Masina are 137000 km, si la plecare cu turatii scazute, moare motorul foarte usor, uneori la relanti, motorul nu are un zgomot rotund, putandu-se auzi o deviatie in turatii, care poate fi observata si pe acul turometrului.

I-am facut schimbul de ulei, filtru aer motor, filtru motorina si evident si habitaclu, dar cel din urma nu are relevanta pentru problema data.

Acuma, dupa multe ore de citit pe forumuri straine si romanesti, am ajuns la concluzia ca ar trebui sa curat galeria de admisie, valva EGR, supapele swirl, senzor MAP si MAF(ultimii doi in masura in care este posibil cu spray-uri de curatare, desi din cate stiu, cel putin debitmetru are o functie de autocuratare datorita temperaturii mari la care sunt tinute constant filamentele pentru detectarea debitului de aer care intra in motor.)

Ceea ce insa nu am gasit, insa, sunt componentele care trebuiesc, sau exista un grad mare de probabilitate sa trebuiasca a fi schimbare din cauza uzurii, cum ar fi garnituri care nu se vor mai potrivi si alte chestii de genu.

Poate cineva din cunoscatori, sa ma ajute cu o lista precisa, sa stiu cu ce ma inarmez (as vrea sa o fac weekend-ul asta).

Multumesc anticipat.


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 20:36 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salutare, sa stii ca nu e o operatiune deloc simpla..

1. sa dai admisia jos dureaza undeva la 4-5 ore...
2. clapetele swirl nu le cureti cu benzina/diluant sau alta solutie si gata le pui la loc... din cauza uzurii pot avea joc ( si de regula au ), deci nu rezolvi mai nimic daca doar le speli bine daca ele au joc. In cazul in care au joc, ori le scoti de tot ( asta implica sa gasesti o metoda de a acoperii gaurile ) ori schimbi galeria cu una noua.
3. Daca tu mergi mult prin oras sau la ture mici... odata montate la loc, egr-ul isi va face de cap si iarasi vei patii accelasi lucru. Cel mai ok ar fi sa-l blindezi dim moment ce cureti galeria.
4. Garnituri s.a.m.d nu se deterioreaza asa usor... oricum iti pot da seama doar dupa ce desfaci sa vezi exact ce si cum este acolo.
5. Senzorul de presiune se curata destul de usor . Iti recomand sa folosesti alcool izopropilic si nu altceva sa nu risti sa strici senzorul .
6. Debitmetrul nu se autocurata, pur si simplu schimbarea filtrului de aer la timp si functionarea corecta a turbosuflantei iti garanteaza ca e totul ok acolo.
7. tine cont ca dai distributia jos, iar daca tot o dai jos, ar fi ideal sa schimbi si rolele + pompa de apa + curea... nu de alta dar tot umblii acolo

Asa ca sa repetam:

±4 ore desfacut galerie
±2 ore curatat admisia
±1 ora curatat senzori
±4 ore montat la loc

Tin sa precizez ca aceasta este timpul in cazul in care chiar ai habar ce faci acolo si ai mai desfacut o masina, altfel iti recomand sa mergi la un mecanic priceput.

Succes !

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 20:47 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
mama, ce le stii… :lol:

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1228
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
Mai omule, dar chiar iti este lene sa citesti forumul asta? Chiar trebuie sa scrii un alt topic cand deja este dezbatut subiectul asta, basca mai sunt postate si filmulete de pe youtube cu procedurile exacte. Incep sa inteleg foarte bine atitudinea multor colegi cand spun ca acest forum a devenit o mahala. "hai sa postez problema mea ca mi-e sila sa caut si sa citesc 5-6 pagini pana ma edific. mai bine primesc mura in gura." Exact aceeasi problema am avut si eu si mi-am " rapit" 30 min din timp sa citesc tocmai sa nu mai umplu aiurea forumul convins fiind ca voi gasi ceea ce caut daca "sap" in multitudinea de pagini inutile ca cea de mai sus. sterge-ti acest post sau mutati-l in topicul adecvat.

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 21:41 
Offline

Joined: 21 Jan 2012, 19:32
Posts: 68
Car: AlfaRomeo 159
Location: Timisoara
Distributia+pompa de apa si role au fost facute la 122000 km (acum masina are 137000), sunt pe cartea service, masina e cumparata din Germania, de mine, de la proprietar.

Schimburile de ulei + filtre, potrivit cartii service au fost facute la intervale de 30000 Km, cam mult dupa cum stiam eu ca se fac, dar din cate am observat, masina asta are destul software in ea sa isi si calculeze gradul de deteriorare al uleiului si alti parametrii de genul.

Evident, nu o sa ma arunc sa ma incred in aceste calcule, la conditiile de praf, temperaturi, drumuri din Romania, dar pentru mine e suficient sa am incredere ca masina a fost tratata bine.

Valva EGR si ea a fost schimbata din cate am vazut pe facturi, pe la 51000 km, galeria de evacuare pe la 105413 km, si cam atat major la motor.

Cat despre clapete, daca observ ca sunt uzate, astea nu se pot cumpara ca parte separata de galeria de admisie? Nu as vrea sa renunt la sistemele de gestionare a motorului, puse acolo de producator, chiar daca ele nu au un efect major, pe care eu ca utilizator as putea sa il resimt.

As vrea cel mult sa ii montez o placa de restrictionare a gazelor, cea dintre EGR si galeria de admisie, cu 8 gauri, 4 pentru suruburi si 4 pentru circularea gazelor.

Nu am mai desfacut O galerie de admisie la un motor diesel, dar o sa ma ajute un prieten si sper sa reusesc sa fac operatiunea asta cap-coada.

Iar daca e sa se imbaxeasca iar cu funingine, o dau jos si o curat iar peste ceva vreme.

Multumesc mult pentru efort.


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 21:53 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Renunta la Egr si Swirl, fuga la Tibi...si gata simplu si eficient. Plus de asta vei mai avea si un ranjet mare pe fata cand vei vedea cum trage masina.


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 22:08 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
De acord cu zet aici :)


Swirl-ul ala chiar nu te ajuta cu nimic... mai rau te incurca ( mai putin aer in motor ) si nu se gasesc doar clapetele, se schimba admisia cu totul ( costa in jur a cateva sute de euro daca nu ma insel )

Ma rog, fiecare face ce considera cu masina proprie si personala... insa, daca sistemul broscarilor era atat de bun, de ce sa schimbat egr la 50k?si acum te cam paste o schimbare de admisie and so on?

Parerea mea proprie si personala este ca producatori nu mai pun atat de mult pret pe fiabilitate si durata in timp... o masina este construita sa functioneze in parametrii optimi fara nici o interventie majora in medie 5ani... Iar toate chestiile care se pun la motoarele diesel ( egr, filtru de particule, etc ) sunt montate mai mult pentru a reduce gradul de poluare.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 22:22 
Offline

Joined: 21 Jan 2012, 19:32
Posts: 68
Car: AlfaRomeo 159
Location: Timisoara
Bun,
Va multumesc mult pentru efort, din nou si o sa recurg probabil la anularea EGR , DPF, swirl, dar pana atunci (eu fiind din TM, nu ajung asa usor la Tibi), o sa ii trag o curatare de funingine pe admisie, EGR si blocul clapetei de debit.
O sa revin cu poze si detalii daca se considera util, altfel rog un moderator sa stearga subiectul.

Multumesc.

Ah si apropo, eliminarea acestor sisteme o sa imi mareasca consumul de carburant?


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Motorul respira mai usor... concluzie va consuma mai putin :) nu cu mult... dar un 1% acolo tot ce e posibil... nu stiu cat iti consuma tie acum? Ideea e ca un 1.9 jtd 16V nu ar trebui sa sara de 10% urban oricat de nasol ar fi traficul.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 22:44 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1228
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
Uite aici, mura in gura. Spui ca nu s-a discutat si ca nu ai gasit nimic: http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php? ... pere+motor" onclick="window.open(this.href);return false;
Pe und din cele 7 pagini este si un filmulet preluat de pe youtube exact cu pasii necesari pt demontarea valvei EGr iar daca te uiti tot pe youtube ai sa vezi si cum se demonteaza senzorul maf. Asa ca termin-o cu ofuscatul si admite ca ti-a fost lene. daca te uitai deasemena pe topicul rudolfita2 vedeai ca am facut exact acelasi lucru cu 1 zi inaintea ta si ai fi putut sa-mi dai un pm sa ma intrebi ce si cum. Hai ca deja ti-am dat prea multa importanta.

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 23:39 
Offline

Joined: 21 Jan 2012, 19:32
Posts: 68
Car: AlfaRomeo 159
Location: Timisoara
82sas Quote:
Uite aici, mura in gura. Spui ca nu s-a discutat si ca nu ai gasit nimic: http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php? ... pere+motor" onclick="window.open(this.href);return false;
Pe und din cele 7 pagini este si un filmulet preluat de pe youtube exact cu pasii necesari pt demontarea valvei EGr iar daca te uiti tot pe youtube ai sa vezi si cum se demonteaza senzorul maf. Asa ca termin-o cu ofuscatul si admite ca ti-a fost lene. daca te uitai deasemena pe topicul rudolfita2 vedeai ca am facut exact acelasi lucru cu 1 zi inaintea ta si ai fi putut sa-mi dai un pm sa ma intrebi ce si cum. Hai ca deja ti-am dat prea multa importanta.
Esti tare ofticat vad, dar esti ofticat degeaba.

Daca aveai atata inspiratie sa vezi ca am cerut detalii despre garnituri si nimicuri ce le poti intalni la curatarea GALERIEI DE ADMISIE, care apropo, se da jos de pe motor si se desface in 2 bucati separate longitudinal, intre care este o garnitura siliconica si asa mai departe, poate dadeai un aer mai intelept.

Si btw, sa cureti EGR e frectie galemica, tot asa, simplu, mai poti curata si clapeta de admisie si nu cere mare maiestrie.

Si asa, pentru cultura ta generala, poate vrei sa iti cureti valva aia EGR mai profund, ca aparent corodarea pieselor metalice mobile o omoara, mai mult decat funinginea, vezi fisierele atasate pentru un tutorial cat de cat folositor.

Te rog, fa-ti un bine tie si comunitatii si incepe sa gandesti logic.

Pe langa toate astea, de unde era eu sa visez ca tu ai facut asta, daca nu ai dat niste cuvinte cheie care sa aiba legatura cu asta, topicului tau...rudolfina, sau ai impresia ca sunt dator sa indexez in fiecare noapte toate topicurile prezente pe forum? Ca deh...ce faci in timp ce dormi?

Te-am rugat o data si te mai rog o data, abtine-te si hai cu ceva folositor, daca tot vrei sa iti vezi postarile online.


Attachments:
EGRcleaning1.pdf [107.41 KiB]
Downloaded 273 times
EGRcleaning2.pdf [125.04 KiB]
Downloaded 171 times
EGRcleaning3.pdf [86.14 KiB]
Downloaded 174 times
Top
   
PostPosted: 28 Jan 2015, 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
beta.geminorum Quote:
Bun,
Va multumesc mult pentru efort, din nou si o sa recurg probabil la anularea EGR , DPF, swirl, dar pana atunci (eu fiind din TM, nu ajung asa usor la Tibi), o sa ii trag o curatare de funingine pe admisie, EGR si blocul clapetei de debit.
O sa revin cu poze si detalii daca se considera util, altfel rog un moderator sa stearga subiectul.

Multumesc.

Ah si apropo, eliminarea acestor sisteme o sa imi mareasca consumul de carburant?
Esti aproape de Alex Abrudan (Oradea)
Dupa eliminarea acestor sisteme, plus eliminarea dpf si resoftare mie mi-a scazut consumul ;)

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 21:41 
Offline

Joined: 01 Dec 2014, 22:54
Posts: 3
Car: Alfa Romeo GT
Location: Iasi
Salut,baieti am si eu o problema..si citind pe aici,sunt cativa care chiar se pricep,deci,am probleme cu Galerie admisie,turbina scoate un fluierat puternic si iese un fum nenorocit de negru,cel putin masina nu trage! m-am consultat cu cativa prieteni de prin "Broscania"(italia) si mi-au spus sa renunt la clapete swirl,si sa pun suruburi in loc,acelasi lucru mi-au spus si pt EGR! acum vreau sa stiu daca e ok sa fac modificarea asta,si daca dupa masina va merge mai ok,daca consumul va creste/scade ,etc! ;) :mrgreen: :mrgreen:


P.S cineva din Iasi imi poate recomanda un mecanic bun care ar putea sa imi faca toate modificarile astea?


thanks!


Attachments:
20150614_144041~2~2.jpg
20150614_144041~2~2.jpg [ 127.98 KiB | Viewed 4536 times ]

_________________
Ex Bmw 330D
Ex Honda Acord 2.0
Ex Peugeot Coupe Pininfarina 2.2
Ex Lancia Delta 2.0
Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 23:44 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Citeste topicul masinii mele ( vezi semnatura ), posibil sa te ajute


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2015, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7891
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Frumoasa culoarea pe GT-ul tau . Pacat ca strica eleronul ala toata linia masinii ...
Poate ii faci si ei un topic cu poze , descriere , cum a ajuns la tine etc ...


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2015, 00:13 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
mugurel Quote:
Frumoasa culoarea pe GT-ul tau . Pacat ca strica eleronul ala toata linia masinii ...
Poate ii faci si ei un topic cu poze , descriere , cum a ajuns la tine etc ...
singurul lucru bun e ca se asorteaza culoarea eleronului cu gardul :lol:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Aug 2015, 13:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6682
Location: Brasov... oarecum.
Daca turbina fluiera s-ar putea sa fie nevoie de ceva interventii si pe acolo ca sa rezolvi masina

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited