Ieri eram putin nervos pentru ca am aflat ca trebuie sa dau motorul jos ca sa scot caseta, acum am putin mai multa rabdare sa explic. Masina a iesit din fabrica cu urmatorul nume, Alfa 33 1.7 16v Permanent 4 QV, are motorul 1712 16v varianta fara catalizator 137hp/6500 rpm 161nm/4500rpm (curba cuplului e interesanta), motorul este de turatie cu Bore 87 stroke 72, axele cu came de fabrica sunt foarte agresive (cele medio stradale de la colombo bariani nu sunt un upgrade asa mare comparativ cu cele stock). Masina era initial varianta cu catalizator, 129 cai insa dupa ce m-am documentat am descoperit care sunt diferentele fata de cea fara catalizator si aparent doar axele cu came sunt diferite asa ca am cumparat axe noi de non-cat atat admisie cat si evacuare, ECU are mai multe harti si isi alege pe care merge in functie de un releu, daca scoti releul si dai un reset de soft merge pe varianta fara lambda/cat. Sistemul de 4x4 este diferit de cel anterior de pe 33 "drive is transmitted to the viscous coupling from an electromagnetic coupling normally engaged and controlled by an electronic control unit which automatically disengages during high decelerations (safety braking)." care era cu buton, asta e un sistem cu vascocuplaj, cand mergi constant merge 90% fata 10% spate insa in sarcina poate transmite pana la 40% putere pe spate, se foloseste atat de senzorii abs pentru a da puterea in spate insa si de acceleratie in sine (anticipeaza, nu prea apuci sa pierzi aderenta mai ales cu cauciucuri 205, se simte insa bine pe ploaie pe curbe). E un sistem de 4x4 care adauga masinii doar 70kg si care se potriveste mult mai bine masinii decat unul complex ca pe 155 Q4, sistemul asta nu ridica centrul de greutate ca celelalte, masina fiind boxer are centrul de greutate foarte jos si era pacat sa ridice tot motorul ca sa bage o transmisie 4x4 mai complexa de care oricum nu ai nevoie pe masina asta. Modificarile aduse la suspensie nu sunt foarte mari, -35mm arcuri H&R si amortizoare koni yellow, toata masina are bucsi powerflex mov (inclusiv la bieletele de directie). Modificarile la motor : chiulase portate de Mihai Pirjol care are si el un 33 cu care concura in trecut si care a mai facut si pentru altii chiulase, arbore usurat si echilibrat tot de el (-900grame), axe cu came varianta non-cat, injectoare ev6 in loc de ev6, au acelasi flow dar sunt mai eficiente si pulverizeaza mai bine. Sitemul de franare este si el altul, etrieri de calibra turbo (plug and play) cu discuri de 155 v6, am trecut de la 239mm la 284mm. Piese schimbate: toti rulmentii, TOTI, (la roti, la diferential, in cutie in flansele de cardan), pinion si sincron ale treptei 2 de viteza, satelitii din diferential, toti senzorii, toate bucsile, amortizoare si arcuri, toate flansele de cardan si toate tampoanele, vas de expansiune, kit ambreaj,. Masina a fost si antifonata cu silentcoating (vreo 15 kg adaugate in total ). Urmeaza: Soft de la squadra tuning olanda, evacuare si un filtru de aer K&N in carcasa originala (pannel). Masina a fost reconditionata si am facut-o exact cum mi-am dorit eu sa fi iesit din fabrica, nu e o masina de circuit e o masina de strada care are fix compromisul pe care mi-l doresc (asta ramane de vazut daca am reusit sa fac ce mi-am propus, inca nu am testat-o pe strada). In teorie masina dupa toate modificarile se va apropia de 100hp/litru, ea in varianta de 129 cai scrie in carte ca face 0-100 in 8.2 secunde asa ca nu e chiar inceata. Nu stiu daca va avea cineva rabdare sa citeasca postul asta insa eu mi-am facut datoria
Probabil am uitat sa scriu cate ceva insa daca imi amintesc revin cu completari.
PS: bara panhard la 33 meu e stramba pentru ca altfel se lovea de diferential.
_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"