catalin - nu te astepta ca astfel de zvonuri sa circule "la cafea", nici macar printre angajati. Astfel de lucruri, cand se intampla, daca se intampla, sunt "high confidential". Pe principiul: secretul in doi nu mai e secret.
Fiecare uzina foloseste atat componente importate cat si componente luate de la furnizori locali. de exemplu, daca Mercedes are fabrica in Ungaria si are nevoie de "furtune", nu le mai importa din germania si le cauta la un furnizor local. Asta nu inseamna ca furtunul produs in Ungaria este mai slab calitativ - trebuie sa respecte caietul de sarcini. Se practica asta pentru ca este mai eficient din toate punctele de vedere: cost, timp, logistica etc etc
unele diferente sunt logice si cateodata necesare:
- se aduc modificari masinilor ce se duc in desert - radiatoare mai mari, alt sistem de climatizare, geamuri mai groase etc etc
- se aduc modificari masinilor ce merg in Russia - incalzire auziliara, scaune incalzite, volan incalzit, poate si o mai buna antifonare. Poate alte bujii. nu stiu, chestii d-astea
- unii constructori modifica si masinile ce ajung in tarile cu infrastructura proasta: asa-zisul pachetul "drumuri grele" vine standard din fabrica. Asta cred ca e clar pentru toata lumea, o stim p-asta foarte bine.
acum - ca unii fac smecherii, ca exista diferente semnificative (alta platforma
, alta punte spate, alta suspensie - motorizari mai vechi etc) intre un Golf produs in DE si unul produs in "Curitiba", cine ar putea sa confirme asta !?
Cam cat de tampit sa fie cineva astfel incat sa vina si sa spuna: "da, ba, noi ne batem joc de aia din tara X, aia e". Uitati-va la Brazilia si zona aceea - ce ofera constructorii auto acolo si la ce preturi. Plangi, nu alta. este ceva de ne-gandit pentru un european.
Sunt lucruri care se spun si lucruri care nu se spun. asta e.
pe scurt: faptul ca doua masini, acelasi model, aceeasi generatie, una are un compresor clima Valeo si alta are un compresor Sachs, nu e un indice ca producatorul face smecherii. Pot fii imbunatatiri, pot fii remedieri ale unor probleme ce au scapat la o prima verificare la introducerea in fabricatie. Poate fii un mic facelift, MY etc etc. De ce o data Valeo si la cateva luni sachs: de la optimizare de costuri (negocierea unui contract mai bun cu sachs intre timp), la logistica samd.