Valak Quote:
Mai sunt si niste legi, daca nu ma insel, care cer unui producator sa aiba un anumit nivel de noxe la nivelul gamei de modele si motorizari si atunci apar variante din astea care sa traga media in jos. Stiu ca Fiat-ul statea foarte bine la capitolul asta, fiindca avea doar motoare mici, putin poluante.
nu cred ca BMW avea nevoie de artificiul asta. Fiat si Dacia stau f. bine la emisiile de "codoi", intr-adevar, datorita faptului ca vand in general masini mici, de oras, cu motorizari adecvate unui uz preponderent urban. Umbla o vorba prin targ ca Aston Martin a facut smecheria asta folosindu-se de "minunatia" aia de Cygnet - a se citi Toyo IQ.
ibiza Quote:
yux_mm Quote:
Ce o sa te impresioneze o sa fie sunetul de scuter al motorului. Vezi Polo-urile in 3 cilindri
dar pot folosi aceleasi mp3-uri ca la M5
@Ibiza: nu e chiar acelasi lucru, dar fiecare se descurca cum poate. Vezi si solutia asta:
Maserati Active Sound System
Legat de cilindree, motorul face parte din "modular BMW EfficientDynamics engine family", the ‘unique 500 cc cylinder’ technology.
cu riscul de a supara cativa oameni pe aici... Toata lumea a ramas blocata in cei 3 cilindri, insa nu stiu cati au avut curiozitatea sa se uite pe cifre: 1.5L / L3 / 100 kW/136 hp / 220 Nm : sprint 0 to 100 km/h in
8.9 seconds.
O comparatie directa nu prea exista pentru ca nu prea mai sunt masini premium de segmentul D care sa foloseasca un motor atat de mic. Insa avem un model de la Ford, mondeo cu 1.0 ecoboost si 125 de cai. in cazul fordului cifrele arata cam asa 125 Hp/ sprint 0-100 : 12 secunde. 11 cai putere diferenta intre cele doua motorizari si 500cc.
Traducand chestia asta intr-un limbaj alfa, de 8.8 secunde are nevoie un 159 cu 2.2 JTS pentru a ajunge la 100 km/h. De fapt, seria 3 echipata cu motorul asta are un sprint mai bun ca 159 1.9 JTDm, 2.0 JTDm, 1.9 JTS (daca datele gasite pe net sunt adevarate). Practic doar Tbi-urile si 2.4 au valori mai bune. Ok, comparand masini de generatie diferita este un non-sens, dar dincolo de emotii si subiectivism stau cifrele.
PS. Cine stie cilindreea motorului cu combustie interna ce motiveaza i8-ul?