Poate locul cel mai potrivit pentru un mic feedback asupra Giulietei 1.4 TCT aflata la vanzare si pe care cu bunavointa lui Dan am folosit-o mai mult de o saptamana incepand cu o zi inainte de AlfaFest 10 !
Recunosc cinstit ca am subestimat foarte mult aceasta masina si acum imi fac mea culpa, am crezut ca o sa iau o masinuta fragila cu roti de 16 si cocotata cu care voi avea o problema reala in a conduce asa cum sunt obisnuit , senzatie agravata putin si de directia asistata electric extrem de generoasa in bracaj !Insa cutia automata face toti banii cum se spune , schimba foarte fin fata de varianta selespeed de pe modelele anterioare , evident nu am folosit decat modulul Normal !
Dupa un drum prin aglomeratia Bucurestilor la orele 16 si o spalare rapida a dormit linistita pana a doua zi, intre timp am ramas surprins de portbagajul generos in timp ce imi inghesuiam bagajele plus sculele de pescuit , ceva piese si pachete revizie ce trebuiau sa ajunga la Fest .
Am plecat a doua zi spre Valcea cu gandul ca voi petrece cateva ore la volan si voi merge in limitele legale.
Prima surpriza a venit de la consum, pentru ca pana la km 50 unde am oprit sa fumez si sa beau o cafea mergand aproximativ legal @140km/h aveam o medie de aprox 7 la suta , am resetat trip B , am alimentat si am pornit la drum .
De la intrarea pe Dealul negru cand am simtit nevoia in cateva depasiri sa comut pe modulul Dynamic, motorul a inceput sa isi arate coltii , mai vazusem DNA ul la treaba pe un Mito de 155 de cp dar la Giulietta asta diferenta intre normal si dynamic este extrem de mare , probabil ca si cutia are o parte de vina , pur si simplu sta in expectativa si iti asteapta reactia , apesi mai mult sau ridici piciorul din gaz. Senzatia de la acel moment a fost de masina sprintena si datorita directiei ferme in Dynamic am inceput sa prind si putin curaj in abordarea virajelor.
Abia de vineri cand am asteptat coloana de Bucuresti la Valcea am simtit cu adevarat cam ce poate masinuta, dupa plecarea din Omv ul de la Cozia s-a mers sportiv cu exceptia catorva segmente aglomerate si acum avand termen de comparatie cu reactia celorlalti colegi din coloana am realizat ca motorasul asta de 1.4 chiar are sange latin , se duce sus si chiar daca este benzina cuplul este mai mult decat decent pentru greutatea masinii.
Au urmat niste urcari in blana, peisaje de poveste, Trans si drumuri virajate in urmatoarele zile pe care participantii la Fest le stiu cu siguranta! Pe masura ce m-am acomodat cu masina am invatat si sa dozez pedala de acceleratie fix cat aveam nevoie pentru o depasire , franele sunt departe de platforma 159 insa nici greutatea nu le solicita foarte mult, nu am simtit vreun moment ca nu ma simt in siguranta !Directia in Dynamic cum spuneam mai sus este Fantastica , fara ea ai avea sentimentul ca mergi mult prea tare cu un logan . Ce mi-ar fi placut extrem de mult ar fi fost niste roti macar pe 17 si un set de arcuri sport , dar mai bine ca nu le am avut , as fi suparat de tot colegii cu motorizari mult mai generoase pe care oricum i am agasat cu prezenta indiferent de sectorul de drum abordat si oricat de tare si-au dorit sa ma piarda nu au reusit
Pe scurt opinia mea este ca aceasta combinatie de motor si cutie de viteze este ideala pe aceasta caroserie! Am testat si dieselul de 1.6 120 cp si credeti-ma ca este o lesinatura pe langa TB.
Nu cred ca in gama de pret se poate gasi la acest moment ceva care sa rivalizeze cu micul monstru de 170cp si probabil cu un mic soft , o evacuare si suspensie masina poate fi o dragoste de durata !
Sper ca cel interesat de aceasta masina sa isi poata face o idee despre ce va cumpara , sunt disponibil atat pentru mai multe detalii cat si in a oferi ajutor daca va dori sa puna in aplicare micile modificari sugerate de mine
Multumesc Dan pentru ajutor si sansa de a ma distra pe cinste la Festul de anul asta