It is currently 29 Nov 2024, 06:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 102 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 07 May 2015, 10:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
fereasca dumnezeu de asa ceva.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 11:13 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
te cred, lucruri.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Dupa parerea mea nu a mai fost lucrat in el, doar ca am descoperit un lucru care in mare masura nu a lasat sa se umple galeria de admisie de ulei si implict mai departe, asta in sensul ca de la epurator iese un furtun care se ramifica, unul intra in galeriea de admisie dupa clapeta de acceleratie si unul merge in fil;trul de aer....Ei, cel care intra in galeria de admisie e opturat cu un dop, asta facea ca toti vapori de ulei sa mearga prin filtrul de aer se raceau si condensul il faceau in carcasa de la filtru, iar multe depuneri astfel au fost evitate!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
orice gioarsa de motor se poate bucura daca i se scoate epuratorul si se ventileaza in atmosfera insa daca ventilezi epuratorul in filtrul de aer il imbibi cu ulei destul de repede, iar un filtru de hartie plin de ulei nu mai permite trecerea aerului cu usurinta.

in eventualitatea in care ventilezi gazele direct in atmosfera aka "dacia obosita, taxiu comunist" este nociv in primul rand pentru ocupantii masinii care la semafor inghit tot felul de gaze foarte otravitoare unele fara miros aspirate prin sistemul de climatizare al propriei masini.

un motor sanatos nu are envoie de astfel de artificii, ele ajuta insa dupa un numar de km cand exista blow-by excesiv.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 14:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Exista si filtre epuratoare...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 20:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Ai perfecta dreptate cu filtrul imbibat de ulei... asta descoperisem inainte sa desfac motorul, dar chiar nu stiam de ce naiba trage atata ulei acolo si nu merge in galerie, cat despre partea cu artifiiciile facute din diferite motive si aici trebuie sa-ti dau dreptate, un motor care functioneaza in parametrii normali nu are nevoie de asa ceva!

Revenind la motor si la operatiunile efectuate pe ziua de azi, m-am ocupat de curatarea chiuloasei si a supapelor...si sa mor daca nu ai rabdare te duci cu capul! :D
Inca nu am scos pistoanele dar totusi am o nelamurire, de unde consumul de ulei...intreb asta in ideea ca anul trecut cand am schimbat distributia am schimbat simeringurile la supape fara sa dau jos chiuloasa, acum ma asteptam sa gasesc simeringuri scoase de la loc pentru ca si dupa schimbarea lor consumul de ulei a ramas acelasi, dar surpriza....nu era miscat nici un simering!!!
Inca ce am vazut azi la curatarea chiuloasei, erau depuneri foarte mari pe admisie la pistoanele 2-3....iar la celelalte doua pot sa zic ca erau relativ curate! Deci totusi de unde consumul?!


Attachments:
IMAG0534.jpg
IMAG0534.jpg [ 531.39 KiB | Viewed 3171 times ]
IMAG0535.jpg
IMAG0535.jpg [ 574.93 KiB | Viewed 3171 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 21:17 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Antonele ai tu dreptate cu acel epurator....pe vechea Alfa, aveam acel epurator si chiar isi facea datoria...nu aveam atata mizerie in admisie, uleiul se intorcea in baia de ulei...am vandut masina cu 362 mii Km la bord si chiar si asa nu completam mai mult de 0,5L de la schimb la schimb...pe cuvant daca la aia nici nu eram obisnuit sa ma uit la ulei! :D

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 21:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
filtrul de epurator filtreaza doar particule, gaze nu filtreaza, ca proba sufla prin el :wink:

deci consumul de ulei in conditiile in care semeringurile sant ok si supapele nu sant slobode in ghiduri vine bineinteles de la segmenti si aici avem doua cazuri:

-fanta prea mare la segment
-efect de pompaj al segmentului adica joc in piston , daca segmentul are joc in piston sus-jos atunci se creeaza o minipompa care extrage ulei din carter in camera de ardere, simple as that.


ps:
acum vreo 15 ani am refacut un motor de laguna 2.0i 16v, cu segmenti noi, insa consuma ulei ceva de speriat, buba a fost segmentul de ungere care avea joc in piston sus-jos , joc care a fost compensat cu o manta de la un alt segment de ungere si consumul de ulei a fost zero, deci inchipuie ti cat de mult conteaza.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 21:45 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Pai exact asta am spus de la bun inceput ca as avea consumul de la segmenti... si se vede si in poze ca pistoanele 2-3 sunt negre de la uleiul ars, dar pe mine ma mira de ce este atata depunere in admisie la aceste pistoane cand in mod logic pe acolo aspira in motor aerul si ide la segmenti e mai greu sa ajunga acolo uleiul!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 21:54 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Eu am montat un epurator, oil catch can, si un filtru de aer suplimentar, dupa epurator.
De atunci n-am mai desfacut motorul sa vad cum arata depunerile, dar clapeta de acceleratie e curata-curata.
Daca ai rabdare, lustruieste chiulasa pe interior, astfel nu o sa mai adere mizeria asa usor(cel putin asa vreau sa cred)
Eu am frecat cateva zile la chiulasa...


Attachments:
File comment: Asa arata inainte
admisie.jpg
admisie.jpg [ 110.63 KiB | Viewed 3150 times ]
File comment: inainte
evacuare.jpg
evacuare.jpg [ 83.79 KiB | Viewed 3150 times ]
File comment: polishat
polishat.jpg
polishat.jpg [ 64.79 KiB | Viewed 3150 times ]
File comment: diferente
polishat vs curatat.jpg
polishat vs curatat.jpg [ 79.99 KiB | Viewed 3150 times ]
File comment: diferente
polishat vs curatat2.jpg
polishat vs curatat2.jpg [ 97.75 KiB | Viewed 3150 times ]
File comment: inainte
supapa adm.jpg
supapa adm.jpg [ 126.56 KiB | Viewed 3150 times ]
File comment: Am polishat si supapele, evident.
supapa ev.jpg
supapa ev.jpg [ 120.44 KiB | Viewed 3150 times ]

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP
Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Eu ma gandesc sa montez acest tip de epurator...exact cum era pe vechea Alfa! dar inca nu stiu pe unde bag furtunul de scurgere sa se intoarca uleiul in baia de ulei! :D


Attachments:
naread.jpg
naread.jpg [ 124.63 KiB | Viewed 3157 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 23:02 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Foarte bun, poti monta unul si de la alte masini.
Dar poti pune si unul care sa retina uleiul si pe care sa-l golesti tu periodic.
Nu retine foarte mult, iar daca vezi cum arata, nici n-ai vrea sa se reintoarca in baie.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
parte din funigine se formeaza la acest tip de motoare din 3 motive:

- deschiderea simultana a supapelor de evacuare si admisie cu rol de egr adica o parte din gazele de evacuare sant trase din nou in admisie prin defazarea axelor cu came
- neexistand injectia de benzina inaintea supapei de evacuare, aceasta nu se curata si din cauza curgerilor de gaz variabile supapa de admisie se colmateaza inevitabil, toate motoarele cu injectie directa sufera de aceasta buba, uneori supapele nu inchid bine, exista si floating in ture mari deci mizerie ajunge acolo oricum ar fi.
- epuratorul pentru care ar fi o solutie, un oil catch ca cel de mai sus si apoi iesirea dusa undeva in toba finala sau cat mai in spatele motorului

ps:
eu nu am vazut jts fara tevi imputite ca la jtd, poate exista, dumnezeu e mare :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Multumesc pentru acest raspuns...nu stiam cum functioneaza exact acest tip de motor, ma refer la deschiderea simultana a supapelor de evacuare si admisie, stiam ca lipsa injectiei in admisie e motivul pentru care aceste motoare au supapele mai murdare sa zic asa, dar cu acest raspuns deduc ca de fapt si uleiul care ajunge in capul pistoanelor pe la segmenti poate ajunge in admisie!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 23:30 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Foarte corect, Razvan.
Uite si sistemul meu: Oil catch can-ul este in spate, sub bara de rigidizare, iar filtrul de aer e in partea dreapta.


Attachments:
oilcatchcan.jpg
oilcatchcan.jpg [ 105.72 KiB | Viewed 3131 times ]

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP
Top
   
PostPosted: 07 May 2015, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
exact, gandeste te ca sant tfsi uri noi care dupa 30k au admisia muci, nu e de la epurator si nici de la uzura, e un concept bun dar netestat suficient, nimeni nu mai sta sa testeze real life, majoritatea testeaza cu blana de oaie peste ca sa fie vazuti de cancan ul auto, flatulente, ingineri cu minte de cauciuc.

ciprian, orice solutie care amana colmatarea este buna, se pierde putere prin debitele de aer reduse la motorul aspirat, e ok.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 May 2015, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Pana la urma, dupa parerile vazute pe aici si explicatiile primite, raman la ideea de a lasa acel furtun opturat, nu ajunge astfel ulei in galeria de admisie in cantitati deranjante, gazele sunt trase in filtrul de aer si nu lasate sa ajunga in habitaclu in stationare, puterea motorului ramane aceeasi ca nu maresc debite de aer....iar ca dezavantaje, schimb mai des filtrul de aer care zic eu e o solutie de compromis acceptabila! :D

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 09 May 2015, 20:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Dupa ce am scos pistoanele am constatat ca segmenti blocati nu sunt in schimb am gasit zic eu problema....deschiderea de la segmenti era de aproape 2mm la pistoanele 2-3 si undeva la 1,2-1,5 la pestoanele 1 si 4!
In rest totul e in grafic! :D
Curatat bine chiuloasa, slefuit supape, urmeaza ca pe luni sa pun segmentii noi si sa incep operatiunea inversa la tot ce am facut pana acum!


Attachments:
IMAG0540.jpg
IMAG0540.jpg [ 359.39 KiB | Viewed 3061 times ]
IMAG0538.jpg
IMAG0538.jpg [ 617.59 KiB | Viewed 3061 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 18 May 2015, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Acum dupa ce motorul a fost facut, toate sunt ok, urmeaza sa mai monitorizez consumul de ulei sa vad ce a iesit :D

Dar revin cu o problema mai veche la care nu-i dau de capat, de fapt nici nu am cautat prea mult :D
Problema este in felul urmator, la roata stanga spate se aude un scartait in mers, daca apas usor frana dispare, am schimbat placutele de frana, am schimbat cablurile la frana de mana si acel scartait se incapataneaza si nu vrea sa dispara!
Partea interesanta e ca la viraj in partea stanga incepe sa scrtaie, iar in partea dreapta dispare...la fel si cand merg in linie dreapta, se aude acel sartait, care asa cum am spus dispare la viraj in dreapta si la apasarea usoara a pedalei de frana!
Stie cineva cum as putea sa-i dau de capat....am verificat rulmentul daca are joc, discurile de frana, cablul de la frana de mana daca revine la pozitia care trebuie, toate sunt ok....iar ce ma mira cel mai tare ca apare si dispare in viraj acel sunet!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 18 May 2015, 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
La mine cablurile de frana de mana sunt noi, placute frana noi...iar glisierele daca te referi la piesele din imagine au fost scoase curatate si facute sa circule usor!


Attachments:
ws_serve_pic.jpg
ws_serve_pic.jpg [ 34.3 KiB | Viewed 3145 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 18 May 2015, 14:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Nu mai retin ce joc aveau acele ghidaje, pistonul a intrat cam greu la locul lui....dar deja in acest moment am in posesie kitul de reparatie al etrierului cu tot cu ghidaje si piston, urmeaza sa le montez si sper sa scap de acel scartait!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 18 May 2015, 15:17 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Nu incalzeste, sau poate nici nu am sesizat asta!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 18 May 2015, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
La mine nu joaca asa tare, dar oricum schimb acum tot si o sa vad care este diferenta....in prima instanta ma gandeam la rulment ca are un joc si in viraje inclina roata din rulment cu ror cu disc si are frecare mai puternica in placute...daca nu se schimba nici dupa ce montez kitul pentru etrier o sa schimb si rulmentul!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 18 May 2015, 16:17 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Vezi sa nu fie de la arcurile ce tin placutele :)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 18 May 2015, 19:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Am schimbat tot, garnituri, piston, gidaje, arcuri de la placute....iar problema a disparut, ce am descoperit cu toate ca nu demult curatasem acele ghidaje, cel din partea de jos era blocat...in prima instanta am vrut sa schimb doar ghidajele, dar mi-am zis, decat sa ma lucru odata daca problema nu dispare mai bine schimb tot :D

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 102 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited