It is currently 10 Feb 2025, 19:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16 Apr 2015, 00:06 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Salut.As avea nevoie de niște sfaturi-sugestii.Luni am spart baia de ulei la un JTS si am mai mers aproximativ 1-2min așa.Practic dupa ce s a aprins becul in bord si pana am sesizat bătaia motorului.Am schimbat baia cu una de la un 2.0ts ,completat ulei si cheie.pe lângă LOW PRESSURE, motorul bate in continuare tare.Cuzinetii nu arătau rău si nici joc nu aveau.De nervi am mers cam 1km așa cu bătaie500m dus si 500intors pana im curte.Oricum nu mai am nici o pretenții de la motorul asta,dar de ce nu se mai unge si de ce nu mai urca uleiul?


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2015, 02:47 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Nu stiu daca e cazul tau, dar unele pompe de ulei se amorseaza mai greu si stiu ca la montare se umplu cu ulei si se emorseaza "la mana".

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2015, 07:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
la ts si jts nu se amorseaza la mana... ma rog ideal ar fi sa invarti motorul manual de cateva ori, apoi sa il pornesti, insa practic este acceiasi operatiune.

Baia de ulei de la TS este la fel ca cea de JTS? Cel mai probabil bataia vine din pistoane de udneva... ori cuzineti ori segmenti...ai mers fara ulei si motorul nu este unul tocmai robust si lucreaza la temperaturi mari, deci se prajeste repejor :)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2015, 08:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
A mai fost desfacut motorul pana la incidentu asta cu baia sparta?

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2015, 08:45 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Motorul mergea de ma ungea pe suflet.A fost segmentat.cu segmenti standard si cuzineti in urma cu 40 000km si chiulasa rectificata complet cam de 15 000.


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2015, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Mno, daca il vinzi, drop me a message.

Cred ca il vreau. :)

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2015, 12:59 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
S-A GRIPAT!As avea o intrebare.Avand in vedere va mai am o chiulasa si cateva axuri bune, un bloc de 2.0 TS nu e identic?


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2015, 13:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
:(

Ba cam e

Dar trebe pistoane de JTS

Sunt curios in ce stare sunt ale tale acu.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2015, 14:05 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Daca are cineva un motor de 2.0TS in mințile lui, il cumpăr si folosesc setul meu de pistoane in segmentii care sunt deja in motor,si vibrochenul cu Cuzinetii ii las așa la locul lor.


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2015, 15:03 
Offline

Joined: 22 Aug 2011, 17:44
Posts: 315
Inainte sa te apuci sa cumperi un motor de TS, verifica atent daca pistoanele si bielele tale mai sunt bune. Sansele sa ai o surpriza sunt mari. Iti sugerez sa desfaci motorul tau si sa te uiti atent la tot ce inseamna pistoane, biele, arbore cotit, axe cu came, chiulasa, supape, etc, ca sa poti face o constatare. Care cuzineti sunt buni? Cei de biela, de palier sau toti? Cea mai buna decizie o iei dupa ce evaluezi complet pagubele.


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2015, 19:52 
Offline

Joined: 08 May 2013, 20:20
Posts: 55
Location: Brasov
iuliann21 Quote:
Daca are cineva un motor de 2.0TS in mințile lui, il cumpăr si folosesc setul meu de pistoane in segmentii care sunt deja in motor,si vibrochenul cu Cuzinetii ii las așa la locul lor.
:uhuh: ai grija ca motorul TS are alt cod de motor fata de JTS.ma refer la codul de motor nu la seria motorului si chiar daca sint identice daca o sa treci pe la RAR sau chiar la un ITP o sa ai probleme fiindca o sa zica aia ca ai schimbat motorul.chiar daca ai vrea sa faci schimbul de motor legal in acte(care costa vreo 1000 ron)nu o sa poti fiindca TS-ul este euro 2 sau 3 iar JTS-ul este euro4.schimbul de motor putindu-se realiza dosr cu pastrarea sau cresterea normei de poluare.


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 18:16 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Mi-am luat alt motor cu 60.000km.Asta il vand sau il dezmembrez.Chiulasa, injectoare,bobine,electromotor,tot ce o mai fi bun in el.


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 20:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
in principiu cand lovesti o baie, pe langa faptul ca se crapa vasul si curge uleiul, se indoaie sorbul si se inclina, astfel la montajul unei bai noi pompa de ulei trage aer pe la imbinarile sorbului, motorul isi continua drumul spre tomberon, deci neaparat verificare acolo, deasemenea la baile de otel au fost cazuri in care baia nu a fost sparta dar sorbul a fost afectat si motorul terminat ulterior.

dupa ce ai lovit ceva cu motorul, acesta se va opri imediat, chiar daca baia nu s a spart, se opreste voluntar motorul pentru a evalua pagubele(in linii mari, se scot ochelarii de soare, se spune pa prietenilor de pe feisbuc, se murdaresc blugii putin, uneori necesar tavalit pe burta), a reporni un motor cu baia sparta, cu hemoragie, este o prostie fara margini care costa enorm, multe motoare nu prezinta cote de reparatie pentru arborele motor, segmentii nu sant deloc afectati la mersul fara ulei pe termen scurt, arborele este cel mai afectat, axa cu came se invarte la jumatate din turatia arborelui si uzura este nesemnificativa insa arborele este cel mai afectat, cand am auzit ca vrei sa pastrezi cuzinetii am inteles multe lucruri :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 28 Apr 2015, 20:42, edited 3 times in total.

Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 20:38 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 994
Location: Brasov
Ar fi fost buna o baie de ulei ca la 1.4 ts...nu e material casant, se indoaie putin in caz de vreun impact :tongue:

_________________

166 V6 TB Zender
147 1.6 TS ECO

GT 2.0 jts
156 SW 1.9 8v
147 FL 1.9 8v
GTV 2.0 ts
146 1.4 ts


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
deasemenea exista si situatii cand se poate continua si cu o baie sparta/fisurata insa ele nu pot fi incadrate intr un tutorial pas cu pas, factorii care influienteaza acest lucru tin de solutia constructiva(cum a observat si @Tag) dar si de dinamica si forta loviturii, aceste situatii prezinta risc crescut si sant abordate de oamenii cu multa experienta(racing, profesionisti), de multe ori un sapun de maini presat in fisura te duce pana acasa, mai exista si alte artificii care nu sant scrise in carti si tin de spiritul inventiv al omului care se adapteaza situatiei de fapt, peste toate guvernand bunul simt (tehnic).

este ca peste tot in viata, important e sa stii cat (ulei) poti sa pierzi pe parcurs ca in final sa castigi, diagnosticarea unor astfel de situatii si continuarea parcursului in anumite conditii noi fac parte din acea arta despre care am mai vorbit si despre care vom mai vorbi - "the art of automotive repair".

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 21:53 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Nu vroiam sa pastrez cuzinetii.Vroiam sa iau un motor de Ts in care sa bag pistoanele si chiulasa mea.Deci foloseam segmentii motorului respectiv plus arborele si cuzinetii motorului, practic transplantam doar pistoanele mele.Un fel de carpeala, dar care ma putea salva de cumpararea unui motor dificil de gasit in conditii bune.Si o sa aud teorii cu pasuirea si alte detalii care te fac sa bagi mana adanc in buzunar, adica sa investesti intr-un motor mai mult decat valoarea masinii uneori.Cred cu tarie ca un TS care merge in mintile lui se poatea transforma intr un JTS la vremuri de criza.

Si 2 la mana,foarte important:La JTS nu iese baia fara sa scoti sorbul!


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 22:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu stiu exact ce ai facut tu, cert este ca respectand sfaturile mele(venite la un moment neinteresant pentru tine, dar pot folosi altor useri) se poate evita distrugerea motorului prin oprirea lui imediata si remedierea defectiunilor provenite in urma loviturii.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited