It is currently 03 Dec 2024, 19:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 30 Nov 2014, 19:47 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
alfa mea si a aratat nevoia pentru o baterie noua, a picat la sfarsitul verii, era o baterie ieftina, de duzina, in urma investigatiilor minime pe care le am facut am aflat ca s a intrerupt un element, electrolitul era la nivel in toate celulele si bateria era de vreo 2 ani, nu a fost abuzata si sistemul de incarcare este in parametrii de fabrica.

as fi putut repeta scenariul cu o baterie ieftina insa imi doream o baterie de nadejde mai ales ca in camping mai folosesc bateria masinii, vroiam ceva bun cu adevarat.

pe scurt am vrut o baterie de 70AH,(cu 760A la pornire) cu valve pe carcasa VRLA(ValveRegulatedLeadAcid) si tehnologie AGM(absorbed glass mat) (micro -hybrid), avantajele sant curentul mare la pornire, capacitatea de recovery foarte mare(timp scurt de reincarcare, numai buna pentru drumuri scurte, oras, porniri dese), bateria nu sufera la inclinatii mari pe axe, electrolitul este imbibat in fibra de sticla dintre electrozi si din cauza sistemului inchis cu valve se incetineste evaporarea electrolitului.

bateriile astea sant concepute pentru masinile cu start-stop si hibride dar din pacate au pierdut lupta in acel sector, dupa o perioada scurta(maxim un an) bateriile indiferent de marca nu mai sant in stare sa opreasca motorul la fiecare semafor pentru ca nu reusesc sa faca recovery in timp util si astfel nu sant pregatite pentru engine-off, neprotejand mediul si nereducand poluarea, claim ul lor de baza.

piata de hibrid are cu siguranta nevoie de tehnologii noi, tehnologia plumb-carbon bate la usa,la fel si cea pe litiu-fier-polimer, insa am decis sa exploatez beneficiile actualei baterii AGM pe o masina fara start-stop cum e alfa mea, ramane de vazut cum suporta temperaturile de sub capota vara, pana acum pot sa zic ca masina porneste ca un 1.2 benzina, rapid si corect de fiecare data, stiti ca si electromotorul a fost revizuit in trecut, recomand aceasta baterie pentru cine doreste performanta suprema, bateria are si o rata de autodescarcare mult mai mica decat bateriile conventionale,in caz ca folositi alfa mai rar e o idee buna.

in mod normal bateria ar trebui sa tina peste 5 ani de zile, 7-8 ani nu ar fi o estimare exagerata, posibil ca masina sa nu mai fie a mea atunci dar imi doresc atat timp cat e la mine sa mearga ca un ceas, nu este o investitie fezabila ca sa zic asa, e un rasfat, pentru ca alfe.

in final sa spunem si cine e bateria : EXIDE MICRO-HYBRID AGM VRLA 70Ah, poze de la montaj atasate.


Attachments:
IMG_20140902_095512.jpg
IMG_20140902_095512.jpg [ 566.09 KiB | Viewed 3937 times ]
IMG_20140902_110503.jpg
IMG_20140902_110503.jpg [ 409.57 KiB | Viewed 3937 times ]
IMG_20140902_110922.jpg
IMG_20140902_110922.jpg [ 410.55 KiB | Viewed 3937 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 30 Nov 2014, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3799
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Si eu trebuie sa schimb Rombat-ul de pe Rosso Inferno si ma gandeam la Exide, dar nu luam in calcul o baterie pentru masinile start-stop, desi e clar ca nu poate sa strice. Probabil as putea opta pentru una identica asteia montate de tine, cat costa ?

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2014, 19:55 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7429
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
o bateria faina. chiar, pret?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2014, 19:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am dat aproape 700 ron, ma grabeam si nu am stat sa caut cel mai ieftin magazin, e posibil sa gasesti de "black friday" mai ieftin.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 30 Nov 2014, 20:47 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jun 2013, 12:48
Posts: 1250
Car: Giulia
Location: Bucuresti
bine ai revenit! sper sa ramai cu noi cat mai mult timp! :twisted:

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine

Alfa Romeo Mito QV (955) - 1.4 MT6 170 HP
EX:Alfa Romeo Giulia (952) - 2.2 AT8 180 HP
EX: Alfa Romeo Giulietta (940) - 1.4 TB Multi Air TCT 170 HP
EX: Alfa Romeo 156 SW (932) - 2.0 JTS 165 HP


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2014, 20:53 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Si eu sper, asta depinde in mare masura si de voi, eu intotdeauna voi amenda unele erori grave, iar in functie de gravitatea lor posibil sa o fac destul de dur, fiind gata sa suport orice consecinte, indiferent care for fi ele, oricum un lucru i sigur si permite mi sa introduc un vechi proverb arab:

"nu mor caii cand vor cainii"

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 30 Nov 2014, 21:09 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3799
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Cele rele sa se spele, cu bere, cele bune sa se-adune ! :clapping:

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2014, 21:11 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
amin! :clapping:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 09 Dec 2014, 00:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
revin cu ceva update uri despre bateria noua, in diminetile reci, dupa pornire, curentul absorbit este marisor, se poate masura insa e posibil sa sara de 50A la cum vad eu treaba, aud putin zgomot de la cureaua de accesorii, cateva secunde in conditiile in care exista si condens pe curele, bateriile astea trag curent mult din alternator pe primele zeci de secunde dupa pornire ca sa faca recovery rapid, deocamdata nu imi fac probleme, nu scartaie cureaua, sper sincer ca alternatorul sa nu isi dea duhul prea curand, nu i problema daca se strica dar este pus tare aiurea, daca ma lasa nu am ce sa i reprosez, are cam 200k, pornirea la -5 este ca la cald, nici o diferenta, tensinea masurata in mers cu faza mica aprinsa 14.4v

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Dec 2014, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Eu am o mizerie romaneasca de 70A, probabil mi-a aruncat-o in scarba samsarul de la care am luat CW-ul. Am fost plecat 10 zile de-acasa, vin cu fi-miu sa il duc la gradinita, dau o cheie nu pleaca. Mai dau una, nu pleaca. La a treia a luat-o. Hai Romania.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2015, 12:37 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Ai investigat o solutie de izolare termica, caldura mare le cam omoara (compartimentul motor)? Personal consider AGM un overkill la masinile fara alternator inteligent, au nevoie de alte logici de incarcare etc. Cu o baterie clasica de 75-80Ah tinuta departe de caldura faci treaba similara.


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2015, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
asa e, totusi alternatorul de 150 de amperi de pe cross face fata distractiei si bateria face recovery foarte repede, consider ca nu sant bani aruncati, decat pe o folie sau abtipild sau alte mezambleuri alfiste, eu zic ca merita, la minus grade invarte ca vara si in eventualitatea unui incalzitor auxiliar eu zic ca merita, tolereaza descarcarile multiple.

sa avem in vedere ca in locul prevazut nu incape o baterie de 80Ah, deci esti limitat si de dimensiune, la acea dimensiune asta e varful ca si curent de pornire.

ar mai fi si riscul redus de explozie/incendiu/coroziune, dar nu asta a contat.

ps:

ca izolare termica exista husa originala, bateria ar trebui relocata, cred ca ar tine 10 ani relocata, insa o voi folosi asa, pentru mine alfa romeo este un hobby minuscul intre toate care mi le permit deocamdata si ca atare ocupa resurse limitate, deja consider ca au fost alocate resurse peste ceea ce ofera ea ca masina.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 06 Apr 2015, 13:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
madkat Quote:
Daca vrei relocare - doar in portbagaj se poate la 156 - pe sub scaune / banchete nu merge.
Iar la CW cred ca e un pic nepractic cu animalu' in spate, in conditiile in care folosesti spatiul de incarcare al masinii.
da, nu vreau sa sacrific spatiu deloc, chiar toate cele cateva adaugate au avut ca motiv integrarea fara afectarea spatiului si a look ului care este destul de mic pentru un sw, chiar foarte mic.

ieri/alaltaieri a avut parte de o sedinta de detailing(mezambleu) si o revizie a puntii spate, sintagma samsareasca "nu bate, nu troncane" a fost atinsa, masina e mereu fara fum, in parametrii de fabrica, fara pierderi de ulei in transmisie/motor , toate acestea cu un buget extrem de limitat per an si cu multe interventii de bun simt(tehnic) in regim DIY


Attachments:
e9e4500436ab522f19ba2b645bf874359b264c5c2aadbf98c6fe8db95cdd40e8.jpg
e9e4500436ab522f19ba2b645bf874359b264c5c2aadbf98c6fe8db95cdd40e8.jpg [ 497.79 KiB | Viewed 3545 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited