Uite sfaturile mele, le gaseai si pe paginile anterioare:
1. Masini ieftine si bune nu exista!
2. Verificati istoricul de service dupa numarul de sasiu daca stiti unde s-au efectuat reparatiile (vezi pct. 6), din pacate la AR nu exista un sistem centralizat;
3. Verificati tehnic masina, la un service autorizat costul pentru aceasta operatiune este de aprox 150 lei;
4. Verificati estetic masina, acest lucru este indicat sa-l faceti cu ajutorul un tinichigiu si/sau vopsitor bun care are experienta iclusiv cu daunele, nu strica sa urcati masina pe un stand de geometrie;
5. Verificati pe Google numarul de telefon al vanzatorului, in majoritatea cazurilor o sa descoperiti ca are mai multe anunturi postate, verificati vanzatorul dupa nume (vezi pct 9).
6. Solicitati cartea service, sunt multi care trec in anunt ca exista, insa cand vrei sa o vezi invoca tot felul de motive, pentru ca ea de fapt nu mai exista. Cartea service nu este o garantie pentru ca se poate edita cu tot cu stampile, insa puteti suna sau deplasa masina la service-ul/urile unde apar reviziile. O carte originala, in cele mai multe cazuri, are trecuta si data livrarii autovehiculului plus datele dealer-ului care a vandut-o, dar nu este obligatoriu.
7. Autoturismele de afara, care sunt ok si cu km putini, sub 100k, sunt suspecte pentru ca este destul de greu sa le aduci si sa le comercializezi la preturile din Romania. Daca calculezi drumul, taxa de inmatriculare/taxa mediu, numere rosii, RAR, eliberare CIV, asigurari si eventual profit, iti cam da cu virgula.
8. Pentru masinile neinmatriculate solicitati CIV-ul de Romania inainte de cumparare. O data cu CIV-ul RAR-ul elibereaza si Certificatul de autenticitate si doc pt ITP.
9. Daca vanzatorul este pf solicitati CI-ul in original si nu-i platiti toti banii pana nu aduce Certificatul fiscal si fisa de inmatriculare cu viza de radiere. Daca este pj, verificati pe net societatea dupa nr de la Registrul Comertului sau dupa CUI (Cod Unic de Inregistrare) si administratorul dupa CI.
10. Un ultim sfat: la orice suspiciune renuntati sa mai faceti tranzactia.
Cel mai mare risc nu este faptul ca sunt km dati peste cap sau ca a avut o aripa schimbata, ci faptul ca masina poate sa fie furata sau implicata intr-un accident foarte grav si te trezesti la RAR cu ea confiscata sau radiata. In al doi-lea caz mai recuperati ceva din dezmembrari, insa in primul se lasa cu procese de 2-3 ani si e posibil sa ramaneti pagubiti.
Succes!