kesztió Quote:
Cele de mai sus sunt valabile în mod evident pentru modelul mai modern RadioNav (și nu NIT G1/G2), dar, după cum știu, acesta este backward compatibil cu AR159-urile înainte de 2010. Deci eu aș recomanda procurarea unui OEM second hand dintr-un AR159 de după 2010.
Nu am luat in considerare navigatia OEM dupa 2010 .. greseala mea
M-am referit exclusiv la modelul mai vechi. Banuiesc ca va fi destul de scump si mai greu de gasit unul second.
kesztió Quote:
Asta depinde totuși, majorității celor aftermarket pot să lipsească chiar comunicarea cu comenzile de la volan, darămite comunicarea cu display-ul multifuncțional: afișarea numelui RDS a stațiilor radio ascultate, vizulalizarea pe display-ul de pe bord a pictogramei și distanței următoarei intersecții în timpul navigării etc. (Aceasta din urmă poate fi vitală de vreme ce display-ul unității multimedia/navi este prea jos pentru o navigare în siguranță deci un ajutor suplimentar pe display-ul multifuncțional e mai bun decât binevenit, vezi imaginea.)
La majoritatea celor aftermarket, eu am gasit si optiunea de comenzi de la volan, atat la marci consacrate, cat si la chinezarii mai ieftine
Despre nume RDS nu stiu detalii, deoarece nu prea ascult radio.
Pictograma aia si mie mi se pare foarte utila. Sunt curios daca "va aparea" o data cu instalarea unei navi OEM pe o masina care a avut initial doar un simplu radio-cd. Nu ma gandeam ca se poate ...
Eu am ales un display SONY fara navigatie, pentru ca si mie mi se pare incomod si chiar nesigur de urmarit imaginea de pe ecran. Folosesc un navigator clasic (pe care il pot monta unde vreau) sau, mai rar, navigatia de pe telefonul mobil (de preferabil cu screen mirroring pe unitatea aftermarket).
Daca vrei sa mai montezi si o camera de marsarier, un subwoofer, sa ai touch screen samd., nu stiu cat de ajuta cea OEM. Parerea mea e ca fiecare varianta are plusurile si minusurile ei.