It is currently 03 Nov 2024, 00:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:30 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
comanr Quote:
foarte ok, spor in ce ai dori sa faci.
Dacă înțeleg bine, nu crezi o boabă din ceea ce am scris eu și nici nu mă consideri partener de discuții la acest subiect. BTW recunosc că nu sunt specialist (sunt inginer software), dar de strâns informații despre o tehnologie curentă s-ar putea să fiu apt și eu.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu iti explic niste lucruri, tu le dai cancel din soft.
daca vrei sa intelegi ca un injector pe benzina nu functioneaza ok pe gpl pentru ca nu e vorba doar de racire, desi e cel mai important factor, e vorba si de ungere si alte fenomene interne la care multi nu se gandesc , e ok, daca nu, e iarasi ok.
la majoritatea oamenilor ajunge si motivul ca producatorul nu recomanda folosirea injectoruluii de motorina sau benzina pentru gpl, pentru unii asta reprezinta o provocare :mrgreen: , asa e viata.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 27 Mar 2015, 11:42, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:36 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
DanS Quote:
Salut, recunosc ca am avut o tentativa de a monta o astfel de instalatie, insa nu am gasit pe nimeni care sa aiba solutie pentru TBi.
Chiar sunt curios daca exista in Romania si daca functioneaza fara sa dea erori.
Vorbește cu cei de la AGR (http://www.agrom.ro" onclick="window.open(this.href);return false;), ei figurează ca și reprezentant direct pe site-ul oficial Prins. Domnii susțin că nici vorba ca martorul de pe bord să dea erori, software-ul este făcut ca lumea. Dezavantajul foarte mare este prețul, motiv pentru care aș prefera să clarific treaba cu polonezii.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:38 
Offline

Joined: 22 Aug 2011, 17:44
Posts: 315
Si cam care este economia in lei care s-ar face in 100 km? In fond, despre asta e vorba. Incerc sa ma prind daca merita experimentul si investitia.


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:41 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
comanr Quote:
eu iti explic niste lucruri, tu le dai cancel din soft.
daca vrei sa intelegi ca un injector pe benzina nu functioneaza ok pe gpl pentru ca nu e vorba doar de racire, desi e cel mai important factor, e vorba si de ungere si alte fenomene interne la care multi nu se gandesc , e ok, daca nu, e iarasi ok.
Ești 100% sigur că cele de mai sus sunt valabile și pentru injecție lichidă? Citindu-le pe argumentele tale am impresia că am de a face cu un material redactat cu 4 ani în urmă, vreme la care cele spuse de tine chiar erau încă valabile.
Nu mă înțelege greșit, nu sunt specialist, pot să greșesc și eu, mă bazez doar pe informațiile găsite pe internet, dar acestea par să confirme că gazul injectat sub formă lichidă (spre deosebire de injectarea uscată) chiar este foarte potrivită pentru motoare cu injecție directă.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
147alfaz Quote:
Si cam care este economia in lei care s-ar face in 100 km? In fond, despre asta e vorba. Incerc sa ma prind daca merita experimentul si investitia.
Consumul se mărește cu maxim 20%, GPL-ul este puțin peste 50% din prețul benzinei, deci economisești în jur de 35–45%, ceea ce înseamnă că un consum mixt tipic pentru TBi de cca. 9L/100 km poate scădea lejer sub un „echivalent” de 6L, care deja dă KO chiar celui mai economic diesel, de JTDM ECO 2.0.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:48 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu zic sa te informezi foarte bine inainte sa cheltui 120 de milioane ca apoi sa mai cheltui in 120 de milioane pentru injectoare.

vreau sa ti trasez niste coordonate, in ultimii 100 de ani dpdv tehnica lucrurile au ramas la fel, asta in caz ca aveai senzatia unei inovatii, iar pentru un utilizator care nu e superspecialist ar trebui sa fie suficient faprul ca motoarele cu injectie directa sant incompatibile unei conversii aftermarket, teoretic se poate face, practic trebuie regandita toata partea de injectie, folosirea injectoarelor de benzina fiind o scurtatura costisitoare pentru client si din acest motiv si numarul de instalari absolut infime.

nu mai vorbim de mentenanta ulterioara a sistemului, una foarte costisitoare cu microfiltre si alte asemnea, pe scurt , o gogornita pentru injectia directa, eu as lasa o asa, ca si asa are probleme destule de fiabilitate masina.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:58 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Man, tu pana la urma ce urmaresti exact, consum sau performanta? Am dat si eu de curiozitate un ochi pe niste forumuri italiene, in care se dezbatea aceeasi problema(pentru TBI), oamenii in principiu era multumiti ca nu se simte o diferenta prea mare fata de benzina, nicidecum castiguri de performanta teoretice sau nu.

Colegul coman a zis o treaba, inclin sa cred ca ar cantari destul de greu pentru orice motor:
Quote:
e vorba si de ungere si alte fenomene interne la care multi nu se gandesc
Pentru motorizarea ta mi s-ar parea o falsa economie, mai multe dezvantaje pe termen lung decat avantaje, daca erau mai multe avantaje banuiesc ca pe producatori nu I-ar fi impiedicat nimic sa aloce cat mai mult R&D pentru chestia asta ( ma refer la motorizari performante)

:peace:

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 12:13 
Offline

Joined: 22 Aug 2011, 17:44
Posts: 315
Deci se economisesc undeva la 20 lei/100 km.


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 12:42 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15254
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Cred ca deja vorbim discutii si e foarte mult dat cu parerea... Inteleg ca altii pe-afara au montat, vezi ce au montat, ce rulaj au avut si ce probleme.
Cred intr-adevar ca e bine sa nu faci experimente in zona asta, riscul de a fi costisitoare e mare...

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
Razvan29 Quote:
Man, tu pana la urma ce urmaresti exact, consum sau performanta? Am dat si eu de curiozitate un ochi pe niste forumuri italiene, in care se dezbatea aceeasi problema(pentru TBI), oamenii in principiu era multumiti ca nu se simte o diferenta prea mare fata de benzina, nicidecum castiguri de performanta teoretice sau nu.
Dacă era un forum italian șansele sunt destul de mari să fi fost vorba de sistemul tradițional Alisei și nicidecum aia cu injecție lichidă, prea nouă ca un număr prea mare de utilizatori să aibă pre multe informații valide despre el.

Oricum, urmăresc reducerea cheltuielilor de combustibil cu păstrarea sau chiar îmbunătățirea performanței, iar dacă oricare din cele două nu se dovedesc chiar în cea mai mică măsură bineînțeles că adio conversie. Nu sunt bătut la cap să scad puterea la un TBi, altfel m-aș fi orientat spre un JTDm 2.0 ECO, și acesta fiind motor foarte bun la rândul său.

Problema mare de aici e că toate lumea are o părere bine formată fără să fi văzut sau măcar să cunoască principiul de funcționare a unei astfel de instalații cu injecție lichidă. Nici eu nu reprezint o excepție dar măcar am discutat cu mai mulți specialiști independenți din România, Ungaria și Olanda și toți susțineau că această tehnologie e ceva totul diferită singurul neajuns fiind prețul (deocamdată) ridicat.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15254
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Pai cumva cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare, daca sistemul de care vorbesti este prea nou si exista prea putini utilizatori si prea putina informatie valida despre el, nu mai bine astepti sa se adune mai multi utilizatori si mai multa informatie? :)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 12:52 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
@kesztió: dat fiind costul destul de mare, in cati km iti amortizezi investitia? ai facut un calcul?

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ceeea ce as vrea sa se inteleaga este ca nu vorbim de nici o noutate, nu exista nimic nou in a arde niste gepeleu intr un motor, indiferent de metoda de introducere a acestuia, in ziua de astazi cum scoate unul o piesa de fer cum inovatia si tehnologia bate la usa, sa fim seriosi.

exista un avantaj ca injectezi gaz in faza lichida insa daca o faci cu instalatia de benzina asta inseamna ca e foarte posibil sa ai probleme, teoretic se poate pune si un motor atomic la alfa 159, ca la un submarin rusesc , autonomie infinita, mai trebuie niste uraniu din cand in cand odata la 10 ani, orice este posibil, dar ramane de vazut la ce costuri.

ca sa revenim pe pamant, exista unu care si a pus la duster nou 1.2Tce o instalatie din asta noua pentru injectie directa, totul a costat 120 milioane , lei vechi, omul nu prea da detalii pe forumul respectiv, cert e ca a functionat la montaj cel putin, insa dupa mine a facut un downgrade major ca fiabilitate si ca performante, pentru ca ele scad, logic , arzi gpl.

la astea mai adaugi costuri cu mentenanta, verificari periodice, spatiul lipsa si piticul de pe creier(din cand in cand mai bubuie cate unul) si aici nu ma refer la cei care bubuie pentru ca au niste cazane de instalatii ci la cei cu touareg care fac accident fiind loviti din spate si bufnesc, lucru care nu s ar fi intamplat daca nu aveau instalatia de gpl, in fine mai adaugi si penibilitatea detinerii unui tanc pe roti cu V8 pe care il parchez la GPL din saracie.

ps: auzisem un zvon ca softistii au inceput sa fie platiti prost, da nu credeam :lol:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
ALXege Quote:
Pai cumva cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare, daca sistemul de care vorbesti este prea nou si exista prea putini utilizatori si prea putina informatie valida despre el, nu mai bine astepti sa se adune mai multi utilizatori si mai multa informatie? :)
Exact asta fac, tocmai de asta am postat problema aici, în forum. :D
Pentru mine nu-i urgent deloc, pot să aștept, acest TBi oricum consumă mai puțin decât vechiul 2.0 Twin Spark ceea ce am avut până acum la 156. Dacă nu se poate face conversia sau nu merită, nu-i nici un bai, oricum aș fi ales Turbo Benzină, am știut exact ce cumpăr. Ideea e că dacă totuși e o tehnologie bună și avantajele sunt așa de evidente cum se zvonește, de ce să nu profit de ele?

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 13:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15254
Car: 115/960
Location: Bucuresti
De acord, insa acum e prematur subiectul, doar timpul va demonstra fiabilitatea si avantajele :wink:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
kesztió Quote:
ALXege Quote:
Pai cumva cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare, daca sistemul de care vorbesti este prea nou si exista prea putini utilizatori si prea putina informatie valida despre el, nu mai bine astepti sa se adune mai multi utilizatori si mai multa informatie? :)
Exact asta fac, tocmai de asta am postat problema aici, în forum. :D
Pentru mine nu-i urgent deloc, pot să aștept, acest TBi oricum consumă mai puțin decât vechiul 2.0 Twin Spark ceea ce am avut până acum la 156. Dacă nu se poate face conversia sau nu merită, nu-i nici un bai, oricum aș fi ales Turbo Benzină, am știut exact ce cumpăr. Ideea e că dacă totuși e o tehnologie bună și avantajele sunt așa de evidente cum se zvonește, de ce să nu profit de ele?
uneori raspunsurile mele nu convin celui care intreaba dar de cele mai multe ori sant raspunsurile de care respectivul are nevoie.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15254
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Coman, te alinti...
comanr Quote:
vreau sa ti trasez niste coordonate, in ultimii 100 de ani dpdv tehnica lucrurile au ramas la fel, asta in caz ca aveai senzatia unei inovatii
Din punctul meu de vedere, cand faci astfel de afirmatii eu din secunda 2 nu te mai iau in seama, e clar ca interventiile tale nu pot fi pertinente :peace:

Dar haide totusi sa nu transformam topicul asta in offtopic!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
madkat Quote:
Sa bagi mii de euro in instalatii care injecteaza tot felul de tampenii in motor
Acești „tot feluri de tâmpenii“ este un combustibil ecologic, sigur, și care se mai și pretează excelent la injecție directă. Bineînțeles dacă le credem specialiștilor. Altfel rămânem cu niște lozinci nu chiar lipsite de snobism.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 14:12 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
Dragii mei, tocmai acum am primit vestea că sistemul polonezilor (AGIS) e pus la punct și prețul este cu ceva mai mic de 2000 EUR, cu TVA cu tot. Voi reveni cu informații suplimentare.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Last edited by kesztió on 27 Mar 2015, 14:37, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 14:14 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
sa dea domnu sa fie pus la punctu' care trebuie, eu stiu motoare care nu sant bine puse la punct din fabrica :lol:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15254
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Cati km faci pe an?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
ALXege Quote:
Cati km faci pe an?
Mult, 25–30K, posibil și mai mult dacă în fiecare an vom face turul Europei.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 14:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
sant km putini spre foarte putini.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 14:52 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
care e diferenta de consum intre benzina si GPL? acum consuma mediu 9, cel putin asa parca scrie pe undeva pe aici.
cu GPL cat ar consuma? estimativ...

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited