It is currently 02 Nov 2024, 22:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 26 Mar 2015, 18:56 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
Salut tuturor,

se cam cunoaște problema deosebit de stufoasă la motoarele cu turbo benzină (TBi) – consumul. Deși consumul mixt de 8,5…9,5 nu pare să fie chiar exagerată față de ceea ce oferă acest motor dar totuși e mult, mai ales considerând că cele Diesel nu sunt chiar mult-mult mai slabe și diferența de economie se cam simte la buzunar.
Soluția la îndemână ar fi GPL-ul, care – pe lângă faptul că mai economică chiar și în comparație cu motorina – face și mult mai puțin rău mediului înconjurător.

Dezavantajele ar fi (cel puțin pe baza bârfelor) pierderea de putere, problemele tehnice care apar la răcirea injectoarelor, durata de viața mai scurtă a motorului etc. Dar chiar așa o fi?

Cu câțiva ani în urmă nici un producător nu a avut soluție viabilă pentru conversia motoarelor cu injecție directă, mai ales pentru cele turbo, dar lucrurile s-au schimbat radical de atunci. Am încercat să mă documentez și am găsit următoarele informații:
La ora actuală există două tehnologii pentru a contracara problemele specifice motoarelor cu injecție directă, respectiv

1. în loc de GPL pur se injectează benzină + gaz (la proporție de 20/80), soluție care pierde la economie dar rezolvă răcirea injectoarelor, în plus nu este mult mai scump decât o oarecare instalație GPL de categoria premium. Conform datelor producătorului (Zavoli) puterea motorului scade într-o măsură practic insesizabilă.

2. Se injectează gaz lichefiat direct în cilindri ceea ce reprezintă un combustibil extrem de potrivit, aproape de ideal pentru injecție directă, astfel unii parametri vitali chiar se îmbunătățesc ex. durata de viață a motorului, puterea, etc. Deși producătorul garantează „doar“ parametri de rulare identice în practică s-a constatat o îmbunătățire a puterii cu aprox. 5 procente față de regimul original cu benzină. Dezavantajul major: prețul instalației e foarte piperat, ajungând la 2–3000 EUR cu TVA.

Această din urmă tehnologie este adoptată de:
Prins, Olanda, cu sistemul DirectLiquiMax 2.0, personalizat la motorul 1750 TBi, 147 kW. Deși este cel mai scump dintre toate soluțiile marele avantaj că are un reprezentant destul de serios în România (AGR group);
Vialle, Olanda, cu sistemul LiquidSI, care pare să fie o soluție mai ieftină decât cel precedent, dar nu am primit nici un răspuns de la nici unul de la reprezentanțele din Europa Centrală și de Vest, ceea ce pune la îndoială seriozitatea lor;
BRC, același grup Zavoli, Italia, dar ei par să nu aibă la ora actuală un sistem dedicat Alfa Romeo TBi;
Agis, Polonia, care – spre deosebire de producătorii de mai sus – nu are sisteme dedicate unui model particular ci lucrează cu o instalație generală, personalizată doar prin software (se zvonește că ar fi foarte buni la acest capitol) și oferă prețuri substanțial mai bune decât Prins. Astfel ar fi soluția cea mai promițătoare pentru alfistul român; informațiile sunt însă contradictorii privind maturitatea sistemului, deși ei pretind că ar fi început deja producția în serie.

Cam atât pentru prima dată, dacă cineva e interesat sau are informații suplimentare să nu ezite să le împarte cu membrii forumului.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 20:19 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3589
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
Salut, recunosc ca am avut o tentativa de a monta o astfel de instalatie, insa nu am gasit pe nimeni care sa aiba solutie pentru TBi.
Chiar sunt curios daca exista in Romania si daca functioneaza fara sa dea erori.

_________________
Stelvio QV
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 21:01 
Offline

Joined: 22 Aug 2011, 17:44
Posts: 315
Gpl pe un motor turbo de 240 cp...nu vad care ar fi scopul. Probabil ar creste consumul in oras de la 16 l benzina la 18 l gpl. Ptr 17 lei / 100 km nu prea ar merita investitia. Din punctul meu de vedere, exista 2 optiuni: cumperi o masina care consuma putin, fie ea si pe benzina, sau cumperi o masina sportiva. Sportivitatea si consumul nu prea merg mana in mana. Oricum, Tbi-ul nu a fost proiectat spre a fi un motor care sa scoata consumuri mici. Modificand asta, nu te poti astepta decat la probleme pe termen lung. Daca motorul ar fi fost aspirat, Gpl-ul intr-adevar ar fi fost mai rentabil cat de cat. Este bine sa iei in calcul nu numai amortizarea investitiei din consum, ci si reparatiile. Spre ex, o cunostinta a cumparat o masina diesel acum 2 ani, s-a bucurat la economia de carburant, iar acum are de schimbat o pompa de motorina de 5000 lei si un injector(1000 lei).


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 21:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6678
Location: Brasov... oarecum.
Eu nu sunt adeptul GPL-ului pe nici o masina dar in special pe o masina dedicata placerii condusului. Cu toate astea stiu ca multi producatori ofera instalatii montate direct in fabrica. Daca nu ma imsel si pe Mito TB de 120cp.
Pe de alta parte, daca o instalatie ajunge sa coste 2-3000euro, pai la banii astia mai bine imi iau o masina dedicata de oras. Si rezolv si problema parcarii, avand dimensiuni reduse fata de un 59, sa zicem.
Un aspect de care multa lume nu discuta inca in Ro este faptul ca o masina cu butelie GPL nu are voie sa parcheze in parcari subterane, sau inchise. Momentan sa fim sinceri, in Ro nu prea exista parcari, dar sper eu sa fie doar o chestiune de timp.

Ca o concluzie, eu personal as da pas la o instalatie GPL.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 21:12 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3589
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
si Giulietta vine standard cu GPL pe 1.4 turbo, am avut GPL pe un C 200 Kompresor si masina mergea excelent, avea 300.000 km, instalatia montata de la 0 km

_________________
Stelvio QV
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 21:39 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1347
Location: Lisbon
Pe-aici o mare parte din masinile cu cilindree mare au sistem GPL...si masini de genul Porsche, nu Scirocco benzinar.

Pentru 159 TBi un kit GPL de calitate si cu garantie, marca Prins. Stiu doua masini cu asa ceva de vreo 40k km, fara probleme.
O alta alternativa este marca EMER.

Sincer, sa fac foarte multi km si sa vreau sa-i fac cu un 159 TBi, as pune GPL fara probleme.
Si nici eu nu sunt adeptul buteliei.

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Last edited by triesse on 26 Mar 2015, 21:49, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 21:47 
Offline

Joined: 01 Aug 2013, 13:59
Posts: 51
Blasfemie, clar. Parerea mea in calitate de (aproape sigur :D ) viitor posesor de TBI, e ca daca ti-ai cumparat un asemenea motor, ar trebui sa te bucuri de el si atat, fara sa te gandesti la nici un consum. Inteleg ca situatia financiara a romanilor nu e tocmai stralucita si nu permite prea multe luxuri, dar daca esti intr-o asemenea situatie te adaptezi si cumperi un 2.0 diesel sau alta masina pentru mersul de zi cu zi.

Puteam sa imi cumpar seria 3, de exemplu, clar mai eficient si chiar mai potent decat 159 pe care il am acum, dar consider ca sunt lucruri mai importante decat banii si 'economiile' pe pamantul asta. Lucruri care chiar te fac fericit. Pentru asa ceva eu unul nu fac nici un compromis.

_________________
Giulia Q: viewtopic.php?f=90&t=29221
159 TBI TI: viewtopic.php?f=23&t=22223&start=450


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 22:17 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3589
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
foarte bune argumentele insa problema sportivitatii la putere maxima sau placerea de a conduce se obtin prin comutarea butonului de pe gaz pe benzina, cred ca-i o miscare intelegenta daca montezi ce trebuie

in sfarsit eu nu am de gand sa-mi pun pentru ca nu fac mai mult de 10-15.000 km/an :peace:

_________________
Stelvio QV
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
Băieți, am impresia că – cel puțin la nivelul subconștientului – porniți de la niște premise care s-ar putea să fi fost valabile ani buni în urmă dar acum nu mai sunt.

Instalația GPL cu injecție lichidă are practic un singur lucru comun cu GPL-ul arhicunoscut de la Loganurile îmbătrânite de taximetrie: combustibilul. În rest injecția lichidă este cu totul altă poveste decât cea tradițională (uscată) conferind chiar un surplus de sportivitate prin mărirea puterii motorului; arderea mult mai uniformă și cu randament mai bun sporește durata de viață a motorului iar noxele scad fără compromisurile obișnuite la motoarele cu normele EURO mai recente (un GPL pe motor non-euro echivalează cu un Euro 2!).

Practic GPL-ul cu injecție lichidă echivalează cu un fel de chiptuning (nu-i de mirare că softiștii de la firma poloneză AGIS au început cariera ca și dezvoltatori de tuning box-uri). Celor care sunt în continuare sceptici recomand următorul articol, apărut încă la vremea când ambii pionieri ai tehnologiei injecției lichide se aflau la faza de prototip (de atunci Prins-ul a scos deja versiunea 2.0!):
http://www.czasnagaz.com.pl/downloads/p ... 61_p12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ca și investiție admit că aveți ceva dreptate dar vă dați seama că prețul de 2–3000 EUR nu va ține mult îndată ce și alți producători vor intra în ring: de exemplu polonezii vorbeau deja de un preț de 1500 EUR care este totul altă poveste.

Ce mă privește, am un TBi practic nou, ea are numai 3 ani jumătate, în 45000 km: voi folosi această mașină încă cel puțin încă 6–8 ani, deci s-ar putea chiar să renteze investiția. Pe de altă parte, dacă m-ar fi durut chiar așa de mult consumul aș fi luat nu un Alfa ci un VW „Pulă“ 3L, dar totuși e altă viață când știi că poți să conduci oricât de sportiv vrei, fără nici o remușcare din punct de vedere material respectiv a protecției mediului. E și asta un punct de vedere, nu?

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2015, 23:56 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
DanS Quote:
foarte bune argumentele insa problema sportivitatii la putere maxima sau placerea de a conduce se obtin prin comutarea butonului de pe gaz pe benzina
Ar fi cazul să se înțeleagă cât se poate de clar că din punctul de vedere al sportivității sistemul Direct Injection LPG este **net superior** celui de pe benzină. Dacă nu reușim să depășim mitul că LPG-ul ar fi ceva inferior nu merită să continuăm discuția.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 00:14 
Offline
User avatar

Joined: 29 Aug 2013, 22:33
Posts: 341
Car: Alfa 159SW 2.0jtdm
Location: Oradea
Un subiect foarte controversat :scratch:
Sincer eu am studiat foarte bine acest caz si mai ales ca am mers cu masina pe gas dar fara turbo si cu
intalatie foarte veche (electronica aproape inexistenta) si nu am avut probleme.
Am vrut la un moment dat sa imi iau un haudi 1.8T si sa ii bag Gpl iar din multele saptamani petrecute
in cercetare am ajuns la concluzia ca un motor turbo primeste mai bine o instalatie GPL decat un motor aspirat.
In ceea ce priveste consumul mai mare pe gaz este perfect normal deoarece gazul lichefiat are o densitate
mai mica decat benzina iar pentru a produce aceeasi putere trebuie injectat mai mult gaz in motor.
Vorbind despre pierderile de putere trecand pe gaz....este doar o poveste . Aici este vorba de cum
este reglata instalatia. Se poate regla sa iti traga mai bine ca si pe benzina dar consumul o sa creasca
proportional.
Exista producatori de renume si instalatii foarte performante care o sa te faca sa uiti ca mergi pe gaz, dar
totusi o sa iti aduci aminte la sfarsit de luna cand o sa vezi o economie de 40-45%.
Din calcule personale la momentul respectiv, instalatia de GPL se amortizeaza in 11mii km din economia pe
care o faci fata de benzina. Este rentabila daca mergi peste 15-20mii km pe an.
Am urcat intr-um taxi si am vazut ca avea peste 300mii de km si era pe gaz si am intrebat soferul daca este multumit de ea. Raspunsul a fost ca o are de noua si ca nu a umblat la motor si instalatia o are de la primul kilometru.

_________________
for pleasure: Alfa 159 2.0jtdm '09
for city: Smart ForTwo cdi '07


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 01:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6678
Location: Brasov... oarecum.
La mine logica e cu bataie mai lunga: mi se pare normal ca pentru oras sa utilizez o masina de oras. Avantajele sunt foarte clare: economie de carburant, loc de parcare mai usor de gasit datorita gabaritului redus, manevrabilitate si vizibilitate de jur imprejur superioare datorita aceluiasi gabarit redus. Evident, ca achizitia inca unei masini, aceea de oras este o chestiune legata strict de buget. Dar daca sunt dispus sa dau 2-3000euro pe o instalatie de GPL, cred ca imi permit sa iau acea coaja de oras ca alternativa la instalatia cu pricina. In plus, necesitatile de locomotie urbane sunt destul de subtiri: un aer conditionat, o servodirectie si... cam atat. Ca nu merg sute de kilometri zilnic in oras sa am nevoie de xenon, masaj la oo, clima "bizonica" si alte acareturi. Deci pretul de achizitie poate usor sa traca sub bariera de 3000euro. Bine, mai sunt impozitul si asigurarea care se platesc anual si mai taie din elan.
Ce ma gandesc eu este ca daca ajung la concluzia ca la masina mea cu motor de 2 litri tre sa montez o instalatie de GPL, inseamna ca ceva nu e in regula: ori nu imi permit eu sa merg cu masina aia, ori masina aia de fapt nu este in mediul ei in oras. Cu riscul de a parea ironic, totusi, cea mai ieftina modalitate de locomotie, in multe tari, orase, ramane transportul in comun. Si cel mai eficient. Deci merita sa il incerc atunci cand chiar nu este nevoie sa merg cu masina.
In plus, cum spuneam: am locuit intr-un oras in care erau foarte multe parcari la subsolul cladirilor, blocurilor de locuinte, si pe peste tot scria interzis GPL. In conditiile in care pentru a parca pe strada ori plateai si pielea de pe tine, ori aveai nevoie de permis de parcare, dar chiar si asa dadeai 5 ture in jurul cartierului ca sa gasesti un loc de parcare, ar deveni foarte frustrant sa am o masina economica dar sa nu am unde sa o parchezi.
De asemenea, cum spuneam mai devreme: momentan in Romania nu se simte problema sta pentru ca nu prea sunt parcari. Dar in speranta ca ele se vor face in viitorul apropiat, iar parcatul aiurea va fi interzis, problema GPL-ului in parcarile subterane va deveni o treaba frustranta.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 09:45 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jun 2011, 23:21
Posts: 507
Car: BMW Z4 2.8i
Location: Timisoara
In Romania mai trebuie sa treaca mult timp pana sa devina o problema GPL-ul in parcarile interioare. Construirea lor nu se va face peste noapte si nici in urmatorii 10 ani nu vor aparea la fiecare colt de strada. Legat de masina mica de oras, sunt de acord sa o ai, dar decat doua masini, una de 3000 E si una de 1500 pentru oras, mai bine una si buna plus ca daca stai la bloc parcarea e o problema, iar daca fiecare ar cumpara doua rable, nu stiu unde le-am depozita.
Eu sunt in favoarea GPL-ului, chiar si pe masinuta mea as pune dar nu fac foarte multi km cu ea, cu toate astea imi este greu sa justific de ce nu pun. Pana la urma faci economie de combustibil iar compromisurile sunt foarte mici si greu de argumentat. Pierderea de putere poate fi si de 10%, oricum in oras nu am nevoie niciodata de toata pterea masinii, iar daca ma gandesc mai bine niciodata nu am nevoie de atata putere, masina merge foarte bine si cu motorul de 120 de cai.
Daca masinile ar veni pe GPL si ar trebui facuta conversia pe benzina pentru avantajele oferite de aceasta sunt curios cati din cei care sunt impotriva ideii ar face acest lucru.

_________________
2014 BMW Z4 2.8i Sdrive automatic
ex: 2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155
ex: 2007 Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 16v Q-tronic
ex: 2004 Audi A6 2.5 TDI Multitronic


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 10:14 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
Chestia asta cu parcările subterane șchioapătă un pic: cel puțin în țările mai dezvoltate (inc. deja Ungaria) interdicția respectivă se referă doar la mașini cu instalație GPL **fără** supapă de siguranță magnetică. Ceea ce la instalațiile mai moderne (implicit cele cu injecție lichidă) deja se subînțelege că nu e cazul.
Cu prețul și pierderea de putere aș sublinia ultima dată:
1. Prețul de 12000 RON (2700 EUR) se referă doar la sistemul Prins DirectLiquiMax 2.0, drept, cel mai bun la ora actuală. Dar polonezii sunt puternic în urmă cu un preț mult mai mic respectiv BRC va lansa mai mult sau mai puțin curând sistemul personalizat pentru 1750 TBi. Dacă aveți o răbdare de doar 6 luni eu zic că alternative vor fi destule, chiar posibil ca Prins-ul să scadă prețul.
2. Iar puterea nu scade cu 10%, în contra, se mărește simțitor, cu 5%, datorită parametrilor excelente a gazului lichefiat privind injecția directă.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 10:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
puterea motoarelor diesel sau benzina creste atunci cand se dauga gpl lichid peste carburantul lor pentru ca prin schimbarea starii de agregare se absoarbe caldura, in fine orice om normal la mansarda stie ca motorul alimentat cu gpl are putere mai mica decat cel alimentat pe benzina, daca cineva simte sau nu, este absolut neimportant, ce vina ar avea cineva ca altcineva nu simte nimic in genere.

stim clar ca la implementarile mai vechi cu injectoare de gaz in admisie sau cu butelia(cu potentiometru :lol: ) cu "plaman" ca la dacia 1310 apare inevitabil uzura, supape ascutite, motor terminat inainte de vreme, lucru de necontestat pentru ca desfacut motorul.

taximetristii nu sant de amintit cu loganu', ei se tarie la relanti cu gpl, majoritatea merg prost si ei ca soferi si carutele pe care ei le birjaresc, eu pana acum nu am vazut un taxiu care sa mearga extraordinar bine decat daca era masina noua de o zi, in rest numai prabuseli (pe gpl).

la implementarile noi cu injectie directa gazul se incearca sa fie introdus cu injectoarele originale ale masinii, acest lucru inevitabil duce la pierderea garantiei masinii, logic, gogornita trebuie asumata.
ce e sigur este ca injectoarele se topesc si se defecteaza daca functioneaza doar cu gaz, deci se incearca introducerea gazului plus benzinei, un fel de sex in familie la care mai vine si vecinu cu sculele lui ca sa o raceasca pe mama, o gogornita.

pana cand nu vor exista injectoare de gpl lichid dedicate orice incercare de acest gen va veni la pachet cu asumarea unor riscuri imense pentru utilizator, desigur exista multi visatori, vise placute.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
comanr Quote:
orice om normal la mansarda stie ca motorul alimentat cu gpl are putere mai mica decat cel alimentat pe benzina
Fals. Vezi mai sus.
comanr Quote:
ce e sigur este ca injectoarele se topesc si se defecteaza daca functioneaza doar cu gaz
Fals. Vezi mai sus.

Oameni buni, vă rog să parcurgeți comentariile precedente înainte să adăugați unul nou! :clapping:

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Last edited by kesztió on 27 Mar 2015, 10:44, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 10:43 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
bun, deci exista niste injectoare de gpl pentru injectie directa, adica se scot injectoarele de TBI si se pun cele de gpl, care se presupune ca merg ok si cu benzina, in fine in acel caz sigur se pierde garantia motorului, 100%

ps:
din ce scrie mai sus in pdf nu reiese nimic, absolut nimic e doar o vajnica brosura.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 27 Mar 2015, 10:46, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 10:46 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
comanr Quote:
bun, deci exista niste injectoare de gpl pentru injectie directa, adica se scot injectoarele de TBI si se pun cele de gpl, care se presupune ca merg ok si cu benzina, in fine in acel caz sigur se pierde garantia motorul, 100%
Scuze, nu există, am și corectat. Dar nici nu e nevoie, de vreme ce gazul lichefiat are parametri de răcire și ardere foarte asemănătoare ale celui cu benzină. ceea ce zici tu se referă la injecția „uscată“.

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 10:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
la injectie directa, pentru cunostintele tale generale, se merge pe amestec de carburant, gpl si benzina pe injectoarele originale, in final cica ar fi o economie, eu in particular stiu ca se topesc injectoarele sau se defecteza destul de repede, pune tu gpl pe TBI si daca este ok vor fi si alti useri interesati, iar daca nu e ok, o sa umbli cu 4 injectoare intr o sacosa de rafie sa le repari, nu stiu cat costa un injector de TBI, dar cred ca ajunge si mia de euro pe original.

topirea injectoarelor are loc datorita faptului ca timpul de ardere al gpl ului este mai lung decat al benzinei, asta chiar daca gpl are cifra octanica mai mare decat benzina, deasemenea si densitatea de energie este mai mica la gpl, logic, a mai spus cineva pe aici, nu este suficient sa iti placa o idee trebuie sa apelezi la bunul simt(tehnic) pentru a o sustine, daca acesta lipseste cu desavarsire atunci ideea ramane la stadiul de gogornita(cu pliant de prezentare).

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 27 Mar 2015, 11:01, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 10:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
eu am auzit ca si pentru masinile cu motoare diesel ar fi incercat cineva sa foloseasca sau sa adapteze gpl-ul,ca unii pun ulei de floarea soarelui stiu,as incerca si eu cand sunt oferte la market, o sa iasa pe esapament numai miros de peste prajit :lol:

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:04 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Cand vorbim de injectie directa cred ca e clar pentru toata lumea ca supapelor le e absolut indiferent ce se injecteaza in cilindru, da ? Altfel, pana nu mergi cu o masina de generatie noua echipata cu GPL din fabrica, vorbesti vorbe.

@kesztió: Cred ca ti-e clar ca nimeni n-a mai facut asa ceva pe-aici si fiecare isi da cu parerea, o fi bine, n-o fi, unii sunt pentru, altii impotriva. Multi stiu, putini cunosc.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:07 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
comanr Quote:
la injectie directa, pentru cunostintele tale generale, se merge pe amestec de carburant, gpl si benzina pe injectoarele originale
Ai rămas în urmă câțiva ani buni, sistemul la care te referi este Zavoli Alisei Direct, acolo într-adevăr se injectează amestec benzină–gaz în proporție de cam 20/80. Sistemele cu injecție lichidă folosesc exclusiv gaz (chiar și la pornire dacă temperatura nu coboară sub –15°C), injectoarele se răcesc corespunzător iar sistemul folosește la maximă eficiență componentele deja existente.
https://www.productpilot.com/en/supplie ... 8167435/en" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:09 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Valak Quote:
Cand vorbim de injectie directa cred ca e clar pentru toata lumea ca supapelor le e absolut indiferent ce se injecteaza in cilindru, da ? Altfel, pana nu mergi cu o masina de generatie noua echipata cu GPL din fabrica, vorbesti vorbe.

@kesztió: Cred ca ti-e clar ca nimeni n-a mai facut asa ceva pe-aici si fiecare isi da cu parerea, o fi bine, n-o fi, unii sunt pentru, altii impotriva. Multi stiu, putini cunosc.
asta e un exemplu de gandire gresita, uite ca ai dat o in bara iar valakule, la supape le pasa ca merg pe gaz si la motoare cu injectie directa, de aceea se folosesc "valve savere" , dar bine tu ai demonstrat ce bine intuiesti anumite probleme de ordin tehnic, la tine simplu , daca benzina nu trece prin supapa, a scapat, e intreaga :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=wLP6CMGF1go" onclick="window.open(this.href);return false;


@kesztió:
un injector de benzina nu este autorizat de producator sa functioneze cu gpl, daca poti trece peste aceste lucruri, apuca te de treaba, ce mai stai, iti tinem pumnii.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:25 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2015, 18:23
Posts: 66
Car: Alfa 159 SW TBi
Location: Viștea, jud. Cluj
comanr Quote:
asta e un exemplu de gandire gresita
Ok, să luăm de la început. Uite afirmațiile mele:
1. La sistemele GPL cu injecție lichidă combustibilul utilizat este exclusiv gazul, nici vorbă de amestec cu benzină. Chiar și la pornire, dacă temperatura nu scade sub –15°C.
2. Se folosesc componentele originale, prezente deja în arhitectura mașinii (inclusiv injectoarele), mai puțin pompa de combustibil de mare presiune unde trebuie efectuate niște modificări. (Fapt conformat de cel puțin doi producători, Prins și AGIS).
3. Cu tot acest lucru injectoarele se răcesc corespunzător dat fiind faptul că e vorba de injecție lichidă, nu uscată.
4. Producătorii garantează putere identică cu cea de pe benzină, în practică se observă chiar o creștere a puterii cu 5%.

Dacă suntem de acord cu cele enumerate sus, putem merge mai departe. Dacă nu, e necesară o documentare prealabilă suplimentară pe internet. OK?

_________________
Alfa 159 SW 1.8 TBi
Alfa 156 2.0 TS (încă funcțională)


Last edited by kesztió on 27 Mar 2015, 11:27, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2015, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
foarte ok, spor in ce ai dori sa faci.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited