Salut,
As dori sa impartasesc opiniile mele ca proaspat posesor de Giulietta, in speranta ca cei interesati isi pot face o parere cat mai la obiect. Tin sa mentionez ca pana acum 2 luni, daca imi zicea cineva de o masina italiana, imediat ma duceam cu gandul la probleme si fiabilitate. Inainte de a lua decizia de cumpara o Giulietta, m-am documentat bine legat de fiabilitate si nu am mai gasit utilizatori sa se planga de vechile probleme, ceea ce mi-a dat curaj.
Pe scurt, gasisem in RO, adusa de afara, o Giuietta care se potrivea criteriilor mele, pe care mi-a suflat-o altcineva la interval de o saptamana, pana sa pregatesc eu banii de achizitie. Am tot sperat sa gasesc altceva similar ca dotari si nu am reusit, asa ca am ajuns ca tot romanul pe site-urile europene de masini SH si am gasit in Germania cateva interesante. M-am oprit la una aflata la un dealer, aproape de un prieten care sta acolo. L-am trimis inainte sa o vada si mi-a zis ca masina arata impecabil, cu exceptia unor mici lovituri la jante. Avand in vedere ca dealer-ul ma taxa 10% din valoarea masinii daca nu o ridic in termen de cateva zile de la momentul achizitiei, am decis ca cel mai bine e sa plec pe roti pana in Romania, decat sa caut o platforma si sa risc sa nu gasesc.
Masina este o Giulietta QV, cu suspensii si jante sport de 18 si cutie manuala, cu aproape toate dotarile, a fost facuta in 2012 ai avea atunci un rulaj de 95.000 de km, una din cele 3 revizii a fost facuta chiar la dealer-ul in cauza care mi-a confirmat ca rulajul e real).
Imediat ce am urcat in ea, m-a surprins mirosul placut, inca se mai pastreaza cel de nou, lucru constatat si de un prieten.
Scaunele sunt din piele cu reglaj electric. Imi place foarte mult suportul lombar, eu sunt inalt si am probleme cu spatele, iar asta e primul criteriu de selectie. Desi sunt mai tari, se muleaza foarte bine pe corp si nu te afunzi in ele, as zice fara rezerve ca sunt cele mai confortabile pe care am stat pana acum. Spatiul interior este OK pentru o compacta, in spatele meu e loc suficient de o persoana adulta inalta, volumul portbajaului este si el suficient pentru necesitati.
Calitatea materialelor din interior este buna in general, spre buna la unele componente, mi s-a parut similara cu Audi si BMW, pe mine nu ma intereseaza asa tare aspectul ca stau cu ochii pe geam, nu pe bord.
Imi plac comenzile si stilul retro, fara sa fie incastrate intr-un bloc patratos. Au luat o decizie buna, eu ma plictisesc destul de repede de designul modern sau de blocurile de butoane comasate, si astea cred ca o sa le mai admir ceva timp. Ar fi putut sa mai lucreze la designul volanului, nu mi-a produs nici o emotie.
I-as da un minus ls spatiul de depozitare, am o paleta de telefon care nu intra decat in cotiera sau in suportii de pahare. Am obiceiul sa beau cafea sau suc si aici e o reala problema ca daca mergi cu cotiera lasata nu prea poti sa le scoti usor, iar daca mai tin si telefonul la incarcat, cablul de alimentare incurca destul de rau lucrurile. Spatiul din buzunarele laterale e si el mic, nici macar nu incape o sticla de suc cum trebuie. Nici torpedoul nu este prea mare.
Mi-a placut sunetul de inchidere si deschidere a usilor, e greu egalabil, nu retin sa fi simtit ceva asemanator la alte marci, poate la mercedes.
Dupa 3 ani de utilizare masina arata ca noua, componentele vizibile din exterior, cu exceptia discurilor de frana de pe fata, nu isi arata deloc uzura.
Si am plecat la drum.
Am bagat cheia in contact si motorul a pornit instantaneu, nu am simtit electromotorul "dand la manivela".
De cum am iesti pe poarta am incercat modul dinamic. M-a surprins placut puterea instantane a motorului. Era sa il lovesc pe ala din fata cand am plecat de la semafor, eu accelerand cum stiam eu, adica mai apasat, si m-am speriat putin.
Am intrat apoi pe autostrada, necunoscand masina am zis sa nu ma dau la asfalt din prima, incet incet am ajuns pe la 160 pe ora si am tinut-o asa, pana cand m-am trezit cu 2 Astre coupe in spatele meu, cred ca era VXR ca fugeau de mancau pamantul. La un moment dat au incetinit si s-au bagat in fata mea, s-au lasat depasiti si apoi s-au pus iar in fata. Aveau chef de joaca, am inceput sa ma tin dupa ele si sa ne depasim. Nici nu mi-am dat seama cand am ajuns la 210, nu am simtit deloc viteza, volanul nu tremura, caroseria nu era zgomotoasa. Acceleratia era si ea foarte buna, cand o calcam imediat o lua din loc, am ramas surprins ca inca mai avea putere sa, dar m-am oprit la 220 ca mi se parea periculos si am incetinit.
Dupa ce am iesit din Germania, am mers potolit, cu traficul, pana la un motel aproape de Szeged unde am facut popas.
Pana acolo m-am oprit de 3 ori doar sa cumpar vignete si sa alimentez. Am ocolit Austria prin Cehia, ca nu aveam caucicuri de iarna pe roti (aveam in masina dar nu am putut sa le incalt), iar la aia cica sunt obligatorii indiferent de vreme si nu am vrut sa risc sa ma amendeze. In total am facut 1000 de km in 9 ore, cu 3 pauze. In Ungaria am facut pana pe dreapta spate la 160 pe ora. Am simtit initial o vibratie fina si imediat masina a inceput sa fuga de spate, am putut sa o controlez foarte usor si sa opresc pe banda de urgenta. Mi-a placut cum si-a pastrat manevrabilitatea.
Janta a fost neatinsa, in mod surprinzator, in schimb cauciucul s-a facut praf pe partea interioara.
Am intrat de dimineata pe la Nadlac. Am depasit tot ce a miscat pana la Bucuresti, fara emotii si am facut 8 ore, cu mai multe pauze de cafea, alimentat, mancat etc.
Dupa 3000 de km de condus va pot spune ca:
- Imi pare rau ca nu mi-am luat masina asta mai devreme.
- Este peste cele mai multe marci de pe piata din categoria ei, eu o vad langa BMW seria 1, clar peste golf si cu putin subiectivism peste A3.
- Inginerii au facut o treaba foarte buna cu motorul. Aia 340 de Nm la 1900 de ture ii simti imediat. Mi-a placut ca nu trebuie sa schimb foarte des viteza in depasiri si in general. Daca vrei putere apesi pedala si o ai. Faceam depasiri si intr-a sasea, ceea ce e greu la o benzinara clasica. Folosesc schimbatorul mai des doar in oras.
- Franele sunt bune, discurile mari ventilate de pe fata isi spun cuvantul. Chiar cand franez brusc de la viteza mare, nu am senzatia ca dau cu botul de volan, decelerarea pare constanta, fara inertie.
- Directia este precisa, fac slalom printre guri de canal si alte denivelari foarte usor si natural, iar in modul dinamic ai impresia ca ghidonezi rotile direct cu mana.
- Suspensiile sunt confortabile pentru o masina sport, nu sunt atat de rigide pe cat ma asteptam, nu sesizezi denivelarile usoare, in schimb liniile de tramvai mai proeminente si alte gropi adanci se aud cam tare. Nu simti inclinare pe curbe, am mers realtiv constant cu 130 pe curbe si largi si mai stranse si mi se parea ca am 90.
- Diferentialul electronic Q2 trebuie imbunatatit sau inlocuit, la plecarea de pe loc in forta, se simte derapajul controlat destul de brutal. Nu stiu daca se manifesta la cele care au cutie TCT cu launch control. Totusi nu este un RS asa ca pretntiile mele s-ar putea sa nu fie justificate
- Singurul minus care merita mentionat cu adevarat este cel al spatiului de depozitare din fata. Inca mai caut solutii inteligente. Daca nu beti cafea, suc si va tineti telefoanele in buzunare nu veti sesiza foarte mult neajunsul, altfel...
- Masina a venit din fabrica cauciucuri Pirelli PZero Rosso ranforsate. Nu mi-au placut, pe asfalt umed si rece derapeaza daca o calci brusc in viteze mici. Am gasit aceleasi probleme si pe forumuri, se pare ca sunt performante doar pe pista si daca sunt bine incalzite. O cauza ar putea fi si vechimea, se vede ca au fost alergate si necesita inlocuire. Le-am schimbat de proba pe fata cu niste Ultrac Vorti ( design by Giugiaro, dar nu stiu cat conteaza
) si acum e bine, urmeaza spatele.
- Masina inca mai face impresie. Ma mai trezesc cu cate un GTI sau o compacta sportiva ca imi taie fata prin oras si vrea sa ne intrecem. Nu cred ca e necesar sa mentionez care sunt sansele, ultima data un GTI a furat startul pe contrasens si daca nu ii faceam loc se lovea de un taxi.
- Ca si consumuri inregistrate: N urban 12.5, N afara 7.5, D urban 15, D afara 10. Pe A nu am testat, ca nu am avut ocazia. Ceea ce nu e rau pt un motor turbo 1.8 supraalimentat. Ca si paranteza, se simte ca gazul de RO e mai prost, turatia nu e mereu constanta si trage ceva mai lent.
Ca o ultima concluzie la concluzii, daca vreti o compacta din aceasta clasa, nu ocoliti Giulietta, sa nu va para rau mai tarziu, eu ma bucur de alegerea facuta, pana acum tratam masinile ca pe niste obiecte de carat oameni si lucruri, nu prea mai am atitudinea asta acum
, se vede si se simte pasiunea inginerilor pentru aceasta marca si parca nu imi vine sa fiu obraznic.