vreau sa zic ca noi astia cu alfe care ne place sa le tinem cat de cat bine santem profesori, sa vezi ce pomi de craciun zac in bord pe la masinile care le mai vad, indiferent de marca, or fi alfele astea pretentioase da eu cred ca si noi santem nebuni, iar ele au imbatranit deja, au 10 ani de mers pe la diversi dorei, utilizatori necorespunzatori si inventii care mai de care mai destepte si deloc la locul lor, cu mana pe inima iti spun ca motorul nu merge rau, porneste usor la cald asta inseamna ca injectoarele sant ok, pentru ca un injector terminat porneste greu la cald, adica pe masura ce se incalzeste el pierde mai multa motorina pe retur
probabil pornirea la a doua cheie iarna este o cauza cumulata(electromotor-baterie), nu am tester destept de baterii ca o testam astazi, am mai avut odata o problema la o masina care nu pornea in toti cilindrii si bujiile erau de la firme diferite , se pare ca conteaza, un set nou de bujii odata la 3 ani pentru acest diesel nu o sa i faca rau, lumea nu le schimba cu anii, aici ma incadrez si eu.
iarna conteaza foarte mult uleiul pe care il ai, de cand folosesc 5w30, motorul porneste mult mai usor, practic asta e prima iarna cand alfa mea porneste la prima cheie cand e foarte frig, dupa reparatia de electromotor si bateria aia desteapta, cand am luat o in prima iarna dadeam 2, 3 chei la ger sau o cheie lunga, terminam bateria, clar pentru o pornire ok trebuie sa ai cateva elemente cheie perfecte.
sfatul meu, tzevile alea sinistre sant prea rigide, ideal ar fi niste furtunuri siliconice, intercoolerul este fix, motorul este mobil , ce crezi tu ca se intampla in ecuatia asta, in timp vei avea probleme si la intercooler, la capace, in rest masina este ok pentru anul ei si kilometrii ei, are vlaga, directie, frane, este de incredere la drum, fata mare nu mai faci din ea, asta e alt adevar.