mugurel Quote:
Pentru mine e relevant ca motorul lui antonel are 200000 km si merge perfect folosind Selenia . Al meu ex 156 2.5 V6 avea doar 130000 cred cand l-am dat , nu vazuse picatura de altceva decat 20k si mergea de asemenea perfect . Ca manca uleiul nu ma deranja , atata timp cat mororul functiona ca nou .
Alte teste nu fac si in principiu las asta pe seama cercetatorilor si producatorilor care in mod sigur fac o treaba mult mai buna decat as face eu echipat cu un manometru .
Cum se spune, echipa invingatoare nu se schimba.
Sunt perfect de acord. Sa fiu ca Antonel, daca masina are X km si merge perfect, a pus numai Selenia, atunci merg tot pe Selenia ca sa nu am surprize.
Sunt si de acord cu consumul de ulei. Fie la V6, fie la TS. Stim cu totii cat ulei poate sa consume aceste motoare, si deci cat este considerat normal, asta in opinia inginerilor Alfa Romeo. Este scris in cartea masinii.
Iar unii dintre noi suntem de acord.
Motorul tau 2.5 V6 funciona ca nou, desi consuma ulei. Si funciona ca nou nu datorita faptului ca consuma ulei, ci fiindca aveai grija sa fie tot timpul ulei. Aveai grija sa fie la nível, corect?
Nici eu nu ma apuc sa fac teste pe degeaba. Le-am facut in decursul multor km parcursi, cand a fost cazul sa schimb uleiul.
Sa nu crezi ca am cumparat cate un bidon de ulei marca X, Y, Z ca sa fac teste.
Producatorii fac teste mult mai bune, bineinteles. De asemenea si cercetatorii.
Acum iarasi, cu totii stim de ce Selenia este scris in cartea masinii ca fiind uleiul recomandat de Alfa Romeo.
Multe 147/156/GT vin chiar cu abtibild din fabrica, sub capota, cu ulei recomandat de Alfa Romeo, dar...Mobil.
Ce poti testa echipat cu un manómetru? ce am facut si eu si ce fac ci cei amintiti mai sus. Poti sa vezi in timp real presiune/temperatura motor. Iar cand esti cu masina la relanti dupa un mers mai sportiv iar uleiul are 120 grade si face o presiune de 1.2bar, atunci ar trebui sa te gandesti ca ar fi bine sa schimbi uleiul cu altul mai bun. Asta daca tii la motor si masina.