ionutp Quote:
Inainte de toate, fiecare are propria lui parere despre mașinile in cauza, insa cred ca nu trebuie sa generalizăm si sa începem cu comparatii între ele sau mai rau, cu comparatii între tracțiunea integrala de la alte mărci. Nu cred ca au fost proiectate sa facă același lucru, fiecare si-o alege pentru nevoia strict personală, care ii deserveste cum știe el mai bine.
De asta întrebam mai sus daca au același sistem Q4 pus pe ele, chiar daca ar fi asa, mașinile sunt destinate pentru a face lucruri diferite pe drumuri diferite.
Corect, am mari indoieli ca majoritatea isi iau Quattro sau Q4 pentru a-l duce dincolo de limitele de fabrica unde tin amandoua sau pentru ca ar sti care e diferenta intre ele. 99% din cumparatori/posesori considera ca q4, quattro, awd de la hyundai sau opel sunt tot aia. Am un amic care conduce zilnic un "4motion" si el era ferm convins ca are acelasi comportament cu Q4, dupa o plimbare omul a cazut pe ganduri serios vazand ce e aia proactiv vs reactiv sau performanta vs safety.
Nu zic ca sistemele q4 sunt proaste, cele de pe cw sau 159 nu cad atat timp cat uleiurile se schimba la timp si nu se da omor la transmisii, exista useri pe aici cu ambele sisteme care merg zilnic cu 30-40 cai in plus in ele si nu s-a cracanat nimic. Eu unul sunt un caz mai special (as in Special Olympics
) care vrea sa vada daca 60-70 sunt tot pe acolo, cu riscul sa devina f dureros (dar mai am o transmisie de rezerva in magazie, ca in bancul cu taranii care taiau cu joagarul o bomba nucleara).
Totusi, pentru cine desface sistemul de transmisie dintre cutia de viteze si cea de transfer la un Q4 o sa cam exclame "wtf" pentru ca vorbim de integrala permanenta la un motor transversal si nu vreo improvizatie gen haldex-ul colegilor de la Volvo sau VAG
Sistemul e mult mai fiabil pt ca nu se bazeaza pe electronica, dar cu penalty-urile de rigoare (pe AO se sustine ca pierderea in transmisie in fwd pe un 159 normal e 15% iar in Q4 e dubla). Asta inseamna mai mult combustibil ars per putere target la roata, mai multe frecari etc. Uite aici ceva deprimant:
http://www.fueleconomy.gov/feg/atv.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;