Maryo94 Quote:
Problema este ca nu trece de 7000 sta acolo cat tin pedala....si jumate de ora daca o tin acolo sta..dar nu vrea sa treaca :/ stie cineva de ce...debimetru..filtre infundate??
Hmm, ceva clar ca nu e ok la masina ta, insa verificarea comportamentului este la indemana oricui in general, deci si a ta in cazul de fata.
Poti deci sa alegi mai multe variante de test:
1. Tine pedala apasata la podea fix asa cum spuneai tu (cam o jumate de ora) timp in care urmareste atent daca acul turometrului tinde sa urce / sa scada / sau sa orice altceva... Daca nu observi nimic notabil si ti-a obosit piciorul sau ochii pune o caramida pe pedala de acceleratie, du-te si rezolva-ti treburile si apoi revino la masina. Nu este nevoie sa te intorci dupa un anumit interval fix de timp, aceasta este oricum o variabila pe care noi o vom marca cu T indice 0.
Daca si dupa momentul revenirii nu apare nicio modificare, adica daca acul tot n-a trecut de 7.000 rpm, poti incerca celelalte posibile cauze descrise de tine, si anume:
2. Desfunda debitmetrul si desfunda filtrele, eventual mai adauga una-doua unitati suplimentare pe traseele de admisie aer, respectiv alimentare carburant, in mod sigur asta va ajuta considerabil. Imediat dupa aceea repeta pasii de la punctul 1, in aceeasi ordine. Daca nici asa acul turometrului nu trece de 7.000 rpm (ma rog, asta daca dupa atata test va mai ajunge acolo
) e clar ca masina nu e ceea ce trebuie, fapt pentru care tu trebuie sa apelezi la unele artificii tehnice, respectiv:
3. Se demonteaza ceasul de bord cu turometrul, se desface, iar limba acestuia se muta manual la gradatia 7.100 rpm, apoi se monteaza la loc. La pornirea masinii numaratoarea va incepe de la gradatia respectiva, deci ai depasit pragul psihologic impus de tine. Se repeta apoi pasii de la punctul 1 urmarindu-se atent unde ajunge acul pentru ca, evident, in acest caz probabil va trece si in spatiul negradat de dupa limita superioara.
4. Mai simplu, nu mai face nimic si schimba masina (oricum expunerea prelungita la punctul 1 are acelasi rezultat final).
5. Daca ai ceva fetish cu rpm-urile lasa masina in pace si foloseste-o in regim normal ca oricare utilizator sanatos la cap... In acelasi timp, iti cumperi o drujba (se pare ca modelul 242XP de la Husqvarna atinge 15.500 rpm) si cand te "apuca" o pornesti pe aceea din urma si o turezi pana te linistesti.