Salutare tuturor! Am o Alfa 147 din 2001, 1.9 jtd 8v si in ultima vreme am avut mai multe probleme si nu reusesc sa o scot la capat.
Sa incep cu inceputul. Sunet ciudat la accesorii, fulia motor destul de obosita, am demontat-o si clantanea cand o bruscai in mana. Initial am luat de la dezmembrari o fulie, am montat-o, tot se auzea ciudat si cand am plecat de pe loc, am mers cativa metri, eram cu a 1-a la ralanti cand mi s-a oprit motorul. Am incercat sa il pornesc si facea doar clanc. Am demontat iar cureaua, gandindu-ma ca problema trebuie sa fie pe unde am umblat eu ultima data. Dupa ce am demontat cureaua am pornit motorul, fara probleme. Cand am invartit de toate rolele si tot ce e pe partea de accesorii, am vazut ca alternatorul era blocat. L-am demontat, l-am dus la un electrician si mi-a schimbat rulmentii si rolele. Cand l-am demontat, am dat jos suruburile de la vasul de servo si in timp ce ma chinuiam am rupt unul din moturile de la vas, cel mai subtire, de retur cred. Am montat la loc alternatorul, am lipit eu cum am putut motul ala si am pornit motorul. Sunet ciudat plus volanul mergea anormal si pompa se auzea ciudat. Am dus-o la un mecanic si distributia era sarita de la punct, ma gandesc ca atunci cand mi s-a oprit motorul s-a intamplat. Am schimbat tot atunci fulia motor cu una noua si intinzatorul. Cealalta rola e relativ noua si nu parea sa aiba probleme. Mecanicul a zis ca tot pierd lichid pe la lipitura si mi-a lipit el din nou cu pilitura de fier si picatura. Am plecat de la el de la Urziceni catre Brasov. Toate bune si frumoase, pana la Sinaia, cand am simtit iar ceva ciudat la volan. Am ridicat capota si am vazut ca lichidul era un pic peste jumate si m-am gandit ca tot pe acolo pierde, am completat si am pornit. Imediat dupa ce am pornit, a aparut eroarea ca nu se incarca bateria. Am oprit imediat si cand am ridicat capota si m-am uitat la accesorii, totul era plin de ulei, si sub masina la fel, si cureaua cazuse pe partea interioara a intinzatorului. Am dat-o jos de tot si am mers cu ea fara curea pana la Brasov. Acolo am sters uleiul de pe role si cureaua, am pus-o la loc si doar am mai lasat-o sa mearga vreao 20 min sa se mai incarce bateria sa pot sa ajung acasa in caz ca am iar probleme. Vasul se golise intre timp. Inainte sa plec am umplut iar vasul si am plecat catre Urziceni. In apropiere de Ploiesti, ceva ciudat la volan, am ridicat capota fara sa opresc motorul, lichid lipsa in vas, am mai completat si am mers cu ea asa pana la Urziceni, desi mergea aiurea. Am dus-o direct la un alt mecanic. Mi-a spus ca pompa e terminata, ca am span in instalatie si sa ii aduc alta pompa. Am luat o pompa sh, a montat-o, a curatat instalatia, a pus lichid si s-a scurs pe la lipitura respectiva. Am cumparat si un alt vas de la dezmembrari, unul alb, nu negru si paralelipipedic ca cel original, mi-a facut o improvizatie sa imbine furtunele si am pus alt lichid de servo. Am plecat, inca simteam ceva ciudat la volan, dar mi-a zis ca o sa mai faca asa pana iese aerul din instalatie. Intr-adevar, a disparut problema asta, dar tot se auzea un bazait de la accesorii. Am mers 2 zile prin oras cu ea asa, am tot verificat lichidul, totul la nivel, fara probleme. Cand am plecat la Buzau, aproape de Buzau, am simtit din nou ceva ciudat la volan si miros de lichid. Cand am ridicat capota era lichid pe langa vas, dar totusi era la nivel. Problema mare e ca se aude foarte ciudat cand virez si iar am vazut un pic de ulei scurs in dreptul pompei.
Vreo idee ceva? Am incercat sa prezint toata istoria, poate cineva isi da seama unde s-a intamplat ceva. Am citit celelalte topicuri cu problema asta, dar nu am gasit ceva in totalitate asemanator. Lichidul e nou, am vazut ca s-a mai pomenit de o supapa de retur. Poate sa fie de la aia? Sa fie tot pompa de vina? De caseta de directie nu am gasit nimic, cum imi dau seama daca e dusa?
Daca cineva crede ca ma poate ajuta in zona Buzau (doar pentru maine), Urziceni, Ploiesti pt saptamana viitoare si eventual si Bucuresti, sunt dispus sa vin la sigur. Poate sunt probleme specifice si mecanicul la care ma duc eu nu se pricepe.
Multumesc anticipat!
|