Am mai facut un pas:
- am schimbat distributia + pompa de apa;
- am curatat admisia si am anulat clapetele Swirl care aveau un joc maricel si 2 dintre ele erau blocate pe semi-deschis. practic prin acele gauri trecea doar 20% aer decat ar fi trebuit sa treaca initial;
PS. nu am vazut niciodata atata mizerie intr-o admisie... cred ca calamina de la JTS este mic copil pe langa marmelata care o aveam eu;
- am blindat curatat EGR-ul si l-am blindat cu o tablita, EGR la care mai fusese umblat in trecut, iar cine a prins suruburile le-a bagat stramb si a stricat filetul de la 3 suruburi din 4, care vin pe galera de admisie... A trebuie refacut filetul si bagate alte suruburi.
- Dupa toate astea am curatat senzorul de pe galerie cu alcool izopropilic ( singura operatiune care am fost in stare sa o fac singur
), am pus toate cele la loc si am pornit
Dupa toata aceasta operatiune care a durat 2 zile, parca am inceput sa inteleg si eu ceva din aceasta motorizare... motorul parca nu se mai chinuia sa respire, accelerarea se facea mult mai repede si mai natural, iar consumul in oras a scazut de la 11-11.5% la 10-10.5%, ceea ce zic eu ca este o imbunatatire.
Norocul a facut ca dupa ce am terminat toate cele a trebuit sa fac cateva drumuri extraurbane si am strabatut aprox 800km... distanta in care filtrul de particule ( DPF ) a apucat sa-si faca 2 regenerari sanatoase, iar gradul de infundare a ajuns la 18%, iar inainte cand aveam admisia murdara si egr on, dupa regenerare nu scadea mai mult 48-60%...ceea ce ma facuse sa-mi doresc sa renunt la el definitiv... defapt eram atat de hotarat sa-l dau jos incat era primul lucru la care vroiam sa renunt... Multumesc aici lui tzivii, tibi ( iluzoriu), comanr si georgeg care mi-au spus in mod repetat sa-l las acolo pana rezolv cu admisia + egr si sa-i mai acord o sansa DPF-ului.
Odata ajuns in bucuresti, l-am sunat pe tibi pentru a imi pune noul soft care ma astepta de aprox o saptamana... nu ma interesat puterea atat de mult cat o optimizare ca motorul sa traga ceva mai liniar si mai de jos... lucru ce am si obtinut, iar pe aceasta cale doresc sa-i multumesc lui Tibi (
Iluzoriu /
Squadra Corse ).
Sincer? Alta masina!
Dupa ce am rescris softul la
Squadra Corse (
Iluzoriu ) masina are un comportament putin diferit, turbina intra mai de jos si accelereaza mai liniar... plus ca am observat si o mica scadere a consumului cu aprox 0,5L/100km la viteza cu care circul eu de regula extraurban, 100-110km/h ( 4.5l/100km ) conform CB ( astept sa fac confruntarea si cu calculul babesc de la pompa ).
Oricum voi revenii pe viitor cu un feedback asupra soft-ului dupa ce parcurg mai multi km.
In alta ordine de idei pana acum avem asa:
- EGR off
- Swirl off
- DPF on
- soft
SquadraCorse (
Iluzoriu )
Cost total: aprox 400euro
Urmeaza sa schimb iarasi uleiul, pentru ca doresc sa pun Selenia Pure Energy WR 5w30 in locul la Selenia WR 5w40... in primul rand ca vine iarna si e mai ok un ulei putin mai subtire, apoi ca este dedicat motoarelor cu filtre de particule.
Sent from my mobile