It is currently 19 Nov 2024, 01:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: limitare ture 1,9 jtdm
PostPosted: 02 Nov 2014, 21:06 
Offline

Joined: 29 Sep 2014, 15:44
Posts: 27
Salutare tuturor,
Alfa Romeo 159 1,9 diesel are limitare ? la cate rotatii/min? ce se intampla daca o tii plafonata la relanti/in sarcina ?
Multumesc !


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2014, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
Limitarea tre sa fie in zona in care incepe pe turometru partea rosie. Evident, usor dupa.
Ce se intampla daca o ti la relanti in sarcina? pai nu lucruri prea bune.
Totusi sunt curios de ce ai vrea sa mergi la turatie de relanti?!

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2014, 23:18 
Offline

Joined: 29 Sep 2014, 15:44
Posts: 27
Scuze, gresala mea.
Reformulez: - ce se intampla daca o tii plafonata pe loc/pe liber ?
- ce se intampla daca o tii plafonata in sarcina(indiferent de treapta) ?

Multumesc !


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2014, 23:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
Pai daca o ti pe loc turata la maxim pentru o perioada de timp prea mare, iarasi, nu lucruri prea bune.
Daca o ti in ture multe pe... autostrada sa zicem, problema e ca trebuie sa fi sigur ca ai uleiul schimbat la timp, sa se faca ungerea corespunzator. Plus, sa fi sigur ca masina e in mintile ei si nu cedeaza vreo componenta. In ture multe, toate componentele sunt solicitate foarte mult, deci e bine sa nu ai o veriga slaba pe undeva.

Oricum, intrebarea ta e destul de vaga. Intr-un final motorul solicitat la maxim pe o perioada lunga de timp va ceda. Ce anume? pai va incepe cu cea mai slaba veriga. De fapt, orice mecanism, obiect, fiinta solicitata la maxim pe o perioada lunga de timp, va sfarsi prin a ceda.

In final, care e scopul intrebarii? ce ai patit sau ce vrei sa faci?
Sunt foarte multe aspecte care intra in ecuatie pentru a se putea da un raspuns simplu.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2014, 23:50 
Offline

Joined: 29 Sep 2014, 15:44
Posts: 27
Am avut problema cu incarcarea, descoperind ulterior ca trebuie inlocuita puntea de diode de pe alternator. Ulterior s-a verificat cu ajutorul unui tester, iar peste 4000 de ture regulatorul de tensiune nu cred ca-si facea treaba bine, deoarece intrerupea periodic incarcarea bateriei. Cel care folosea testerul a urcat-o in ture pana cand s-a plafonat timp de aprox 20 secunde pentru a vedea cum reactioneaza acel regulator. Intrebarea mea este pentru informare si vine in urma acestei experiente, deoarece ca si utilizator nu am trecut de 4000 de rotatii/min, iar in cazul in care se trezeste "pilotul" din mine, sa am cunostinte mai multe despre felul in care poate afecta motorul sau nu(eu cred ca afecteaza - mai ales atunci cand nu este in sarcina/in mers).
Multumesc pentru raspunsuri !


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2014, 02:02 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3324
Car: Giulia Q
pai da si tu cat te tine inima , eu am urcat si-n 5000 de ture , daca nu ma insel. stiind ca-i fac reviziile la timp , la 10000 de km , nu am menajat motorul deloc si timp de 140000 de km nu am avut nicio problema.

ps : am mers cu un diesel , in doi timpi ce-i drept , 45 de zile la turatie constanta , fara pauza ... si nu a avut nicio problema , teoretic daca-i faci mentenenta cand trebuie, il poti folosi in plajele de turatie mentionate de producator fara nicio problema.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2014, 18:19 
Offline

Joined: 29 Sep 2014, 15:44
Posts: 27
Concluzie.. afecteaza sau nu daca o tii plafonata 1 min 2 ?(reviziile la timp - ulei de calitate)


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2014, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
Atata timp cat nu faci treaba asta prea des nu e problema.
Daca nu ma insel si cand faci ITP-ul acelasi lucru fac aia la verificarea noxelor: tureaza pana la zona rosie.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2014, 09:35 
Offline

Joined: 29 Sep 2014, 15:44
Posts: 27
Multumesc tuturor pentru raspunsuri !

Se poate inchide !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited