It is currently 15 Nov 2024, 22:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Oct 2014, 13:28 
Offline

Joined: 28 Oct 2014, 13:17
Posts: 1
Car: 156
salutare, detin o alfa romeo 156 si am urmatoarea problema...aveam indicatorul de la abs si indicatorul de la frana de mana aprins in bord, masina porneste fara probleme.zilele trecute in timpul ce conduceam , au disparut cele doua avertizari de la abs si frana de mana si a aparut indicatorul de baterie , aproape imediat in timpul mersului masina avea intreruperi si kilometrajul nu mai functiona, bineinteles functiona si abs ca l-am incercat.mentionez ca nu se mai incarca nici bateria.in schimb motorul porneste, toate celelalte functioneaza.
Are vreo idee cineva de la ce ar putea fi sau unde sa verific.nu am nici o schema sau unde as putea sa verific in afara de sigurantele din partea stanga a bordului si cele din fata de la baterie.


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2014, 13:34 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
nnx2320 Quote:
salutare, detin o alfa romeo 156 si am urmatoarea problema...aveam indicatorul de la abs si indicatorul de la frana de mana aprins in bord, masina porneste fara probleme.zilele trecute in timpul ce conduceam , au disparut cele doua avertizari de la abs si frana de mana si a aparut indicatorul de baterie , aproape imediat in timpul mersului masina avea intreruperi si kilometrajul nu mai functiona, bineinteles functiona si abs ca l-am incercat.mentionez ca nu se mai incarca nici bateria.in schimb motorul porneste, toate celelalte functioneaza.
Are vreo idee cineva de la ce ar putea fi sau unde sa verific.nu am nici o schema sau unde as putea sa verific in afara de sigurantele din partea stanga a bordului si cele din fata de la baterie.
Ca prima chestiune, ar fi util daca ti-ai completa locatia si varianta de motorizare pentru a vedea daca avem catre cine sa te intreptam.
E mai mult decat clar ca ai o problema electrica, posibil cu incarcarea.
Verifica intai masele. Daca nu e de acolo, probabil ca de vina este alternatorul sau "puntea de diode". Pe topicul lui ComanR era un tutorial de spre intretinerea alternatorului (caute pe forum) la 156 19jtdm.
Varianta cea mai sigura- service.


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2014, 15:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Mie mi s-a aprins martorul de la frana de mana cand era sa raman fara lichid de frana din cauza unei garnituri de la rulmentul de presiune. La problema electrica, s-ar putea sa fie doar releul de incarcare.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2014, 01:29 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Când apare diferente de tensiune, adica iesite din graficul 13,8-14,2, abs-ul este cel mai sensibil si intra in regim de avarie, implicit si becul de frana mana.


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2014, 13:42 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
In manual, pag 103/358
Quote:
The vehicle is equipped with an electronic braking distributor (EBD). Simultaneous lighting of dial warning lights ABS and HANDBRAKE (together with the message + symbol on the display) with the engine running indicates an EBD system failure; in this case, any sudden braking action can cause early locking of rear wheels, with possible sideslip. Drive very carefully and go immediately to the nearest Alfa Romeo Authorized Service to have the system checked.
Si la mine se aprind amandoua, doar iarna, cand o turez prea tare(intentionat) sa ies din zapada.
Legat de pragul 13.8 - 14.2V: cand porniti doar din ambreiaj la benzinare nu scade in intensitate lumina de la faruri? N-ar trebui sa se aprinda instant si martorul de la ABS? Nu este atat de sensibil pe cat ziceti...
Daca se aprinde/ramane aprins fara motiv puneti o diagnoza pe ABS ECU si vedeti ce si cum(un senzor, un contact prost in cutia de pe baterie).


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2014, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Daca patinezi se aprinde ABS. Dupa cativa metri se stinge de la sine sau opresti motorul si repornesti. Martorul ABS se aprinde si se stinge imediat, cand pornesti motorul. Cand este permanent aprins nu are ABS deloc. Daca nu se stinge de nici un fel, atunci la diagnoza cu ea.
La mine nu scade intensitatea luminii de la faruri, ci doar de la displayul de la km, chiar si cand am doar pozitiile aprinse. Posibil sa fie obosit putin regulatorul de tensiune.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2014, 14:08 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
@tomi_alfa: confirm, dar cand esti mai insistent cu acceleratia(cel putin la mine) se aprinde si simbolul cu frana de mana. Incearca daca vrei si zi-mi daca ti se aprind aman2. chiar sunt curios :lol:
legat de faruri, nici cand da sa moara motorul(~500RPM)?


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2014, 17:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Legat de faruri, cand scade atat de mult turatie e normal sa scada tensiunea peste tot. Daca ajunge la 500 rpm ceva nu-i bun. Eu vorbesc de cazul de la ralanti in sus. Am sa fac si un mic test cu ABS-ul, ca nu mai stiu. N-am mai patinat de mult :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2014, 17:46 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Daca nu il ajuti cu acceleratia ajunge la 500 daca ridici prea repede piciorul de pe ambreiaj. La >850RPM nu apare acest fenomen cu farurile.


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2014, 02:35 
Offline
User avatar

Joined: 26 May 2014, 13:06
Posts: 94
Car: Alfa 159 2.0jtdm
Location: Bucuresti
La mine s-au aprins ambele indicatoare,cel pentru abs si frana de mana deoarece a ramas frana de mana trasa peste noapte si a inghetat.Acum nu mai las frana de mana trasa cand este prea frig.


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2015, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
hackandmore Quote:
Daca nu il ajuti cu acceleratia ajunge la 500 daca ridici prea repede piciorul de pe ambreiaj. La >850RPM nu apare acest fenomen cu farurile.
Nu prea am inteles ce ai vrut sa zici :? De ce sa scada? De ce trebuie sa ajuti?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2015, 02:01 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Nu stiu la tine cum e, dar la 1.8ul meu daca bag a 1a si ridic brusc piciorul de pe ambreiaj fara sa ating acceleratia, imi "moare" motorul. Intensitatea luminii din faruri scade pe masura ce RPM coboara sub 850. In jurul valorii de 500 e limita. Sub aceasta valoare esti nevoit sa repornesti. Acest "fenomen" apare si cand incerci sa pornesti cu frana de mana trasa. La tine nu e tot la fel?


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2015, 05:35 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pai ce zici tu cu ambreiajul mi se pare un fenomen perfect normal. Cam la orice masina indiferent de marca, daca bagi 1-a si dai drumul la ambreiaj brusc fara sa atingi acceleratia motorul se va opri sau cine stie, daca are cuplu mare nu se opreste dar clar scade turatia sub ralanti pentru ca este fortat practic si apoi se opreste sau isi revine (mai rar). Odata pornit motorul, nu are voie sa scada sub ralanti cand este exploatat corect si bineinteles nu sunt probleme.
La 850 nu fluctueaza nimic. Cand e sub aceasta valoare mi se pare normal sa fluctueze pentru ca tu la baterie ai 12 volti, iar cand e pornita la borne se inregistreaza ~14V, deci e o crestere, iar surplusul este "rezolvat" de regulatorul de tensiune, ca altfel sar sigurantele intr-o veselie.

De ce as incerca sa pornesc cu frana de mana trasa? Sau hai sa zic asa, ceva complet nerecomandat: ca sa pleci de pe loc cu frana de mana trasa, o tii din ambreiaj ajutata de acceleratie, evident fortand transmisia, lucru deloc placut pentru piese (si motor si cutie). Daca insisti, va iesi fum pana la urma si apoi...nu vrei sa afli. Tu probabil ai zis de asta din cauza ca ti-au inghetat cablurile. Ca sa scapi de fenomenul cablurilor "inghetate" in primul rand ele trebuie sa fie in stare buna, sa aiba vaselina in camasa protectoare, la acel burduf micut. La fel si etrierele, trebuie sa fie si ele in stare buna, nu de alta, dar unul care tine putin blocat creeaza probleme mai ales cand e rece si toate se contracta. Eu am folosit iarna fara probleme frana de mana la ambele masini si pana acum nu mi s-a blocat niciodata de la inghet.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2015, 02:24 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Nu ne intelegem :lol:
tomi_alfa Quote:
hackandmore Quote:
Daca nu il ajuti cu acceleratia ajunge la 500 daca ridici prea repede piciorul de pe ambreiaj. La >850RPM nu apare acest fenomen cu farurile.
Nu prea am inteles ce ai vrut sa zici :? De ce sa scada? De ce trebuie sa ajuti?
Iti explicam ce vroiam sa zic initial si cum sa ajungi la <850RPM: ridici brusc de pe ambreiaj sau cu frana de mana trasa. Oricum multumesc de sfaturi :)


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2015, 22:00 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Tensiunea de14v este absorbita de acumulator. Releul de tensiune are rolul sa asigure cei 14v. La o tensiune mai mare decât normala sau 12v (cea a bateriei) adica alternator defect, abs-ul si aerbagul se dezactiveaza si se aprind in bord. La o turatie de 500, sa zicem, tensiunea este mai mare decât 12 volti, de asta nu se aprinde abs. Sistemul abs când citeste valori de rotatii diferite la roti, avertizează sistemul esp (daca este, doar pentru rotiile care tracteaza) si restul stiti voi. Daca acest sistem nu este, intra in avarie si se aprinde becul( tot timpul este insotit de simbolul frana mana). Dupa ce valorile sunt normale se stinge.


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2016, 20:10 
Offline
User avatar

Joined: 25 May 2010, 19:52
Posts: 46
Car: alfa 156 2.0 T.Spark
Location: constanta
Salut!
La mine se aprind cei 2 martori(abs+frana de mana) atunci cand pornesc masina,adica cum ii dau cheie si 2 sec dupa ce a pornit motorul,dupa care dispar. Ce problema ar putea fi ?


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2016, 10:19 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Cand se pune pune contactul becurile se aprind pentru verificare. Dupa ce motorul a pornit, becul care nu se stinge, prezinta o eroare. In rest totul este ok.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 00:21 
Offline

Joined: 19 Mar 2014, 18:10
Posts: 8
Car: alfa romeo 156
Buna ziua,dupa cum scrie si in titlu,astăzi cand am plecat cu masina mi s-au aprins martorii in bord si mi sa-au dezactiva VDC,ABS si EBD iar in computer imi scrie un mesaj legat de ebd.
S-a mai confruntat cineva cu o problema asemănătoare,ma poate sfătui cineva ce ar puteai fi?
Va multumesc!


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2016, 23:13 
Offline

Joined: 01 Jun 2016, 15:25
Posts: 1
Car: Alfa 147
Buna seara ! Am si eu o problema ... Am aprins in bord becurile de la abs si frana de mana , specific ca acestea raman aprinse de tot timpul.( este si becul de la motor, insa la tester imi da eroare la lamda 1 , am schimbat-o de 3 ori si nimic .. Asta fiind o alta problema pe langa celelalte :)) ) am sa incerc sa schimb modulul de abs ... Am inteles ca exista posibilitatea sa fie o legatura intre abs si frana de mana ... V-ati intalnit cu o astfel de problema? Sa fie ceva senzori? Ce ma indrumati sa fac ?
Va multumesc anticipat !
P.s. Am luat masina intr-un stadiu groaznic ... Insa incerc sa o fac impecabila :) ( pe cat posibil)


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2016, 22:05 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Inainte de a lua orice decizie de inlocuire a unei pese, se verifica cu un terster pentru a determina sursa problemei. Multe provin de la cablaje, mufe neetanse si mai ales de la sigurante arse. Sunt banii vostrii in joc.


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2016, 23:32 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Rasha, din experienta proprie, nu doar sondele dau erori daca e vorba de amestec. Si mie mi-a zis un "dastept" de la reprezentana sa schimb sondele pe rand si era debitmetrul de fapt. Era bine sa stii codul erorii sau simptome.
Inainte sa schimbi modul ABS, ceea ce nu cred ca e cazul, pune un tester, verfica erorile si implicit firele de la senzori.
Poate ai luat-o pe un pret mic, echivalent cu probleme, dar s-ar putea sa renunti mai tarziu din cauza reparatiilor care or sa tot apara, dat fiind ca nu a fost intretinuta de la inceput.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited