It is currently 19 Nov 2024, 07:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 14:11 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
are cineva idee cum se poate regla unghiul de cadere la alfa 159?
pana acum am schimbat, la sfatul service-ului, bascula inferioara si superioara la fiecare roata fara nici un efect


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 15:28 
Offline
User avatar

Joined: 26 May 2014, 13:06
Posts: 94
Car: Alfa 159 2.0jtdm
Location: Bucuresti
Aceeasi problema o am si eu,am fost intr-un singur service pana acum si mi-au spus ca nu are reglaje,si sa schimb bascula,nu stiu ce bucse,pivoti ca poate fi de acolo,cu toate ca ele arata foarte bine.Nu cred asa ceva ,si o sa caut un service mai bun.


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 15:57 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Ce anume nu crezi, ca nu se poate regla caderea? Mult succes in cautarea unui service mai bun atunci :)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 17:28 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
@alxege
din postarea ta trebuie sa inteleg ca nu am cum sa rezolv problema?
am mers la AI caci mi se tocea, pe interior, anvelopa din dreapta fata. mi s-a spus ca cel mai probabil am intrat intr-o groapa si s-a indoit bascula inferioara (la cat e de groasa e greu de crezut!). am inlocuit-o fara nici un efect asupra geometriei. intre timp am mai inlocuit bascula sup dr/stg + bascula inf stg. caderea tot de rahat e!
acum mi s-a spus sa inlocuiesc cele doua fuzete care leaga bascula sup de cea inferioara + rulmentii de la roata!
ce treaba au rulmentii nu inteleg


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 17:35 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Din fisa de geometrie rezulta caderea aiurea, sau au dedus ca de vina e unghiul de cadere pentru tocirea inegala a anvelopelor?
Unde ai facut geometria?

Nu, unghiul de cadere nu se poate regla. Si din experienta iti spun ca unghiul de cadere nu prea toceste inegal anvelopele, am avut suspensie sport pe toate masinile (si deci unghi de cadere aiurea), si n-am avut experiente nasoale cu anvelopele. Pentru o uzura pronuntata a anvelopelor pe interior e de vina de obicei unghiul de fuga.
Daca caderea este intr-adevar aiurea pe o parte, de vina este unul din ansamblele suspensiei: bascule, fuzeta, amortizor.
Daca schimbi fuzetele trebuie automat sa schimbi si rulmentii, nu ca ar fi ei de vina pentru unghiul de cadere, dar altfel nu (prea) ai cum.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 17:53 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
geometria am facut-o la AI si inca in doua service-uri. cu mici diferente datele sunt cam la fel
problemele le am la asa:
- camber: -1.19 in loc de -0.35
- caster: 1.44 in loc de 4.15


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 18:19 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Am spus o prostie, convergenta e de vina pentru tocirea inegala pe interior, nu unghiul de fuga.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 19:38 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 994
Location: Brasov
Nu e perfect la nici o masina, in speciala cu ceva km, am reglat multe inclusiv 159-le din familie, asa e cu unghiul de cadere. Daca nu se tocesc anvelopele neuniform sau nu stau rotile exagerat de aiurea, nu te stresa momentan.

PS: acum am vazut ca iti toceste pe dreapta, fisa care ti-a dat-o sa o scanezi sau fotografiezi si sa o pui aici ar fi bine.

_________________

166 V6 TB Zender
147 1.6 TS ECO

GT 2.0 jts
156 SW 1.9 8v
147 FL 1.9 8v
GTV 2.0 ts
146 1.4 ts


Last edited by Tag on 15 Sep 2014, 19:45, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 15 Sep 2014, 19:41 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
problema e ca in 4.000km am tocit o anvelopa noua la nivelul la care pe interior au iesit sarmele!


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 16 Sep 2014, 00:10 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
ori ti-a fugit oala amortizorului (foarte rar) ori ai strambat fuzeta. unde ai facut geometria? inafara de AI care sunt pe langa (aparatul nu mai e calibrat de ceva vreme).

LE: daca mai ai numarul meu, da-mi un semn si mergem impreuna la cei de la Autosoft pe Dudesti. ii stiu pe baieti si au rabdare cu mine.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 21 Oct 2014, 04:33 
Offline

Joined: 25 Jan 2012, 20:26
Posts: 160
Car: alfa romeo 159
ahara Quote:
problema e ca in 4.000km am tocit o anvelopa noua la nivelul la care pe interior au iesit sarmele!
convergenta de de bai,nu caderea..
caderea la 159 numai pe spate o are reglabila
incearca daca pot sa ti-o lase la 0º sau cat mai aproape..o sa pierzi putin din stabilitate in curbe dar nu iti strica anvelopele
in general la service-uri o lasa la cotele de fabrica..si daca bine imi amintesc are cam 3º...nu e rau facut paralelul dar nu e bine pentru cauciucuri


Top
   
 Post subject: Re: geometrie 159
PostPosted: 24 Oct 2014, 15:36 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Acceasi problema am avut-o si eu vara asta la GT. Mi s-au tocit gumele fata chiar la margine pe interior pana se vedeau sarmele.
Image
Am crezut initial ca este unghiul de cadere (negativ) care gt-ul il are asa din fabrica dar dupa am aflat ca unghiul de cadere nu toceste excesiv gumele.
Asta e unghiul de cadere:
Image

Cand am fost sa-mi fac geometria am descoperit ca problema mea era defapt din capetele de bara, si anume ca aveam convergenta negativa:
Asta e convergenta:
Image

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited