It is currently 01 Dec 2024, 22:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Chiuloasa alfa 156 TS
PostPosted: 15 Oct 2014, 00:02 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Salut,
Am o alfa 156 1.6 TS 120HP din 1997.
Dupa cateva luni de mers cu termostatul blocat deschis m-am hotarat sa pun termostat Vernet si sa-mi schimb antigelul, ca nu cumva sa am vreo surpriza.
Trei luni mai tarziu...surpriza :) ,in timp ce ma intorceam de la mecanic (unde fusesem numai sa-i cer numarul de telefon pt ca il pierdusem ) apa creste brusc la 130 de grade.
Am oprit...am lasat sa se raceasca si m-am intors la mecanic sa isi dea cu parerea.Dam vina pe termostat si plec acasa urmand sa cumpar a doua zi alt termostat.
A doua zi...a doua surpriza...spuma fina pe buson...garnitura de chiuloasa.Am dus incet masina la mecanic (2..3Km)...urmand sa o desfaca a doua zi sa vedem ce s-a intamplat.
Surpriza nr.3: chiuloasa era foarte corodata, foarte aproape de inel scapand compresie...
M-am hotarat sa duc masina la Cristi in Fagaras,e tare priceput la alfe ,pasionat si are si multe dezmembrate.
Am decis sa punem o chiuloasa de 1.8 cu axe de 1.8, kit distributie continental,kit variator, simeringuri supape,garnituri si alte fleacuri.
S-a facut planeitatea chiuloasei...cele crestinesti pt operatiune.
Pe parcursul operatiunii s-au mai schimbat cuzinetii biela si variator...si doua bobine.
Dupa ce totul a fost montat becul motor (injector) a ramas aprins, si s-a facut un reset de "self adaptive.." cu un tester...delphi sau ceva de genul.
Becul a ramas aprins deoarece fulia de pe axa de evacuare are un profil pe care il citeste senzorul (camshaft sensor/phase senzor), profil care este diferit de la ecu la ecu.
inainte de schimbarea fuliei am descoperit si furtunul de vacum iesit de la rampa de injectoare (efect-pedala frana tare).
Dupa schimbarea fuliei, becul s-a stins si am plecat bucuros cu masina acasa, usor "timid" la accelerari/depasiri...dar in general multumit de cum se simtea masina.Intrat in oras...surpriza...la apasarea pedalei de frana+ ambreiaj relantiul cade undeva la 4-500 rpm, clipeste becul de ulei si motorul moare de cele mai multe ori.
In plus la plecarea de pe loc masina e foarte lenesa...
Am incercat de cateva ori sa resetez clapeta (contact 90s pus,90s luat,relanti 10 minute) ,s-a ameliorat, nu mai moare motorul decat la cald...dar plecarea de pe loc este in continuare foarte necaracteristica, si motorul nu se sfieste sa moara in intersectie la o frana mai hotarata.
Am vrut sa resetez "self adaptive..." dar din nefericire am ECU Bosch M.2.10.4 si se pare ca nu am optiunea asta cu MES :|
Aveti vreo sugestie?


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2014, 01:54 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Furtunul ala de vacuum nu merge la rampa de injectoare, ci de la servofrana la galeria de admisie. E posibil sa-ti traga aer fals si de asta se opreste, si in cel mai fericit caz trebuie doar schimbat un furtun. Becul de la ulei clipeste pentru ca scade presiunea cand se "balbaie" si se opreste.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2014, 10:38 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Furtunul acela e de la galeria de admisie la regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare.
L-am verificat si pare ok...probabil a alunecat cum s-a tot lucrat in zona aia.Dupa ce l-am reconectat frana e ok...ma gandesc numai sa nu fi "invatat" relantiul asa cu aerul suplimentar de pe furtun.
Problema e ca nu stiu cum as putea reseta parametrii ECU, se pare ca niciun soft nu stie sa faca asta pe ECU M2.10.4 .


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2014, 11:02 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Probabil furtunul e pozitionat altfel fata de a mea :scratch: Foloseste FiatEcuScan 2.5 ca sa te poti conecta la ECU. Ultima versiune a softului nu mai include si M2.10.4.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2014, 12:03 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Ma pot conecta cu Multiecuscan dar nu are "adjustments"...O sa incerc si cu FES2.5, multumesc.


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2014, 19:48 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Se pare ca pe M 2.10.4 daca deconectezi bateria suficient de mult timp se reseteaza "self-adaptive FRA" si "self adaptive TRA" ceea ce sper sa fie exact ce imi trebuie mie...
Din nefericire nu pot sa o scot la o tura sa o "invat" pentru ca faza scurta s-a decis si ea in seara asta sa nu mearga.


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2014, 17:34 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Revin cu noi detalii din epopeea masinutei mele...
Dupa ce am resetat ECU(luat borna cateva ore) masina a inceput sa mearga putin mai bine dar tot departe de utilizabil.Dupa o tura mai hotarata am vazut ca furtunul de tur la rampa de injectoare era putin umed, am schimbat colierul, si surpiza...relanti mai stabil, pornirea mai usoara.
Dupa inca o tura de test...aceleasi probleme nu accelereaza la plecare de pe loc, tinde sa moara sau chiar moare la frana.
M-am hotarat sa tai celebrul fir 15(alb/verde sau negru/verde) de la vitezometru.Relantiul nu mai scade asa mult,la plecare de pe loc e la fel de puturoasa dar nu mai moare motorul.
Mergand "dupa instinct" am schimbat doua bobine (1 si 4) cu altele pe care le aveam la indemana si masina a inceput sa-mi para cunoscuta! Nu mai moare motorul, acceleratia e buna peste 3000 de ture...poate si sub(nu imi mai amintesc prea bine cum mergea), la plecarea de pe loc nu mai ezita...se tureaza mai liber...dar...(mereu trebuie sa existe un dar) se pare ca am ramas cu o problema electrica...in afara de cea cu faza scurta:
Ventilatorul merge pe treapta 1 incontinuu.Indiferent ce as face ventilatorul porneste aproape imediat ce porneste motorul, cu AC oprit...cu AC pornit...cu motorul rece...cu motorul cald...tot timpul.
Am incercat sa scot releul de la treapta 2, nici o schimbare, am scos releul de la treapta 1, se opreste si porneste imediat ce pun la loc releul, cu un click specific deci nu este in scurt releul, ca sa fiu sigur totusi am incercat cu unul identic adiacent, acelasi comportament.
Am verificat temperatura pe Multiecuscan, pare sa creasca initial mai repede decat indicatorul din bord pana la 90 apoi deschide termostatul si se uniformizeaza cat de cat, dar ventilatorul este pornit si la 40-60 de grade!
De ce ar putea sa ramana pornit tot timpul?


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2014, 04:09 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Schimba rezistenta verde de pe corpul carcasei ventilatorului si ii trece.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2014, 09:34 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Dupa inca o tura de teste...
Releu treapta 1 ok
Releu treapta 2 ok
rezistenta radiator - 0.16ohm OK
senzor temperatura apa de pe termostat: ~50 de grade - 598ohmi OK (senzor de tip ntc , rezistenta scade cu temperatura , de la 2.2 -2.4kohm)
Incep sa suspectez presostatul de la AC....o sa caut o schema electrica mai buna sa pot verifica exact la ce pini ai ECU e conectat si o sa incerc sa-l deconectez


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2014, 20:08 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
In sfarsit s-a oprit ventilatorul :)
Unul din cele 5 contacte ale presostatului de la AC cere ECU pornirea ventilatorului pe treapta 1.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited