Salut,
Am o alfa 156 1.6 TS 120HP din 1997.
Dupa cateva luni de mers cu termostatul blocat deschis m-am hotarat sa pun termostat Vernet si sa-mi schimb antigelul, ca nu cumva sa am vreo surpriza.
Trei luni mai tarziu...surpriza
,in timp ce ma intorceam de la mecanic (unde fusesem numai sa-i cer numarul de telefon pt ca il pierdusem ) apa creste brusc la 130 de grade.
Am oprit...am lasat sa se raceasca si m-am intors la mecanic sa isi dea cu parerea.Dam vina pe termostat si plec acasa urmand sa cumpar a doua zi alt termostat.
A doua zi...a doua surpriza...spuma fina pe buson...garnitura de chiuloasa.Am dus incet masina la mecanic (2..3Km)...urmand sa o desfaca a doua zi sa vedem ce s-a intamplat.
Surpriza nr.3: chiuloasa era foarte corodata, foarte aproape de inel scapand compresie...
M-am hotarat sa duc masina la Cristi in Fagaras,e tare priceput la alfe ,pasionat si are si multe dezmembrate.
Am decis sa punem o chiuloasa de 1.8 cu axe de 1.8, kit distributie continental,kit variator, simeringuri supape,garnituri si alte fleacuri.
S-a facut planeitatea chiuloasei...cele crestinesti pt operatiune.
Pe parcursul operatiunii s-au mai schimbat cuzinetii biela si variator...si doua bobine.
Dupa ce totul a fost montat becul motor (injector) a ramas aprins, si s-a facut un reset de "self adaptive.." cu un tester...delphi sau ceva de genul.
Becul a ramas aprins deoarece fulia de pe axa de evacuare are un profil pe care il citeste senzorul (camshaft sensor/phase senzor), profil care este diferit de la ecu la ecu.
inainte de schimbarea fuliei am descoperit si furtunul de vacum iesit de la rampa de injectoare (efect-pedala frana tare).
Dupa schimbarea fuliei, becul s-a stins si am plecat bucuros cu masina acasa, usor "timid" la accelerari/depasiri...dar in general multumit de cum se simtea masina.Intrat in oras...surpriza...la apasarea pedalei de frana+ ambreiaj relantiul cade undeva la 4-500 rpm, clipeste becul de ulei si motorul moare de cele mai multe ori.
In plus la plecarea de pe loc masina e foarte lenesa...
Am incercat de cateva ori sa resetez clapeta (contact 90s pus,90s luat,relanti 10 minute) ,s-a ameliorat, nu mai moare motorul decat la cald...dar plecarea de pe loc este in continuare foarte necaracteristica, si motorul nu se sfieste sa moara in intersectie la o frana mai hotarata.
Am vrut sa resetez "self adaptive..." dar din nefericire am ECU Bosch M.2.10.4 si se pare ca nu am optiunea asta cu MES
Aveti vreo sugestie?