It is currently 07 Oct 2024, 16:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 09 Aug 2012, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2011, 19:04
Posts: 38
Car: Alfa 159 1.9 JTDM
Location: Timisoara
NU , NU am rezolvat nimic , dar mi se pare ca i-am dat de cap si am reusit sa o conduc in asa fel incat sa nu mai faca asa . Am mers vreo 650 de km prin tara si nu a facut deloc . Solutia : sa nu merg sub 2500 rpm in viteza a 5a si sa nu merg sub 2300-2400 in a4a in panta adica ..... atunci cand masina are nevoie de putere sa nu o subturez , s-a intamplat odata la iesire din Sibiu cand urcam panta pe benzile duble spre intrarea in Cristian (pentru cine cunoaste drumul) cand urcam intr-a 4a cu vreo 2500 rpm sa imi iasa cineva in fata si sa franez , am schimbat a3a , am accelerat putin si am incercat sa schimb a patra , am ridicat piciorul de pe ambreiaj si si am accelerat , masina a inceput dintr-o data sa intre in acest tremurat puternic , am schimbat iar a3a am accelerat pana la 3000 rpm si asa am mers urmatorul km.

Ce am observat : masina nu se adapteaza la schimbarile bruste de putere , atunci cand este subturata . Din ce am citit pe alte forumuri din Italia si din ce spune si un coleg de aici pe forum (spune ca rezolvat problema asta prin remap in Italia) rezulta ca softul s-a dereglat cumva si in anumite conditii de mers apare aceasta anomalie .

Ce ma mira cel mai mult si cel mai mult ca in Italia sunt foarte multi care se plang de acest fenomen , dar aici in RO pana acum vad ca este rar , sau poate lumea merge mai mult prin oras (cat merg in oras nu mi se intampla nimic , merge perfect)

Nu am timp dar de curios o vorbesc cu cineva daca poate sa vina cu tester-ul cu mine in mers sa vad ce se intampla in acel moment cand masina "intra in fibrilatie" : nu ii mai da motorina cat trebuie sau ii da mai multa motorina decat ii trebuie, ramane EGR-ul deschis mai mult decat trebuie , nu mai da jetul de motorina la timp .... sunt curios ce ar aparea pe tester in acel moment .

O sa va tin la curent daca reusesc sa o testez


*Scuze daca s-au strecurat unele greseli mai sus , e tarziu sunt obosit , se intelege :)


Top
   
PostPosted: 09 Aug 2012, 01:01 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
O intrebare : cum poti sa mergi cu masina in treapta 5 si la 2500rpm ,(si aici ma indoiesc de faptul ca aveai undev pe la 160 km/h) sau sa urci panta cu a 4 a ,pui frina apoi treapta 3 si iar treapta 4 (in rampa)? Te intreb,deoarece eu la 2800rpm in treapta 4 am 120 km/h. Abia apoi schimb in treapta 5. Stiu ca masina are cuplu bun si la turatii joase,dar nici sa o duci la extrem ca apoi sa te intrebi ce are . :blink:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 09 Aug 2012, 09:24 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3314
Car: Giulia Q
Daca tu ai 120 km/h in trepta a 4-a la 2800 giri , inseamna ca si el are 160km/h in treapta a 5-a la 2500 giri :)

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 09 Aug 2012, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
scriam ca ma indoiesc de faptul ca avea 160/h pe faptul ca in Romania nu se circula(legal) cu viteza asta. :lol:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2012, 03:06 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2011, 19:04
Posts: 38
Car: Alfa 159 1.9 JTDM
Location: Timisoara
Masina nu e fortata deloc la 2500 rpm in treapta 5a.
Deci: in treapta a4-a pot sa duc masina maxim pana pe la 100 - 105 km/h daca ajung undeva la 3000 rpm.
In treapta 4a la 2500 rpm are cam 85-90 km/h , sincer nu stiu cum ai tu 120 km/h in treapta 4a la 2800 rpm. Crede-ma , am strabatut tara dintr-o parte in alta , am prins si autostrada de 2 ori , si drumuri in panta si in coborare , de toate (intr-o singura zi aprox 600 km) si am fost numai cu ochii pe turatii si viteza ,deci le stiu.

Concluzie: in treapta 5a la 2800 am cam 130 km/h cam acolo pun "pilotul automat" daca sunt pe autostrada si vreau sa merg mai turat , daca nu o lasa mai moale pe la 2600 si cam 115 km/h , ceva de genul asta.



Cu toate ca pare ca merg cu ea foarte turata , consumul pe 600 km de drum in afara oraselor a fost de sub 6,7 din ce tin minte. Pentru mine e Ok .


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2012, 19:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2011, 19:04
Posts: 38
Car: Alfa 159 1.9 JTDM
Location: Timisoara
Vin cu noutati la problema care ma chinuie inca din primavara:

Azi ies cu masina din oras , nu ajung bine pe autostrada Timisoara-Arad incepe iar sa trepideze si sa piarda din putere , o trec prin toate treptele incer sa o tin pe pilot automat 10 minute cat stiam eu ca ii trebuie sa isi revina , nimic , din ce in ce mai rau . Ajung in Arad , o opresc , o pornesc , nimic . Acum trepida motorul si la relanti , si trepida destul de urat , nu mai mergea rotund motorul deloc.

Foarte enervat , sun la reprezentanta la Fiata/Alfa Romeo Arad (Auto Ancona) sa incerc sa le explic ca sunt in trecere prin oras si am o problema grava cu masina daca se poate o testare , imediat domnul de la telefon a zis ca nu este nici o problema pot sa merg la ei , ca ma baga chiar si fara programare fara nimic (era deja ora 16). Am ajuns cu greu pe la ora 17 la ei , spre "norocul" meu masina tot prost facea nu isi revenise , m-au primit imediat , au pus tester-ul pe ea nimic anormal , totul in parametri dar totusi motorul nu mergea rotund si zdruncina din cand in cand ca si cum facea arderile aiurea , tot ce se vedea pe tester anormal (care se vedea si pe bordul masinii) ca turatia la relanti varia odata cu zdrunginaturile , pur si simplu motorul nu mergea rotund deloc.

S-au uitat la ea mai multi oameni , au scos mufa de la EGR au bagat-o la loc , nimic.
Acum vine partea interesanta:
In timp ce motorul mergea motorul (asa rau cum mergea el) au scos pe rand mufele de la injectoare , s-a inceput dreapta spre stanga cum stam in fata motorului , nu s-a intamplat nimic pana la ultima mufa din stanga , a scos-o , a bagat la loc si brusc motorul si-a reveni , mergea rotund , turatia era stabila la relanti , totul normal.

A oprit motorul a scos iar toate mufele , a dat cu un spray de contacte sau ceva de genu asta , si am plecat la drum inapoi spre Timisoara , am mers pe autostrada in viteza 6a la 2100 ture , masina a mers perfect . Deocamadata totul este OK .

Inca nu stiu care sa fie problema si de ce s-a rezolvat asa , cel putin acum nu face , o sa mai fac drumuri lungi sa vedem cum se comporta . Ce stiu este ca cei de acolo au reusit sa vina cu o "solutie" care sa o scoate din trepidat . Cat a functionat o sa vad pe parcurs.

Trebuie sa adaug ca cei de la Auto Ancona Arad au fost niste oameni extraordinari , de cand i-am sunat prima data si le-am spus la telefon au spus ca ma asteapta ca nu este nici o problema , cand am ajuns acolo , nu m-au pus astept nici macar 5 minute , au bagat imediat masina in interior , m-au lasat sa stau langa ea , au pus testerul imediat si la sfarsit mi-au spus ca nu ma costa nimic (i-am dat ceva totusi la baiatul care a scos mufele , ca a avut aceasta idee :) , ma simteam aiurea sa nu dau chiar nimic , totusi au pus testerul , au pierdut din timpul lor pe langa masina mea). Tot respectul pentru acesti oameni . Ca ex: La AUDI Timisoara cand m-am dus cu un bec aprins in bord de check engine sa ii puna testerul mi-au spus de la usa ca ma costa vreo 250 RON doar sa puna testerul si s-ar putea sa nu imi spuna sigur ce are .... si mi-au spus ca daca se poate sa si astept vreo 1-2 ore ca sunt ocupati .....


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2014, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2014, 17:37
Posts: 7
Car: 159 SW 1.9JTDM
Salutare tuturor,

A tecut multa vreme de la ultima postare pe acest topic, vroiam sa intreb daca problema semnalata de Dr0ps2000 a mai aparut dupa curatirea mufelor de la injectoare ?
Mentionez ca si eu ma confrunt cu aceeasi problema, am fost la reprezentanta, tester - raspunsul lor - totul ok, diagnoza pe injectie la service specializat - totul ok.
Totusi din cand in cand (si din ce in ce mai des in ultima vreme) ma confrunt cu pierderi de putere, motorul nu merge rotund.

_________________
Alfa Romeo 159 1.9JTDM


Top
   
PostPosted: 30 Sep 2014, 16:30 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
Salut.
Experienta nu este cu 1,9 jtd ci cu 2,4 insa cred ca nu conteaza. A avut cineva problema asta si la TBI.
s-a mai scris oricum pe forum, insa ideea este ca nu strica operatiunea asta din cand in cand - poate la revizia anuala.
Pe de alta parte, intreruperile pot avea si alte cauze (egr pe duca, admisie colmatata, etc)


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 15:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2014, 17:37
Posts: 7
Car: 159 SW 1.9JTDM
Sunt cu masina in service acum pentru curatare EGR, Debitmetru, clapeta admisie. Din cate am citit pana acuma toate simptomele duc catre EGR.
Am mai schimbat EGR o data dar atunci am avut eroare, deci situatia a fost clara.
E posibil ca EGR sa nu functioneze in parametrii si totusi ECU sa nu logheze nicio eroare ?

_________________
Alfa Romeo 159 1.9JTDM


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 16:18 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Este foarte posibil ca egr-ul sa nu functioneze cum trebuie si totusi sa nu gasesti nici o eroare stocata.
Totusi, in diagnoza se vede imediat daca egr-ul lucreaza cum trebuie sau nu...

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 16:23 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
Desi nu cred ca este nevoie, confirm si eu cele spuse mai sus.
Intr-adevar, daca se cauta doar eroares s-ar putea ca aceasta sa nu apara, insa la o diagnoza atenta (in care se urmaresc parametrii de functionare ai motorului) se poate vedea cu usurinta daca prblema provine de la EGR.


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 16:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2014, 17:37
Posts: 7
Car: 159 SW 1.9JTDM
Mersi de informatii ... acuma intrebarea de "baraj" :), la cine sau unde sa merg pentru o diagnoza buna ? Mai exact la cine ma sfatuiti sa merg care sa stie sa si interpreteze corect datele :) ?

_________________
Alfa Romeo 159 1.9JTDM


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2014, 17:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2014, 17:37
Posts: 7
Car: 159 SW 1.9JTDM
ok, am fost cu masina in service, curatat MAF, EGR, clapeta de admisie. Motorul merge mult mai "curat" (oarecum ma asteptam la asta).
Dupa operatiunea asta am fost din nou la service specializat pe injectie, din nou totul ok nimic anormal pe teste.

Sper ca totusi EGR-ul a fost problema, am vazut pe topicul dedicat EGR ca oamenii il cam curata la fiecare 2 schimburi de ulei daca nu mai des.

Acuma, nu imi ramane decat sa merg cu masina pana cand o ia razna din nou ...

Pana una alta o sa ma "dotez" cu un ELM327 si o sa ma apuc sa loghez parametrii in speranta ca o sa am ceva date sa le dau oamenilor de la service daca situatia reapare.

_________________
Alfa Romeo 159 1.9JTDM


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited