It is currently 29 Nov 2024, 22:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Oct 2014, 00:27 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Am avut treaba in rep.moldova si am alimentat de acolo cu benzina de 95, care, daca mă iau după câtă încredere am eu in benzinăriile de acolo, era de 91-93... La scurt timp, mai precis câteva zeci de km, a apărut eroare in bord motor control system... Motorul însă nu părea sa fi pierdut din putere, doar consumul poate a crescut putin. Peste cam o suta de km de la aparitia erorii, a început sa cam bârâie motorul... Merge in toti cilindrii, relantiul e unde trebuie, dar a pierdut din putere, nu mult, dar cat sa pot observa, iar când accelerez brusc motorul pe liber, are o balbaiala pana sa urce in turatie. Se aude ca si cum as avea o fisura in esapament...nu exagerat de tare, dar se aude cat sa se uite lumea ciudat când trec. Mentionez ca, la vama mi-au controlat masina pe dedesubt, si nu stiu ce au atins, daca au atins ceva. Sondele lambda sunt la locul lor, la fel si cablurile. Intre timp am pus benzina buna, de 99 de la Petrom, asta după ce rezervorul era aproape golit de benzina aia nasoala... Degeaba, aceleasi probleme. Ce poate fi? E din cauza benzinei? Sa fie o coincidenta si sa mi se fi stricat alt eva tocmai acum? Adaug faptul ca tocmai schimbasem bujiile, filtrul de aer, verificand si debitmetrul, clapeta de acceleratie care e luna.


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 00:46 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
TESTER si afli exact care e problema.


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 10:23 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Ms, Iulian. Îmi imaginam totusi ca, pana la tester, îmi fac o idee asupra problemei de la cineva priceput sau care a trecut prin asa ceva... Însă, si a devenit evident de acum, pe forumul asta nu găsesc vreodată răspuns... Nu vreau neapărat sa "traumatizez" armonia de aici, e doar o constatare pertinenta. Deschid un nou topic - cat de des s-a diagnosticat corect o problema aici, asta bineinteles, înainte de a ajunge in service pentru ceva concret... Si încep cu răspunsul meu - din 2008 pana acum... ăăă... nociodata. Din curiozitate, cred ca-mi fac un cont pe un forum vw sau ceva, sa vad daca acolo primesc vreun feed-back :)
Repet, nu stau eu in raspusnsurile de pe forumul asta, totusi am avut de-a lungul timpului niste probleme mai...ciudate, cărora nu le dadeam de capăt nici cu mecanicul, nici cu doua service-uri unul peste altul, nici cu tester-ul... In astfel de situatii mi-ar folosi un forum adevărat...


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 10:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Chiar daca sondele sunt la locul lor, asta nu inseamna ca-si fac si treaba.
Problema cu benzina e ca schimband-o si arderea e altfel si de obicei cedeaza sau se deregleaza un senzor (ori debitmetru, ori sonda lambda), deci pana nu pui un tester sa-ti spuna de unde e eroarea, nu ai cum sa afli raspunsul.
In alta ordine de idei, postarile pe forum au efecte si "defecte", cum sunt probleme si solutii. Unele sunt cunoscute si imediat ti se da un raspuns, unele sunt noi sau cu o frecventa redusa, si atunci primesti doar o parere, si unele ori sunt prezentate nu tocmai coerent ori sunt incadrate ca mister si atunci nu vei primi solutii. Ti se pare mai fair sa primesti sfaturi si pareri proaste? De altfel mi se pare mult mai aiurea situatia cand te duci la un mecanic sau service si nu ti se repara problema. Stii si tu, te duci la doctor sa te vindeci...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2012, 21:29
Posts: 263
Car: Alfa Romeo 147 GTA
antonelcodreanu Quote:
Chiar daca sondele sunt la locul lor, asta nu inseamna ca-si fac si treaba.
Problema cu benzina e ca schimband-o si arderea e altfel si de obicei cedeaza sau se deregleaza un senzor (ori debitmetru, ori sonda lambda), deci pana nu pui un tester sa-ti spuna de unde e eroarea, nu ai cum sa afli raspunsul.
In alta ordine de idei, postarile pe forum au efecte si "defecte", cum sunt probleme si solutii. Unele sunt cunoscute si imediat ti se da un raspuns, unele sunt noi sau cu o frecventa redusa, si atunci primesti doar o parere, si unele ori sunt prezentate nu tocmai coerent ori sunt incadrate ca mister si atunci nu vei primi solutii. Ti se pare mai fair sa primesti sfaturi si pareri proaste? De altfel mi se pare mult mai aiurea situatia cand te duci la un mecanic sau service si nu ti se repara problema. Stii si tu, te duci la doctor sa te vindeci...


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 14:25 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Multumesc mult pentru parere si intentia de a ajuta. Sa nu ne ascundem după deget totusi - dincolo de ideea de club/comunitate unde sa simti ca impartasesti gusturi si păreri cu altii, scopul principal al forumului ăstuia este de a ajuta legat de diversele probleme tehnice. Ceream părerea cuiva tocmai pt ca m-am plictisit de mecanici tolomaci care, nu numai ca nu-mi rezolva nimic, îmi mai si cracaneaza pragurile când îmi cocoata degeaba masina pe elevator... Service-ul specializat fiat/alfa, ca mai peste tot, are o reputatie varza.... Etc... Deci, ce putea fi mai indicat decât un loc aici pe net unde oameni care au aceleasi masini sau asemănătoare, care probabil au patit lucruri similare, sa mă lumineze asupra problemei respective. Încă ceva, prefer 20 de păreri, din care sa discern care e cea corecta tinand seama de simptome si istoricul masinii, decat 0 sau 2 in cazul asta.
Nu vreau sa fiu antipatic in schema sau răutăcios, dar de-a lungul perioadei in care am încercat sa folosesc forumul, max patru răspunsuri la obiect am primit. E ceva concret, nu o atitudine nasoala de-a mea. O sa continui cu utilizarea contului meu de aici, dar sunt "cam" dezamagit


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 15:48 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Fara sa te superi, dar un cablu ELM de ex ,e chiar o nimica toata.Costa cat o diagnosticare.Nu stiu cum de nu il ai inca , in conditiile in care spui ca ai avut mai multe probleme.Nu se poate rezolva nomica pana nu stii ce o doare.

PS:Cand o mai ridica cineva nestiutor sa ii arati tu cele 4 socket uri pe care se pune elevatorul..


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 16:22 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Ce înseamnă cablu ELM?


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 16:49 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
E o gluma, nu? E cablul care iti conecteaza laptopul pe care se instaleaza softul de diagnosticare la calculatorul masinii...
Si situatia topicului sta asa: l-ai deschis la 1 noaptea si la 10 nu aveai nici un raspuns. Nae, care sigur iti va da solutia, din nastere nu e matinal... si intra si rar pe forum. Ai rabdare!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 17:11 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
La Alfa Romeo cablu ala e o binecuvantare, foarte accesibil si usor de comunicat cu masina , fata de alte marci.Si FES e un program foarte prietenos ca sa zic asa.Poti sa iei si interfata Bluetooth.Mai ales ca ai modelul Selespeed si se conecteaza.si la.cutie, unde poti face unele ajustari si calibrari.


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 21:09 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Nu mi-am imaginat ca găsesc pe piata atât de usor un cablu dinasta... Ms mult. O sa caut si softul...


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 21:47 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
iuliangl Quote:
Nu mi-am imaginat ca găsesc pe piata atât de usor un cablu dinasta... Ms mult. O sa caut si softul...
Softul e pe forum, cablul pe OLX, Tocmai, Okazii etc. Folosesc combinatia asta de ani buni. In legatura cu problema ta, nu stiu ce sa zic, pentru ca am un prieten chiar de pe forum care are mereu treaba in zona granitei si alimenteaza des de peste hotar si n-a avut probleme cu nici una din masini. Sa nu fi pus benzina cu gunoaie de la o benzinarie mai dubioasa si de aici sa vina problemele.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 23:37 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Mă emotioneaza atâtea răspunsuri :) - aproape ca vb serios !!! Multumesc.
De la benzina este, dar rămâne sa vad ce stricăciune mi-a facut mai precis. Dupa ce am alimentat cu benzina normala, deci de 99 de la petrom, masina merge perfect, putere am, consumul e ca si înainte, doar zgomotul a rămas. Cineva mi-a spus ca ar putea fi sitele catalizatorului care s-au desprins sau ars sau ceva... Sumbru


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2014, 23:46 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Poate fi si racordul flexibil sau garniturile lui.Nu sufla pe nicaieri? Face cand e rece sau tot timpul.
Sau poate s-a rupt tamponul de la tobe, ala care vine pe cutie si de aia face zgomot, vibratii.
Baga -te sub ea!


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2014, 08:15 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Pe masura ce se incalzeste, devine mai zgomotoasa. Racordul ala l-am avut desprins complet acum cativa ani, si tot nu suna asa... Pare sa fie ceva mai înspre motor. Merg totusi si pe varianta cu bucsele alea tampon. Azi am s-o verific dedesubt, ca pana acum nu am avut timp. Ultimele pariuri! Ca in putin timp se închide casa :)


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2014, 21:41 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Ca sa vezi daca e rupt ceva pe sub ea, pui pe cineva sa astupe evacuarea iar tu te bagi sub ea si te faci antena. Daca ai fisuri, o sa le vezi. Totusi eu cred ca s-a desprins/topit catalizatorul.


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 08:54 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Da... Cam asta e... Nu am văzut sa iasă pe undeva, iar toba are prinderile intacte. Din cate stiu, un catalizator original costa in jur de 3500 €... Cred ca asta înseamnă "următoarea ! "... Ceva sh mi-e teama sa iau, iar catalizator universal sau de producător nu stiu cat de bun e si cat de usor se face adaptarea...


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 16:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7906
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Daca ar renunta lumea la masini doar ca s-a dus un catalizator nu am mai avea masini pe strazi ...
Catalizator sh e ok , ca sa nu zic ca il si poti scoate de tot . Asta daca nu esti tu prea ecologist .


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 17:01 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
La jts nu e asa simplu cu catalizatoru ala.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 18:22 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
[quote="mugurel"]Daca ar renunta lumea la masini doar ca s-a dus un catalizator nu am mai avea masini pe strazi ...
Catalizator sh e ok , ca sa nu zic ca il si poti scoate de tot . Asta daca nu esti tu prea ecologist .[/quote]

Nu-s ecologist, dar sondele alea lucrează după un anumit regim. Daca se schimba ceva (topirea sitelor in cazul asta) sigur se modifica si informatia/comanda amestecului aer/benzina. Scuze, termenii nnu-s cei mai tehnici. Mai e ceva - nu-mi place ideea de a avea griji la itp... Intelegi tu....
Tocmai am aflat ca piesa pe original mă costa 8750 lei... Un catalizator sh e riscant după părerea mea... Iar daca sunt dispus sa renunt la masina asta, e pt ca are si alte bubitze... Ca exemplu, pe lângă cele pe care le-am tot trambitat pe aici, si faptul ca are "celulita" - acum doi ani si ceva, aici in galati a fost o ploaie urata cu piatra...cu bolovani de fapt, ceva de dimensiunile unei bălțate milka... Oricât de buna a fost tehnic, si spun asta cu toata pertinenta, pt ca nu m-a lăsat niciodată motorul sau cutia, nu am avut Pb electrice, etc, e frustrant sa am cea mai frumoasa masina din clasa medie (încă n-a apărut una care sa îmi para mai frumoasa in clasa asta), dar sa aibă tablaria "acneica"...


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 18:27 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Parerea mea e sa fii sigur ca e vorba de catalizator inainte sa iei o decizie.
De asemenea, exista solutii accesibile pentru ambele probleme.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 18:37 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Cunosc in galati doi priceputi in domeniu, mă refer la partea de tablarie...un sistem de ventuze, si alte acordeoane... Ideea e ca oricât de putin lasa pretul, iau bani pe fiecare infundatura rezolvata, iar daca mă uit la cate sunt, poate sa coste doar un leu bucata, ca tot mă saraceste treaba asta.
Cat despre catalizator, care ar fi cea mai buna solutie? cu mentiunea ca vreau sa fie ca înainte, noxe/performante/zgomot


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Poti lua un cat sh, cu proba. Nu e asa de greu de schimbat.
Sau poti lua unul nou, la un pret decent, nu cat ai mentionat tu.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2014, 20:23 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
Unul nou de producător? Ca cel original costa atât cat spun... Unul sh nu stiu de unde sa iau sa mi se ofere si posibilitatea de a-l proba...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited