se slabeste surubul de sub maneta la maximum si se scot pe rand clemele si cablurile din etrieri, ies destul de usor, nu este nimic care sa le retina in etrieri, ies prin rotire daca sant intepenite, la fel de pe caroserie.
in poze apar codurile pentru cabluri , ele sant pentru sportwagon , marca TRW.
trebuiesc taiate de pe cablul original al masinii, cauciucurile de fixare(tuburile) pentru cleme si mutate pe cablurile noi, multe cabluri nu vin cu acele tuburi de cauciuc, altfel cablul nu va fi fixat corespunzator.
la montaj se va monta fiecare cablu in capete si apoi se vor monta clemele de fixare , cele fixe si cele elastice.
foarte important este ca etrierul sa nu fie deloc actionat in pozitia de repaos, o sa incercuiesc in poza locul unde trebuie sa fie pargia etrierului, daca etrierii stau actionati chiar si 1mm este gresit, se vor distruge discurile de frana si palcutele in scurt timp desi masina pare ca merge, despre asta sant detalii mai incolo.
clemele au fost curatate de rugina si vopsite, este foarte important sa se pastreze toate elementele originale de fixare, atentie si la fixarea elastica, bucsa aceea metalica din clema va fi fixata intre cele doua saibe de pe suport astfel incat clema sa fie libera, sa se miste usor, in caz contar vei fi unul dintre cei carora le atarna ceva sub masina in scurt timp, urat.
dupa ce se fixeaza clemele si cablurile( e bine sa se unga si cremaliera si piesele mobile din masina de la frana de mana) se trece la reglaj, finetea, detaliul.
frana de mana se regleaza cu mana actionand usor piulita de reglaj cu frana de mana lasata jos, se actioneaza surubul de reglaj in asa fel incat sa existe un joc de cativa mm la maneta, adica sa se simta o cursa scurta si apoi sa se simta ansamblul cum este actionat.
se lasa frana de mana trasa pentru 1 minut la maxim si apoi se repeta reglajul, e posibil ca jocul initial reglat sa creasca si sa necesite reajustare fina.
se vor verifica pozitile de repaos ale etrierilor inca odata precum si fixarea tuburilor de cauciuc pentru protectia impotriva apei, sant extrem de importante pentru o durata mare de functionare corecta.
daca toti acesti pasi sant respectati, frana de mana se actioneaza usor, este elastica pe toata cursa de lucru, merge ca un ceas, mai bine decat la o masina nemteasca.
Attachments: |
atentie la raza de curbura a cablului.jpg [ 351.08 KiB | Viewed 2595 times ]
|
clema elastica dreapta.jpg [ 659.91 KiB | Viewed 2595 times ]
|
clema elastica stanga.jpg [ 594.55 KiB | Viewed 2595 times ]
|
clema fixa stnaga si cauciuc mutat de pe cablul vechi.jpg [ 470.06 KiB | Viewed 2595 times ]
|
cleme fixare dreapta plus tuburi cauciuc mutate.jpg [ 563.85 KiB | Viewed 2595 times ]
|
fixare la caroserie.jpg [ 308.44 KiB | Viewed 2595 times ]
|
reglaj frana de mana.jpg [ 112.85 KiB | Viewed 2595 times ]
|
repere.jpg [ 661.2 KiB | Viewed 2595 times ]
|
stopper etrier(foarte important).jpg [ 106.55 KiB | Viewed 2595 times ]
|
_________________ Asa face toate, boss!
|