dcmilitaru Quote:
Eu nu inteleg.
S-a mers cu masina cu rotile blocate? Cum? Daca sunt blocate, masina nu se misca. A fost tractata/impinsa? Cum adica a mers cateva sute de metri cu rotile infranate in viteza 1 cu 5000 rpm. Inseamna ca macar rotile fata s-au invartit.
Sau?
pe scurt: rotile s-au infranat in testul de drum, test de drum efectuat pentru identificarea scartaielilor ale trenului de rulare. Au turat-o pana au reusit sa plece de pe loc si au adus asa in service. de unde? ce distanta au parcurs cu ea infranata? cum? de ce? si, mai ales, pentru ce ai face asa ceva cand ai platforma disponibila !? astea sunt intrebari la care momentam nu am raspuns. Mai ales, eu sunt foarte interesat de ce se infraneaza "din senin" rotile unei alfa 147 !?
Eu am asociat acest eveniment cu picarea subita si spectaculoasa a ambreiajului. Dintr-un ambreiaj care nu patina, cu o oarecare uzura, normala dupa atatia ani, dar un ambreiaj OK, a devenit brusc un amreiaj "mort". De regula un ambreiaj da semne cand e pe duca, mai ales cand vine vorba de disc uzat excesiv.
Tot ce pot sa spun este ce am observat eu cand s-au intors din testul de drum:
- la intrarea in curtea service-ului si pana la elevator se mergea cu masina in 4-5000 RPM (initial am crezut ca le place evacuarea)
- masina mirosea foarte tare a incins cand a sosit
- jantele se incalzisera (probabil din cauza faptului ca s-a fortat deplasarea cu ea desi rotile erau infranate)
- Pe elevator fiind, scoasa din viteza si fara frana de mana trasa nu puteai sa rotesti nicio roata indiferent cat de tare chinuiai.
repet:
nu exista nicio certitudine ca ambreiajul si-a dat duhul EXCLUSIV din aceasta cauza. Oricum, in teorie cel putin, evenimentul acela nici nu l-a ajutat, pe ambreiaj. asta e clar. Nu stiu cine ar putea sa dea un verdict fara o expertiza. Expertiza pe care nu o voi face, cel putin nu voi parcurge (toate) etapele "oficiale".
L.E. Stiu ca este interesanta "patania" si ca sunt oameni care doresc postarea mai mulor informatii, insa eu nu am mai multe informatii
. Si eu as vrea sa stiu ce s-a intamplat exact acolo, procentul de infranare/blocare a rotilor, cauze, ce a determinat asta... etc. Nu am aceste informatii, din pacate.