Jurnal de bord test Michelin Sport Cup 2 - 5000 km
La cca. o luna si jumatate de la montaj, am reusit sa adun fix 5000 km cu noile anvelope. Drumurile facute in acest interval au fost in pondere de peste 80% extraurbane, avand ocazia sa ma familiarizez si mai mult cu ceea ce ofera Sport Cup 2.
Anvelopele sunt o incantare cu fiecare km parcurs, siguranta transmisa la volan in momentul abordarii in forta a succesiunilor de viraje stranse, rapide, intortocheate, sau mai stiu eu de care fel este uimitoare. De asemenea, franarea este poate si mai impresionanta, cu atat mai mult cu cat 159 nu este o masina tocmai usoara si care se stie ca nu da o senzatie de frane foarte eficiente, mai ales in situatii limita. Ei bine, acum, la al 4-lea set de anvelope de vara noi pe aceasta masina, pot sustine sus si tare ca anvelopele joaca poate cel mai important rol in aceasta ecuatie, pana acum crezand ca doar masina cu greutatea ei specifica este de vina pentru franarea nu tocmai multumitoare. Am avut deja cateva situatii in care am fost nevoit sa opresc efectiv pe loc de la viteze de 60-90 km/h, pe motiv de drum blocat de vaci(da, vaci !) ce traversau soseaua sau camion oprit in drum, eu venind dupa curbe fara nici un pic de vizibilitate si, totusi, am reusit sa evit fara nici un fel de problema situatiile neplacute. Dupa un scartait scurt, fara nici un pic de abs intervenind, sau avarii ce intra automat in functiune la franare de urgenta, doar sunet de gume ce musca bine din asfalt ramane in minte.
Un alt aspect de care am ramas placut impresionat a fost variatia destul de mica a presiunilor in anvelope. Daca la rece au fost umflate conform specificatiei AR si anume 2.8 fata si 2.6 spate, la cald acestea ajung sa creasca cu cel mult 0.2 pe fiecare punte a masinii. Mentionez ca anvelopele au fost umflate doar cu azot, stiu ca este o discutie intreaga pe internet legata de faptul ca este mai mult placebo, tind sa cred ca nu e asa, vazand cat de mici sunt variatiile de presiune dupa un drum de 300 km si pe temperaturi de peste 30 gr.
Odata cu ultimul drum prin Bucuresti am trecut(iar) pe la baietii de la standul de geometrie pentru o verificare de rutina, totul a reiesit ok si nu a fost nevoie de nici o ajustare la masina. De asemenea s-au facut si masuratori ale adancimii profilului fiecarei anvelope, rezultand urmatoarele : partea dreapta a masinii a uzat gumele cu 0.1-0.2 mm mai mult decat partea stanga, iar valorile medii se invart in jurul cifrei de 4.8 mm ramasi pe mijlocul anvelopelor. Data fiind diferenta intre partile stanga-dreapta am decis sa mai las rotile asa pana 2-3 mii km, dupa care sa le rotesc intre ele pentru a le putea uza cat mai uniform.
Cam atat in acest moment, sa ne auzim cu bine si peste alti 5000 km ! Pana atunci, nu uitati sa va verificati presiunea si conduceti fara sa va asumati riscuri(prea mari).