nu stiu de care motor ai tu exact, egr urile vechi vacuumatice erau intr un fel, astea noi electrice sant altfel actionate.
in principiu egr scade putin performanta unui motor sub un anumit plafon de sarcina si produce niste cenusa suplimentara in momentele de tranzitie brusca a sarcinii dar ajuta la obtinerea unor temperaturi interne mai mici si la consum, multi o sa zica ca e o panarama , ca nu face decat rau ba chiar ca ar consuma mai mult masina cu el insa adevarul curat este ca ajuta, ajuta si la incalzirea motorului in timpul rece , ajuta si la consum si la poluare, cu conditia sa functioneze perfect.
la un motor dus pe ulei sau care scoate fum cat maneca cojocului nu mai ajuta,mai mult dauneaza, dar daca motorul e sanatos merita tinuta jucaria.
eu am 200k cu egr functional, masina merge perfect, pe probatelea, putin fum da, atunci cand pedala e blana si tractez o tona, cu sau fara egr blindat, pentru ca tine de uzura injectiei nu de egr.
multi au sesizat ca scot fum mult desi au egr anulat/blindat, masina e un tot unitar, totul trebuie privit in ansamblu, de aceea acel fum pe care tu l ai observat poate veni din mai multe colturi:
-egr defect sau colmatat
-fisuri in admisie(furtunuri si/sau intercooler cu probleme)
-injectie defecta(presiune mica in rampa in anumite conditii/injectoare uzate/pompa CR uzata/defecta)
-turbocompresor defect
primul pas, blindeaza egr ul si da i o pedala zdravana sa vezi cum se comporta, uita de ce s a facut in service, nu are relevanta.
ps:pentru cei care simt miros de gaze in masina, verificati etansarea galeriei, a catalizatorului la iesire din turbo, daca se vede fum pe langa ele acolo e buba, nu mergeti asa pentru ca va nenorociti.
_________________ Alfa Romeo Crosswagon
nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....
Go further! AlfaClub.ro is about support!
|