goldfinger Quote:
comanr Quote:
cel mai mult conteaza masa la accidente, daca ai o masina grea si spulberi masina care vine spre tine sau in care intri totu i in regula.
vezi asta:
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY" onclick="window.open(this.href);return false;
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
tehnologia nu conteaza din moment ce este echivalenta, ar conta daca ar fi dacii 1300 si modusuri insa in contextul actual nu conteaza, poate doar daca ai de furca cu un logan sau un jelly.
am vazut foarte multe caroserii din care nu a mai scapat nimeni, multe din care au scapat toti, ceea ce vreau sa va zic e ca 2 cm ca punct de impact fac diferenta la o ciocnire, poti nimeri lonjeronul sau poti sa treci la milimetru pe langa el, acel videoclip nu este ceea ce pare a fi chiar daca e spectaculos, la o ciocnire perfect frontala modusul era mult mai grav avariat, profesionistii stiu exact in ce punct sa loveasca doua masini studiind elementele de ranforsare si rezistenta ale ambelor masini implicate, oricum modusul e o masina cam de doua ori mai sigura decat un clio symbol sau logan, e o platforma 100% diferita, japoneza.
o caroserie extrem de evoluata, nesperat chiar, are si focusul, cusca e foarte rezistenta din otel special zici ca e lama de ras, insa nu numai asta conteaza la un accident, masa mai mare are de castigat deoarece nu este oprita la un eventual impact, isi continua deplasarea sau asa zisa deplasare iar fortele pe care le suporta oamenii sant mult mai mici, una e sa intri cu 130 la ora intr un vehicul si sa iesi cu 40 la ora sau 30 la ora din impact si una e sa pleci instant inapoi de la 80 la ora la -30 la ora, esti mort sigur, ti se rup organele chiar daca habitaclul e cat de cat intreg.
un sistem uitat extrem de eficient chiar mai eficient decat air bag urile conform statisticilor din state este sistemul "procon-ten" (dezvoltat de audi pentru modelele de lux) care implica un cablu trecut pe sub cutia de viteze , motorul pleca pe sub masina si acel cablu fiind legat de centuri tinea oamenii presati de scaune care se pliau si ele , omul avea sanse reale, exista date concrete despre acel sistem al anilor 90.
multi producatori foloseau roata de rezeva, o puneau sub capota, ca la oltcit, un lucru care ajuta in anumite situatii, insa problema era la oltcit ca de obicei mureai cu motorul in brate.
de asta suv urile mari , urate si grele castiga de obicei lupta cu acidentele, un mare necaz il reprezinta si sitemele de alimentare cu benzina, majoritatea supercarurilor si suv urilor cu motoare mari pe benzina explodeaza la impact, e de evitat benzina daca este posibil.
exista sisteme inertiale care opresc alimentarea cu benzina dar din cauza debitelor si cantitatilor stationare de benzina foarte mari din compartimentul motor , sistmele sant egale cu zero, arzi ca sobolanul, ase vedea accidentul cu starul de cinema ( pentru ca automobile) , a se vedea accidentul de la mamaia, cam orice accident cu masina a carei denumiri contine literele S, RS.