dupa cum multi stiti deja, am avut niste probleme cu atelajul, din intamplare fix cand nu trebuia(la fest
), legate de sistemul de racire, pe moment am banuit pompa de apa , iata ca aceste lucruri s au adeverit.
va vine sa credeti sau nu, e o problema arhicunoscuta la 1.9 16v pe afara, se gasesc si filme pe youtube insa la noi pe forum a fost extrem de putin discutata, nu am idee de ce, e o problema vie si deasa din punctul meu de vedere si o sa aduc si niste informatii folositoare pentru posesorii de astfel de motor.
cum se manifesta:
totu i in regula relativ, doar ca initial observi apa la jtd peste 90 grade, lucru rar, aproape ca iti vine sa notezi ziua, la o eventuala oprire ai si ventilatoarele pornite, dai drumul la caldura sa ajuti cumva sistemul insa vine doar aer rece, cald nu vine iar la o privire mai atenta observi ca pe futunul mic ce intra deasupra vasului de expansiune nu ai nici fir de apa, treaba e sigura, ai probleme care pot sa te coste mult, asta daca nu procedezi in consecinta.
ce e de facut:
cel mai simplu/recomandat lucru e sa opresti masina si sa chemi o platforma/asistenta, bineinteles asta e lucrul care poate sa il faca oricine si acest post ar deveni din acest moment inutil intr o lume normala cu semnal la mobil si alte facilitati.
avand in vedere rostul unui forum si situatia de fapt, noi , in proportie de 90%, nu ne aflam in acea postura de mai sus si putem sa procedam altfel, cu niste riscuri, dar risc exista mereu in viata asa ca nimeni nu va asigura de nimic, cu nimic, exista doar iluzia acestui lucru, starea de fapt e ca la jtd se poate continua drumul fara racire adica cu zero circulatie de apa in sistem, defapt o mica circulatie exista, cea naturala.
daca totusi exista zgomote ce vin de la motor, scartait sau alte asemenea e bine sa se opreasca motorul imediat, daca motorul nu prezinta zgomote ci doar temperatura anormala se poate merge in anumite conditii cu masina.
e bine sa se scoata chederul de la capota, sa se lase capota asigurata doar in prima pridere si sa se introduca un distantier ca ea sa permita aerului libera circulatie. conducand fara incarcare si cu turatie joasa se poate merge, eu am parcurs 80 km in acest mod cu 40-50km/h iar becul de avarie temperatura a fost aprins doar o data pentru cateva secunde la deal, daca becul rosu sta aprins mai mult de 30 secunde ar fi bine sa nu continuati, in mod sigur veti genera si alte probleme, pauzele ajuta, mai ales inainte de un deal.
in garaj:
problema consta in dezlipirea rotorului pompei de apa de pe ax din cauza conceptiei proaste si a materialelor folosite, multi vor da vina pe noroc/ghinion insa nu este cazul, atunci cand folosesti componente premium cum a fost cazul meu, nu ar trebui sa existe greseala insa in lumea gunoaielor in care traim orice este posibil, o sa gasesc si factura sa va zic exact despre ce componente de distributie a fost vorba.
ce e important e ca rotorul pompei a fost revizuit de unii producatori in ultimii ani, s a eliminat una din partile rotorului pentru a minimiza forta din palele rotorului(less drag), o sa va pun si o poza cu o pompa fabricatie 2014, stiti ce sa cumparati acum, acest fail atinge si alfa 159/gt/147.
un alt aspect e ca daca se foloseste un antigel foarte concentrat(densitate mai mare) se mareste rata de failure a pompei, mai ales daca e din prima generatie, cine ar fi crezut , insa e un adevar.
so far so good, masina e pe sosea din nou, sper sa mi recuperez ceva bani de la pompa veche care avea 30-35 mii km, pentru ca oricum nu conteaza cate milioane de km are o pompa de apa, rotorul nu trebuie sa sara, l am gasit prin motor, nu era atasat.
ca si delicatesa, mi s a gripat un surub la suportul din aluminiu al motorului, a fost scos printr o tehnica old school de mesterul care conduce atelierul pe care il agreez/colaborez, dau o atentie sporita mecanicilor vechi si tehnicilor vechi pentru ca in final asta este si esenta vietii, depasirea problemelor noi cu experienta veche
pictures...