It is currently 10 Feb 2025, 17:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Dec 2008, 19:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
Zilele astea ma confrunt cu o "mica" problema care de fapt e prezenta de mai multa vreme fara sa o fi observat la timpul respectiv :( si anume o problema de racire.Am inceput a observa ceva suspicios in momentul in care dura ceva timp pana cand motorul se incalzea si incepea sa-mi bage si caldura inauntru(asta la temperaturi in jur de 4-7 grade C--se incalzea putin peste prima linie de 50 grade dupa vreo 5-10 minute de mers cu ea avand in prealabil 5 minute de mers la ralanti).Am crezut ca de vina ar putea fi termostatul neinchizand circuitul de racire pana la o anumita temperatura dar dupa ce am testat furtunul ce iese din termostat(dinspre motor) si intra in radiator am observat ca se incalzeste puternic in jurul valorii de 75 grade C (linia de 1/2 dintre 50 si 90 grd C de pe ceasul de bord).Mai departe am urmat traseul de racire si am ajuns la furtunul ce iese din radiator si ar trebui sa bage lichidul de racire racit la loc in motor.....si aici am avut o mica surpriza.Deci procedura a fost ceva de genul : 1.pornit motor rece si lasat sa se incalzeasca iar in acest timp am verificat furtunul de la termostat la radiator sa vad dc termostatul deschide prea repede.A deschis la 75 grd C. 2.Verificat furtun ce iese din radiator si intra in motor.Aici am observat un fenomen oarecum ciudat: radiatorul primind lichidul de racire din motor cald implicit era si el cald , in schimb furtunul ce trebuia sa duca lichidul racit in motor la iesirea din radiator era rece...mai departe acelasi furtun la intrarea in motor era cald (explicabil de apa calda inca ramasa in motor dar nu inteleg cum e posibil (radiator cald...furtun admisie in motor , rece in vecinatatea radiatorului......furtun admisie cald in vecinatatea motorului) Ce nu merge ??? Aici am nevoie de un pic de ajutor.Parerea mea personala e ca doar 2 lucruri pot fi de vina : 1.pompa de apa 2.radiator infundat.O sa atasez si cateva fotografii cu furtunele cu pricina cat si cu ceasul de bord si temperatura acestuia "normala" ca nu stiu si la altii cum sta acul acolo la mers normal.Astept o mana de ajutor cu sfaturi bune despre ce ar trebui sa fac....nu as vrea sa ii fierb motorul cu toate ca , cred ca am facut-o fara sa-mi dau seama.


Attachments:
Ceas temperatura.jpg
Ceas temperatura.jpg [ 40.27 KiB | Viewed 2754 times ]
furtun admisie.jpg
furtun admisie.jpg [ 55.11 KiB | Viewed 2753 times ]
furtun termostat-radiator.jpg
furtun termostat-radiator.jpg [ 58.03 KiB | Viewed 2753 times ]
Top
   
PostPosted: 18 Jan 2014, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 14 Dec 2013, 23:14
Posts: 43
Car: alfa 156 1.9 jtd 16v
Location: Cluj
probabil prea tarziu raspunsul dar in principiu e termostatul.
aceleasi simptome le-am avut si eu si azi am schimbat termostatul iar acum apa sta la fix 88 gr
la mine a fost putin mai complicat pt ca detinatorul de inaintea mea a mai pus un termostat pe furtun.
o seara buna


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2014, 08:18 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
Buna , sunt nou pe forum ! Sunt incepator si in ale sofatului si in domeniul mecanica motor.Am si eu o problema la masina , cand am cumparat-o ca si multi altii pe aici , observam si eu ca nu creste temperatura pe indicatorul de temperatura a motorului din bord,intradevar era si mai rece afara.Acum odata cu temperaturile mai ridicate de afara, se ridica acul destul de repede pana pe la 70-90 depinde si de cat de tare o forjez,cert e ca la un drum Cluj-Bistrita (120km) am tras putin de masina si am ajuns cu ea pe marginea drumului dupa ce a inceput sa-mi fiarba apa si computerul de bord imi afisa sa opresc motorul ceea ce am si facut.S-a oprit un tip de Suceava care-mi spunea sa pornesc termocuplele manual,ma uitam la el ca la felu 5 nu intelegeam cum sa fac asta, a venit el s-a uitat a verificat firele de alimentare curent a termocuplelor care erau in regula , el zicea ca ar trebuii sa porneasca daca face el contact cu un "fir" avut de el , termocuplele nu porneau in fine , cand pornesc clima in masina pornesc amandoua , deci nu sunt stricate - Am mers cu ea la tester , mi-au testat-o singura chestie care nu era in regula cica ar fi fost senzorul de temperatura care arata -194 de grade,fapt care dupa ce spunea mecanicul genereaza lipsa asta de racire a lichidului de racire , implicit a motorului.Dupa cum am zis nu ma pricep,desi mai inteleg si eu una alta - Intrebarea mea este, cum imi scot si eu senzorul asta de temperatura sa vad de care trebuie sa cumpar ca am inteles ca difera de la masina la masina , cu 2 pini cu 3.. si daca-mi puteti spune si parerea voastra.. - Eu sincer credeam ca e termostatul dar din moment ce se ridica pana la 90 si dupa,ma gandesc ca-si face treaba , mecanicul mi-a zis nici sa nu ma gandesc sa-l schimb. Multumesc anticipat!


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2014, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 14 Dec 2013, 23:14
Posts: 43
Car: alfa 156 1.9 jtd 16v
Location: Cluj
Buna, senzorul de temperatura a apei e situat pe corpul termostatului sub busonul de la ulei, iar singura mufa de pe termostat este de fapt a senzorului . scoate acea mufa si vezi cu cati pini e senzorul tau. In principiu cei de la piese ar trebui sa stie ce ai nevoie dupa VIN-ul masinii. Succes.

P.S termostatul e in partea dreapta cum te uiti la motor.


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2014, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
@feiko16 Daca ti se incinge motorul problema nu se rezolva schimband doar senzorul de temperatura, ci si termostatul. In mod ciudat si mie imi arata -30 cand am doar contactul pus (senzor nou), in schimb dupa ce porneste motorul arata temperatura reala. Neaparat verifica rezistenta de la ventilator (e in coltul din dreapta sus, cand stai cu fata spre parbriz).
N-ai spus ce motor ai, asa ca dau cu presupusul pentru coduri :
-rezistenta 51736774
-senzor temperatura 7762300 Alte coduri: aici
-termostatul il iei in functie de ce motorizare ai.
P.S. Daca vrei sa-ti tii motorul la o temperatura acceptabila atunci cand se incinge, deschide caldura si aeroterma la maxim pe cald si directioneaza aerul spre dezaburire.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2014, 20:25 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
Mersi de sfaturi , motorul e 1.9 diesel JTD 16v 140hp , am sa dau o fuga pana la un mecanic maine la prima ora sa vad ce zice.. pana acum o gramada de pareri de la diferiti mecanici fie garnitura de chiulasa, pompa de apa,de toate am auzit pana am dus-o la tester , unde mecanicul mi-a spus sa schimb doar senzorul ca nu are rost si termostatul , daca el m-a mintit atunci va mint si eu pe voi..Multumesc inca odata sper sa o rezolv cat de curand ca e nasol rau sa nu pot sa merg cu ea de frica ca-mi fierba apa sau ca pateste ceva motorul..


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 22:51 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
Am rezolvat cu senzorul , toate in regula acum apa la 90 constant dupa ce se incalzeste, pe la 90 si ceva pornesc ventilatoarele si o aduc inapoi la 85-90!


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
se rezolva si cu inlocuire de termostat cum a zis jjj pentru ca majoritatea termostatelor vin cu sonda pe ele :D

oricum ai facut o mica greseala pe poza acolo unde ai spus ca dupa prima linie iti porneste termostatul, te refereai la ventilatoare probabil, bine ca ai rezolvat.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2192
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
comanr Quote:
oricum ai facut o mica greseala pe poza acolo unde ai spus ca dupa prima linie iti porneste termostatul
nu e topicul deschis de el . :tongue:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 23:17 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da, asa e , valabil pentru primul, e un topic inviat.

pentru faza cu fiertul e posibil sa apara probleme cu acea pompa de apa, se pare ca multi au probleme cu ele, am inteles ca a fost revizuita la un moment dat de cativa producatori aftermarket insa nu de toti asa ca apar probleme cu aceste pompe de apa, nu e grav doar ca se mai rupe distributia, mai strici o garnitura de chiulasa, din astea "de vara" :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 Jun 2014, 16:00 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
La mine se pare ca senzorul e doar inceputul problemei , deoarece apa fierbe din nou , deci tin sa cred ca ori termostatul de apa , ori ceva cablaje sau chiar garnitura de chiulasa.Radiatorul e relativ nou , garnitura cica e de cupru si nu prea au fost cazuri de genu , cel putin asa-mi spunea mecanicul de la service. De unde cumpar si eu un termostat la un pret relativ normal ca la reprezentanta ajunge la 400 de ron ceea ce mi se pare putin cam scump, dar daca nu am sa am o alta alternativa va trebuii sa cumpar de la reprezentanta.Daca aveti vreo parere/sfat , va rog sa-mi lasati un reply , deja imi da batai de cap incalzirea asta a motorului sau mai bine zis problema racirii ..


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2014, 16:11 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Termostatele de 16V cam pe acolo au pretul sa stii daca vrei Behr cum e echipata masina pe original, eu pe la inceputul anului am platit 463 lei. Ar mai fi o alternativa decenta de la Facet facute in Italia care ajunge undeva la 270 lei. Oricum din ce povestesti eu as zice ca schimbi degeaba termostatul, ele sunt facute in asa fel incat se blocheaza pe deschis la moarte.
La mine termostatul original era blocat pe deschis si nu reusea sa mai urce apa mai mult de 70 decat la forja, dupa ce l-am schimbat țaicul sta constant putin peste 90.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2014, 16:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
feiko16 Quote:
La mine se pare ca senzorul e doar inceputul problemei , deoarece apa fierbe din nou , deci tin sa cred ca ori termostatul de apa , ori ceva cablaje sau chiar garnitura de chiulasa.Radiatorul e relativ nou , garnitura cica e de cupru si nu prea au fost cazuri de genu , cel putin asa-mi spunea mecanicul de la service. De unde cumpar si eu un termostat la un pret relativ normal ca la reprezentanta ajunge la 400 de ron ceea ce mi se pare putin cam scump, dar daca nu am sa am o alta alternativa va trebuii sa cumpar de la reprezentanta.Daca aveti vreo parere/sfat , va rog sa-mi lasati un reply , deja imi da batai de cap incalzirea asta a motorului sau mai bine zis problema racirii ..

viewtopic.php?f=20&t=22347" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jun 2014, 08:10 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
Am citit topicul , problema e urmatoarea cum imi dau seama defapt care e problema , respectiv pompa de apa sau termostatul ?


Top
   
PostPosted: 23 Jun 2014, 10:15 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pai inseamna ca trebuie sa recitesti, daca nu vine nimic pe furtunasul mic din vasul de expansiune ai probleme cu pompa.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited