Sincer, nu aveam de gand sa deschid un topic pentru aceasta masina, deoarece stiam ca o sa ajunga la sotie si pentru ca urma sa-mi cumpar o 159 numai pentru mine
, insa luni dupa ce i-am schimbat bujiile am descoperit o noua masina...
Sa nu fiu inteles gresit, ea functiona foarte ok si pana atunci, stabilitatea si franarea fiind pe gustul meu, insa puterea nu era chiar asa cum ma asteptasem. Lucrul acesta s-a schimbat radical dupa inlocuirea bujiilor, masina devenind o mica bestie, fapt care m-a determinat sa "o fac de ras" in fata voastra.
Deci, e vorba de o Giulietta cu motor de 1.4 turbo benzina, putere 170 CP, transmisie automata cu dublu ambreiaj (TCT), fabricatie 2012, rulaj 93.000 km, culoare neagra, masina am cumparat-o acum aprox 2 luni. La nivelul optionalelor nu sta foarte bine, insa pot enumera, in plus fata de nivelul de baza, jantele de aliaj pe 16", dublu climatronic si volanul in piele.
Pana sa ajunga la mine masina a rulat in patria mama, pe undeva pe langa mare, pentru ca a fost plina de nisip. Si cum masinile din Italia arata mai rau decat ale noastre, nici Giulietta nu a facut exceptie si a venit insotita de o imensa zgarietura pe bara fata, in schimb mi-a placut ca avea cauciucuri de vara noi. Am spalat, am vopsit si dupa doua zile de tratament cosmetic am facut-o noua.
Recunosc ca Giulietta mi s-a parut initial o maisna pentru femei, insa imediat ce o treci pe modul dynamic realizezi ca trebuie sa ai ceva abilitati ca sa o stapanesti si nu e chiar asa feminina. Ce m-a impresionat cel mai mult a fost modul in care isi aseaza rotile in curba, e o placere pe care am trait-o in foarte putine masini. Ca si performante am reusit sa ating pe top speed 220 km/h si sa parcurg drumul Bucuresti Giurgiu in arox 20 min
(nu va sfatuiesc sa incercati ca-i plin de radare).
Consumul este un capitol la care aceasta motorizare sta foarte bine avand in vedere ceea ce ofera, in oras mers bara la bara, pe Stefan, dimineata si intors seara, numai la ore de varf, clima pornita, pe bord indica 10.4%. La drum lung in conditii de exploatare normala, mers peste limita regulamentara (120-130 kmh pe DN si 60-70 km/h in localitati), consum 6.8%. Am reusit in oras si consum de 9%, iar la drum lung de 6%, dar e foarte plictisitor
Asa cum am scris la inceput acceleratia nu mi s-a parut foarte violenta, ma plimbasem cu un Golf 1.4 de 160 CP cu transmisie automata DSG si nu am sesizat diferente, cu toate ca Giuletta e cu aprox 1 secunda mai rapida pe 0-100 km/h. Am zis ca poate mi se pare si nu mi-am batut capul. Zilele trecute mi-am adus aminte ca trebuie sa verific consumabilele si sa vad cand ar trebui efectuat schimbul distributiei precum si schimbul de uleiul plus filtrele. De distributie am scapat, pentru ca se schimba la 8 ani sau 120.000 km, insa trebuiau inlocuite urgent uleiul si filtrele, ultima revizie fiind facuta acum 1 an si 4 luni la 60.000 km. Am descoperit ca filtrul de aer se schimba la 60.000 km si l-am taiat de pe lista, dupa verificarea celui de pe masina, si am mai descoperit ca trebuie schimbate bujiile. Imediat ce am iesit in bulevard mi-am dat seama ca ceva se intamplase, masina era violenta, tragea tare bine si scartia rotile de parca era cu cutie manuala.
Asta seara, dupa intalnirea de la Biblioteca, m-am jucat cu ea pe bulevardul Unirea si de vreo 3 ori in rondul de la Alba Iulia si nu-mi venea sa mai plec spre casa.
Masina zici ca-i coceptul unui iluzionist, te pacaleste cu formele ei sinuoase, te lasa sa crezi ca-i fragila si delicata, se aseaza cuminte la semafor, langa un BMW sa zicem si la culoarea verde... brusc se transforma intr-o atleta profesionista, gata sa scrifice totul pentru performanta si rezultate.
Jos palaria Giulietta!
cateva poze de cand am adus-o, o sa pun in curand si altele mai noi