It is currently 08 Feb 2025, 18:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 18 May 2014, 04:40 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Am si eu o problema, baia de ulei are filetul "dus". Vreau sa-i dau un alt filet si sa-i pun un alt buson. Ma poate ajuta cineva cu niste dimensiuni? Se potriveste ceva de la alta marca? Baia urmeaza sa fie demontata. Multumesc!
Busonul are dimensiunile: M18x15x22?
Este vorba de 2.0TS 156

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 18 May 2014, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2013, 11:06
Posts: 139
Car: Alfa 156
Location: Iasi
Busonul original din cate stiu eu m18x1.5x21.
1. Te duci la un strungar sa iti faca un buson conic care sa inceapa cu 18 si sa se termine undeva la 19.5. Nu stiu cat va tine varianta asta.
2. Cauti un buson de 20x1.5x21 si un tarod de 20 cu pas 1.5. Eu am comandat deja de la tipul care imi aduce piese si l-a gasit cu 20 lei cu tot cu garnitura de cupru.
Eu am aceeasi problema cu filetul in baie si astept sa vina busonul :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Learn the rules then break some of them!


Top
   
PostPosted: 18 May 2014, 13:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2939
Location: Bucuresti
Noul filet dat in gaura baii poate schimba unghiul, si nici busonul conic, si nici saiba, nu opreste scurgerile.
Dupa rectificare trebuie planata, astfel incat capul busonului sa se muleze perfect pe baie, o saiba buna, si restul e can-can.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 19 May 2014, 00:20 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
hartans Quote:
Busonul original din cate stiu eu m18x1.5x21.
1. Te duci la un strungar sa iti faca un buson conic care sa inceapa cu 18 si sa se termine undeva la 19.5. Nu stiu cat va tine varianta asta.
2. Cauti un buson de 20x1.5x21 si un tarod de 20 cu pas 1.5. Eu am comandat deja de la tipul care imi aduce piese si l-a gasit cu 20 lei cu tot cu garnitura de cupru.
Eu am aceeasi problema cu filetul in baie si astept sa vina busonul :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Imi poti spune codul piesei sau de unde l-ai cumparat. In urma sfaturilor primite, o sa pun un buson de dimensiunea celui specificat de tine si filet corespunzator pt baie. Multumesc!

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 19 May 2014, 11:56 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2013, 11:06
Posts: 139
Car: Alfa 156
Location: Iasi
Neatza, din cate am inteles deja ai rezolvat cu busonul si ti-l trimite maine :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Learn the rules then break some of them!


Top
   
PostPosted: 19 May 2014, 23:10 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Da, multumesc!

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 19 May 2014, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ori nu am citit eu bine, as dori sa explice cineva ce buson a pus, ce echivalent sau majorat si de unde se poate lua, ca sa trecem problema la rezolvate, e o problema destul de des intalnita, merci.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 May 2014, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2013, 11:06
Posts: 139
Car: Alfa 156
Location: Iasi
comanr Quote:
ori nu am citit eu bine, as dori sa explice cineva ce buson a pus, ce echivalent sau majorat si de unde se poate lua, ca sa trecem problema la rezolvate, e o problema destul de des intalnita, merci.
Maine imi ajunge mie busonul si cum/daca rezolv anunt pe topicul acesta.

_________________
Learn the rules then break some of them!


Top
   
PostPosted: 19 May 2014, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
multumesc!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 May 2014, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Flor1n Quote:
Da, multumesc!
cu catalin ai vorbit? problema se rezolva usor cu ajutorului unui strungar.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 20 May 2014, 00:01 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Cu Catalin o sa o rezolv. Nu vorbisem cu el si nu stiam cum se poate face. Vroiam sa ma duc la el cu lectia facuta si vroiam sa fie si aici pe forum rezolvarea. :)

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 20 May 2014, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2013, 11:06
Posts: 139
Car: Alfa 156
Location: Iasi
Issue resolved:

1. Achizitionati buson ulei de Subaru cu filet 20x1.5x21
Image

2. Mergeti la un service care sa aiba tarod de 20 cu pas 1.5
3. Anulat filet de 18 cu o scula care nu mai stiu cum se cheama :?:
4. Creat filetul pentru busonul nou
5. Infiletare buson :lol:

Image

Thanks: piesereviziero

_________________
Learn the rules then break some of them!


Top
   
PostPosted: 20 May 2014, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Da' ce buson tantos au astia la Subaru :lol: E bine ca avem solutia.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 20 May 2014, 21:16 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Confirm cele spuse de Hartans.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 20 May 2014, 21:44 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2939
Location: Bucuresti
E busonul care se potriveste in gaura, dar nu e cel recomadat.
Nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla cu baia cand ceva il va lovi.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 20 May 2014, 21:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
merge polizat un pic, e cam maricel

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 02:05 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2013, 11:06
Posts: 139
Car: Alfa 156
Location: Iasi
antonelcodreanu Quote:
E busonul care se potriveste in gaura, dar nu e cel recomadat.
Nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla cu baia cand ceva il va lovi.
Antonel.. macar am venit cu o solutie cand tu dai numai cu pareri. Busonul e un pic deasupra protectiei de la evacuare ca si nivel, protejat putin din aceasta. Din poza nu reiese asta. Am si scut metalic dar oricum, daca e sa ai ghinion sa lovesti baia nu conteaza ca ai busonul cu un cm mai iesit in afara. Intr-adevar mai merge polizat dar polizat risti sa pierzi din suprafata de contact pentru cheie de la mai multe utilizari...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Learn the rules then break some of them!


Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 02:33 
Offline

Joined: 02 Apr 2013, 01:14
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 156 SW
Exista si cu cheie imbus pe 20x1.5
https://www.belmetric.com/metric-drain- ... lf0538s117" onclick="window.open(this.href);return false;
recomand sa cautati varianta cu guler ca in poza, sa ii puteti pune o garnitura de cupru... celalalt, ca in site, intra complet in baie daca meseriasul nu a rectificat gaura cu buza pe interior.
Oricum se pare ca toate sunt un pic conice.
Edit. Suruburi cu imbus la dimensiuni apropiate se gasesc pe cutiile de viteze (asta ca sa stiti ce sa cereti la magazin) majoritatea vanzatorilor cand aud de surub sau buson pentru baia de ulei se gandesc numai la varianta cu cheie exterioara.


Attachments:
Pge_xN-1.jpg
Pge_xN-1.jpg [ 9.37 KiB | Viewed 7558 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 1,9 JTD
Ex: VW Golf 3 1,8
Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 09:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2939
Location: Bucuresti
hartans Quote:
antonelcodreanu Quote:
E busonul care se potriveste in gaura, dar nu e cel recomadat.
Nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla cu baia cand ceva il va lovi.
Antonel.. macar am venit cu o solutie cand tu dai numai cu pareri. Busonul e un pic deasupra protectiei de la evacuare ca si nivel, protejat putin din aceasta. Din poza nu reiese asta. Am si scut metalic dar oricum, daca e sa ai ghinion sa lovesti baia nu conteaza ca ai busonul cu un cm mai iesit in afara. Intr-adevar mai merge polizat dar polizat risti sa pierzi din suprafata de contact pentru cheie de la mai multe utilizari...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sunt patit si stiu despre ce este vorba. I-am explicat si lui @Flor1n pe pm, ce si cum.
Tie iti spun doar atat:
-daca inca mai ai "protectia" de la evacuare fixata in baie, inseamna ca nu stii ce risti (sa ti se sparga baia in 4locuri de odata),
-scutul nu-ti protejeaza baia decat de arbusti pitici, daca aveai schelet metalic sau ceva ranforsat, poate mai era ceva,
-busonul putea fi facut la strung, al meu e ca cel de Subaru, numai ca lipseste partea hexagonala, iar partea cilindrica e hexagonala, are 5-6mm latime... (daca se intelege)

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 09:25 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2013, 11:06
Posts: 139
Car: Alfa 156
Location: Iasi
Imi place cand forumistii se trezesc sa iti spuna ce si cum sa faci cand deja faptul e implinit..... sa nu sarim cu sfaturi din prima si sa lasam loc de surprize ca deh... hai sa vedem ce belea mai fac astia noi si pe urma ii corectam, altfel nu invata!!!

I rest my case. O zi faina baieti!

_________________
Learn the rules then break some of them!


Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 09:56 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2939
Location: Bucuresti
hartans Quote:
Imi place cand forumistii se trezesc sa iti spuna ce si cum sa faci cand deja faptul e implinit..... sa nu sarim cu sfaturi din prima si sa lasam loc de surprize ca deh... hai sa vedem ce belea mai fac astia noi si pe urma ii corectam, altfel nu invata!!!

I rest my case. O zi faina baieti!
Reciteste topicul!
Crezi ca ar fi ghicit cineva ce buson cumperi?
Am vazut despre ce e vorba si mi-am exprimat parerea, doar atat.
Sa aleaga cine vrea: comoditatea de a pune un buson cu care risti sa strici o baie, sau implicarea de a adapta (atentie, nu a adopta) un buson...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 10:11 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Nu are rost sa ne contrazicem. Prezinta risc aceasta varianta, se poate agata acel buson si implicit adio baie, nu este solutia optima, dar merge pt moment... bafta

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 10:19 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
scopul principal a fost atins, treaba profi profi nu se face asa, trebuie pastrat profilul surubului original pentru ca vin multe masini cu busoane retezate sau atinse , chiar si cele originale, stiti cum sant drumurile la noi, oricum nu e nici o nenorocire, la urmatorul schimb de ulei se poate inlocui cu alt buson sau se poate fabrica unul(exclus surub cu filet conic la aluminiu, baile din fier mort au surburi conice chiar din fabrica unele).

la renault am un buson gen alfa romeo dar care are o supapa pe mijloc si poti sa tragi uleiul din baie cu o pompa speciala daca apesi pe acea supapa, etansarea e cu o-ring , mult mai ok decat cea cu saiba, pentru ca nu trebuie sa strangi tare si filetul rezista.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 21 May 2014, 11:12 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2013, 11:06
Posts: 139
Car: Alfa 156
Location: Iasi
comanr Quote:
scopul principal a fost atins, treaba profi profi nu se face asa, trebuie pastrat profilul surubului original pentru ca vin multe masini cu busoane retezate sau atinse , chiar si cele originale, stiti cum sant drumurile la noi, oricum nu e nici o nenorocire, la urmatorul schimb de ulei se poate inlocui cu alt buson sau se poate fabrica unul(exclus surub cu filet conic la aluminiu, baile din fier mort au surburi conice chiar din fabrica unele).
Asta si intentionam, sa schimb ulterior busonul dar pierdeam undeva la 1 l la 4-5 zile. Pentru o rezolvare rapida merge busonul cu pricina pentru ca ulterior sa cauti un strungar care sa faca busonul exact ca si cel original ca si forma dar mai mare in filet.

_________________
Learn the rules then break some of them!


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2019, 19:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1076
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Chiar daca topicul este vechi , titul este de actualitate .

Vad ca cea mai folosita metoda, este sa se mareasca gaura din baia de ulei si sa se puna alt surub .

Vroiam sa intreb daca a umplut cineva cu aluminu gaura de golire a baii de ulei si a dat filet sa se potriveasca busonul original , vorbisem cu cineva care sudeaza in aluminiu si a zis ca poate face operatiunea asta , dar nu stiu daca rezista in timp .

Am in plus o baie de ulei de 2.0TS cu probleme la filet la fel ca cea dupa masina , pe care vroiam sa o pregatesc pentru o viitoare inlocuire , dar vroiam sa ii fac filetul busonului de golire si nu stiam metoda mai buna : gaura marita + surub pe masura sau sudare gaura si facut filet pentru busonul original.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited