In urma votului primit pe forum, si pentru care va multumesc inca o data tuturor celor care m-ati sprijinit, incepand cu data de 01.06.2014 am primit din partea Michelin Romania, partener oficial al Alfafest 2014, un set de anvelope de vara pentru a fi testate si prezentate catre comunitatea de alfisti.
So, incepand cu acest post, voi incerca sa fac un fel de "road-test" pentru anvelopele in cauza, respectiv noile Michelin Pilot Sport Cup 2. Indicatorul de bord arata 131.700 km in momentul montarii, iar anvelopele noi sunt cotate ca avand 6 mm profil, totusi la masurare imediata dupa montare instrumentul arata 5.4-5.5 mm.
De ce aceasta anvelopa ? Pentru ca, dupa cum am aflat si eu de la Razvan, specialistul Michelin, pentru dimensiunea 235/40/19 nu exista in portofoliul producatorului decat doua modele : Pilot Super Sport si Pilot Sport Cup 2. Discutand cu Razvan faptul ca in prealabil, si anume incepand din 2013, eu utilizasem Pilot Super Sport deja pe masina, s-a mers pe varianta de Pilot Sport Cup 2, urmand ca pe toata durata testului sa prezint date in sistem comparativ intre cele doua experiente.
Ca si mentiune de inceput, trebuie spus ca Pilot Sport Cup 2 este forma cea mai noua si mai avansata de anvelopa de performanta ridicata(de circuit) DAR legala pentru a putea fi utilizata de marea masa a conducatorilor auto. Diferenta vizuala intre cele doua modele este data de faptul ca Sport Cup 2 pastreaza mai putine canale de scurgere a apei si, deci, o mai mare pata de contact cu solul, in comparatie cu Super Sport care are prezente mai multe "nervuri". Am atasat si doua imagini cu titlul de prezentare pentru a se putea observa diferentele.
Acum, trecand concret la primele impresii adunate in cei 1000 km de cand sunt montate pe masina, pot spune despre Pilot Sport Cup 2 ca :
- esteo avenlopa cu grad foarte ridicat de aderenta pe asfalt uscat, clasa de incadrare fiind cea UHP(ultra high performance)
- isi pastreaza destul de bine volumul si nu se dilata prea mult in timpul rularii chiar si la viteze foarte ridicate. Cand zic ca nu se dilata, ma refer mai ales la aerul/azotul cu care au fost umflate. La montare s-a mers pe varianta dictata de producatorul masinii, respectiv presiune 2.8 pe fata si 2.6 pe spate, in conditii de incarcare normala. Masurand dupa repetate ture in forta cu masina sau chiar dupa mai bine de 300 km de drum lung, variatia presiunii a fost foarte mica si avand aceeasi valoare la toate cele 4 roti ale masinii, respectiv crescuse cu 0.2, adica 3.0 fata si 2.8 spate. Am specificat acest lucru deoarece consider ca un aspect foarte important, si totdata neglijat de multi dintre noi, este presiunea corecta de rulare pentru tipul de anvelopa, masina avuta in dotare, anotimp, incarcatura, etc.
- este ceva mai rigida decat Pilot Super Sport, fapt resimtit foarte usor la rulare peste drumuri de calitate mai slaba si datorat si faptului ca peretele lateral este mult mai tare decat la Super Sport
- este mai zgomotoasa decat Super Sport, aici un rol important jucand faptul ca adera mai bine la sol, deci, implicit, zgomotul retransmis la interior este putin mai mare. Nu deranjant insa.
- nu este o anvelopa cu care sa fie recomandata parcugerea unor drumuri udate abundent de apa, si mai ales la viteze foarte mari. Acest fapt l-am resimtit mai ales pe autostrada, cand in timpul ploilor sanatoase de zilele acestea, am simtit cum volanul pleaca destul de bine pe directia baltilor intalnite. Totusi, trebuie mentionat, viteza de rulare era la limita legala, iar cantitatea de apa considerabila. Faptul ca Sport Cup 2 nu se descurca la fel de bine pe ploaie abundenta ca Super Sport nu este ingrijorator, totusi sunt destinate unor clienti care stiu foarte bine ce vor de la anvelopa si masina pe care o conduc si atunci cand vor alege oricare dintre cele doua anvelope vor fi in cunostinta de cauza de raportul avantaje/dezavantaje.
Cam atat pentru moment, voi reveni cu mai multe impresii dupa ce apuc sa mai adun km. Tine-ti minte doar ca anvelopa este cea care face de multe ori diferenta intre a reusi sa iesim cu bine dintr-o situatie grea/la limita, sau nu. Drive safe !