Buna ziua ,
Am urmarit cu interes "duelul" intre sustinatorii BMW si Alfa Romeo deoarece ma gandesc ca in viitor sa achizitionez pentru familie unul din modelele: BMW 320d E90, Audi A4 2.0 TDI (fabricatie 2007 - 2009) si ultimul, dar nu cel din urma, Alfa Romeo 159.
Acum cer scuze sustinatorilor marcii BMW dar tocmai fiabilitatea m-a facut sa renunt sa aleg modelul E90.
Pe scurt : BMW 320d E90 vine cu doua tipuri de motorizari:
- pana in anul 2007, motor M64 - 163 cp;
- dupa 2007, motor N47 - 177cp;
Ambele au distributie pe lant. Diferenta este ca la modelul M64 lantul este situat in fata motorului iar la N47 este pus in spatele motorului. Mai departe voi prezenta cateva impresii luate de pe bmwclub.ro:
*********************************
23LKY Posted 03 January 2012 - 10:48
Dragii mei, am decis deschiderea unui topic nou intrucat nu am vazut pe forum decat postari razlete legate de problema asta, pe care eu o consider extrem de grava. Posed un BMW 118d facelift, fabricat in mai 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 143cp. Toate bune si frumoase, masina merge bine, trage frumos, consuma incredibil de bine, silentios, ce mai, mi-a depasit asteptarile cu mult. Pana sa aud insa zgomotul metalic si fara sa-i dau importanta am zis ca e normal, ca probabil asta e zgomotul masinii.
Masina e servisata la BMW pana in noiembrie 2008. De-acolo a plecat catre Romania si cumparata la 43000km de o romanca, de la care in iunie anul asta am luat-o eu. Am pe bord acum fix 95100km, Km 100% reali, masina e superintretinuta, reviziile sunt facute la timp insa nu la BMW in .ro. Nu cred sa se faca recall, costurile reparatiei sunt f f mari. Numai piesele sunt 2000 de euro.
Pe un topic in aria Seria1, este un coleg care se plangea de unele probleme cu masina, si acolo altcineva a postat cateva link-uri catre unele forumuri din afara unde era dezbatuta pe larg problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului. Erau acolo peste 40-50 de masini cu problema asta, multe in garantie, iar costurile fiind suportate de catre firma mama. Ce se intampla cand masina iese din garantie, cum e cazul meu? De inlocuit iarati costa mult sa previi, trebuie arbore cotit, lant, intinzatoare, numai astea ajung peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa poate dublu. Probabil se da garantie la manopera un an sa zic, insa apoi problema revine, fiind considerat un defect de fabricatie. Problema e de la crankshaft (arborele cotit) la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului.
As dori sa stiu cate cazuri sunt in .ro cu problema asta, daca este cazul sa ma ingrijorez si sa dezbatem problema asta care tinde sa devina una f grava. Tinem cont ca acelasi motor se pune pe X3, X1, 520, 318d, 320d, 118d, 1290d, 123d...
Am trimis mail la MHS-Motors , astept sa raspunda. Atata vreme cat exista recall-uri si se repara defectele de fabricatie si dupa 10 ani de zile consider ca orice defectiune care nu implica felul cum e exploatata masina trebuie remediata de catre producator. Ce vina avem noi consumatorii ca acolo s-a strecurat o eroare? Probabil se va intampla ce spune c.sainz caz in care probabil voi fi nevoit sa renunt la marca. Totusi trebuie avute pretentii de premium, cata vreme se plateste un pret initial, cu mult peste concurenta.
Sa nu mai spun ca este imposibil sa rupi un lant de distributie. Oricum cata vreme nu tine nici cat o curea, e strigator la cer! Facem motorul consumabil in cativa ani...
Am fost sunat de catre cei de la MHS-Motors, f. surprins am ramas si mi s-a confirmat ca exista o instiintare de la BMW sa se verifice distributia in momentul in care clientul sesizeaza zgomotul cu pricina si e posibil, in baza unui dosar de goodwill sa se ofere piesele gratuit de catre BMW iar eu sa suport doar 50% din manopera si piesele care nu intra in pret, garnituri, ulei, etc. Costurile au spus ca ar fi peste 10000ron daca nu ma incadrez in cerintele BMW si undeva la 4000ron daca imi acorda reducerea in baza dosarului de "binefacere" sa zic asa. Cerintele ar fi cartea service la zi cu stampilele BMW, km reali si masina sa nu aiba peste 48 de luni ori 150000km. Eu nu ma incadrez in 2 din cerintele astea insa mi s-a spus ca e posibil sa fie ok.
Voi programa o vizita la ei in maxim o luna si va tin la curent. La intrebarea mea daca au intalnit cazuri de lant rupt, au spus ca da insa la o masina cu mult mai multi kilometri.
Ce mai iei pe un 118d de 26000Eur cu motorul praf? Cam tot 5-6000
Oh yes.
Si costa 3600ron doar arborele cotit, plus lant patine si ce-or mai fi, sari de 1200 de euro lejer, la orice service. Si ce garantie ai, daca sunt aceleasi piese? Posibil in 10000km s-o iei de la capat.
Oricum am da-o, e f. delicata problema, si din punctul lui BMW dac-o privim.
Dupa ce am dat Audi A4 motor AVF am vrut ceva mai bun, si la Audi nu aveau motoare decat noile commonrail, evident la mult mai mult decat imi permiteam. Vroiam hatchback, ca am avut Golf4 si m-am impacat cel mai bine cu el. Si am citit de motoarele BMW iar toata lumea le lauda, am zis ca au experienta fiind la generatia a 3-a de commonrail, erau premiate cam toate motoarele noi ce le scoteau... si asta am cumparat. M-am laudat pentru alegerea inteleapta, caci masina merge mult peste asteptarile mele. Am facut revizia, i-am facut detailing, i-am schimbat parbrizul, i-am luat rotile de iarna, urma acum sa-i cumpar Alleggerita in primavara.
Insa mi-a fost dat sa dau peste problema asta. Si nu scria mare cu rosu sa vada toata lumea, ci pe cateva forumuri erau oameni nemultumiti. De aici si decizia mea de a initia acest topic. Lumea nu stie, probabil daca nu citeam aici, aveam sa fiu in continuare multumit de masina. Nu spun ca in cele 6 luni de cand am masina am recomandat tuturor sa cumpere BMW ca VAG au probleme cu injectoarele...
Mie inca nu-mi vine sa cred, se face ora 5 si va trebui sa pornesc motorul din nou, ma ia groaza cand ma gandesc...
Acum ma repet, TOATE motoarele N47 sufera de problema asta. Nu exista serii cu probleme sau nu. E acelasi nenorocit de crankshaft si pe toate motoarele astea, 116d, 118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X1, X3 de dupa aprilie 2007 e acelasi vilbrochen sau cum s-o scrie...
Mircea-Si Posted 03 January 2012 - 21:59
Din punctul meu de vedere nu poti schimba arborele fara sa schimbi si cuzinetii.Din cate stiu eu asta are legatura cu presiune uleiului. Dar totusi daca problema vine de la distributie care e legatura si rog pe cineva sa lamureasca.
mik15 Posted 03 January 2012 - 22:03
da, daca schimbi arborele trebuie sa schimbi si cuzinetii, intrucat cei vechi vor avea deja uzura. Legatura este ca arborele este cel care angreneaza distributia printr-un pinion, problema este acel pinion care angreneaza lantul de la distributie...
WLF Posted 03 January 2012 - 22:04
Teoretic acel pionion ar trebui schimbat separat, fara sa mai umbli la arbore. Cel putin la Alfa, in kitul de distributie, erau incluse cele trei pinioane, de la arbore si axe cu came.
Inca o chestie interesanta. Motorul avea doua lanturi, unul pentru distributie, si celalalt pentru balans, in sensul de echilibra motorul si a elimina vibratiile la relantiu.
fane320d Posted 03 January 2012 - 12:09
Salut baieti si La Multi Ani !
Aceasi problema o am si eu tot la un N47, de 177 cai din 05.2008 cu 50 300 de km reali ( masina de weekend)
Azi am lasat masina la Bavaria Motors Constanta, explicandu-le pe larg problema.
octavian8383 Posted 11 February 2014 - 13:51
posesorii de N47 ar trebui sa se obisnuiasca cu ideea ca nu conteaza de unde provine masina(Germania,Spania,Italia...),bmw-ul a cam dat-o in bara cu motorul asta,defapt cand a schimbat pozitia distributiei,punand-o in spatele motorului,sunt atatea articole pe net,chiar si un filmulet pe youtube.
Va rog sa ma credeti,am vrut sa iau un N47(320fl din 2009) din reprezentanta bmw,le-am spus de problemele cu distributia,stiau ,la intrebarea mea ,ca daca schimb kitul la ei imi pot oferi garantie ca macar 100k km nu mai am probleme ,raspunsul lor au fost:
BMW nu da nici un fel de garantie ca nu se mai rupe distributia de ex in 100k km.
cine vrea sa creada bine,cine nu poate sa faca misto,nu e nici o suparare.....
c0j0 Posted 15 February 2014 - 22:31
Buna seara tuturor!
Vin cu un caz real care l-am trait pe pielea mea saptamana trecuta.
Am un e87, 118d,143cp, 2008, facelift, adusa in 2012 la 150k din Germania
Ulei bmw 5w30 schimbat la max. 11 mii km, masina a fost foarte ingrijita, rulata doar de mine si mers foarte normal (nu sunt adeptul drift-urilor, liniute sau alte prostii), tinuta in garaj, 80% din km rulati extra-urban, pur si simplu e impecabila. arata ca atunci cand a fost adusa din Germnia.
La 222k am avut ghinionul sa-mi cada distributia.
A aparut un zgomot suspect (ce-i drept, eu auzeam un 'zumzait' de lant si motorul devenise putin mai zgomotos mergand zilnic cu ea), dar poate a fost si vina mea ca nu am schimbat distributia. Dar ba cei de la reprezentanta imi spuneau ca mi-o schimba, dar nu-mi garanteaza ca dispare zgomotul, ba prieteni care ziceau ca nu se aude nimic suspect, ba altii ca se aude ceva ciudat. Nvm, nu mai conteaza.
Saptamana trecuta am pornit-o si am plecat cu ea, am mers aprox. 5 km. A stat oprita in jur la 30 de min, m-am intors inapoi, am pornit-o si citeam niste hartii, in timp ce masina era la relanti. Dupa 2 min se opreste motorul. Incerc sa o repornesc si se auzea cum invarte electromotorul si motorul, dar nimic sa o ia. Nu am mai fortat-o. Primul gand m-a dus la distributie. Am chemat un mecanic cu testerul, eroare ---> 'senzor ax cu came' ---> clar distributie rupta.
De aici bunele si rele.
A fost scos motorul de pe masina. Si de aici a inceput distractia. Primul injector a iesit f usor. In cele din urma si al 2-lea. La injectoarele 3 si 4 s-a tras 3 zile de ele cu o presa si nu mai cedeau. Am decis cu mecanicul sa spargem capacul de la _chiulasa_, ca sa avem loc sa le mai miscam, cu gandul ca-si vor da drumul. Pana la urma am reusit sa le desfacem de la jumatate. Dupa ce au stat 2 zile cu lichid de frana in ele am reluat operatia cu presa, dar fara succes. Intr-un final, dupa alte 2 zile am reusit sa le scoatem.
Urmeaza luni sa le ducem la verificat sa vedem daca mai sunt bune de ceva.
Comand si kitu' de ambreiaj pe luk (cel pe original era cu 100 de lei mai mult, dar venea in 5-7 zile si fiind mort fara masina, am preferat sa-l iau pe producator, practic fiind acelasi ca si pe original, doar ca nu are stanta). Cand ajunge astazi surpriza mare..dupa codu' de caroserie, discul nou e mai mic in diametru cu aprox 1-1,5 cm decat cel vechi, placa are aceleasi dimensiuni, in conditiile in care cel pe original are stanta BMW si e tot pe luk. De ce? Documentandu-ma astazi, am aflat si raspunsul care e f. simplu..din 2011 s-au gandit desteptii de la BMW sa faca discul mai mic, probabil si-au dat seama ca cele fabricate prima data tineau prea mult.
Acum si partea buna..supapele si pistoanele nu au patit nimic (pun pe seama incidentului care s-a intamplat la relanti).
Voi reveni cu alte detalii, poate si poze. Luni imi ajung si restul pieselor si ne apucam sa-l punem inapoi.
In concluzie, am ramas f dezamagit de cele intamplate la o marca premium si ma gandesc serios sa trec la Mercedes.
P.s.: Aceeasi problema am auzit-o acum 2 saptamani si la un F20 cu 120 mii km(lant rupt, dar acolo consecintele au fost mai mari fiind afectate si supapele), deci nu au remediat nimic nici la noile modele.
Ovi_TM Posted 17 February 2014 - 10:55
Salutare la toata lumea,
Am decis si eu sa postez aici dupa ce am citit tot topicul asta in decurs de ceva luni
recunosc.
Am cumparat un E90 318D 143Cp fabricatie 2007 acum 7 luni de zile din Ro (masina cumparata din Ro de noua si folosita in Ro)la 150k KM rulati desigur mototr N47 de care urma sa aflu ulterior.
Masina e impecabila din toate pct de vedere e full option are carte de service la zi (toate reviziile si interventiile facute la Automobile Bavaria Bucuresti).
Am verificat toate aspectele legate de Service History la BMW iar la 143K Km era schimbata distributia. Initial am zis perfect am scapat de o grija nu o mai schimb eu.
De cand am aflat de problema asta cu distributia subreda la N47 nu am putut sta linistit si am zis hai sa merg si eu la service la Banat Car sa vb cu baieti sa vedem ce s-a schimbat la masina si daca se mai aude (eu nu mi-am dat seama ca ar fi ceva probleme sau ca s-ar auzi ceva suspect).
Pe scurt baieti au fost foarte de treaba in cazul meu:
-in aprilie 2012 - la 143k Km a fost schimbata distributia + arbore cotit + mai multe altele (21 000 Ron factura) si 2 ani garantia.
- cei de la service (Banat Car) au zis: clientul se plange de zgomot la motor - distributia e in garantie (inca 2 luni) - timitem raport la producator (BMW) si asteptam - (toate reziziile sunt facute la reprezentanta pana cand am luat eu masina).
- 2 saptamani mai tarziu a venit si raspunsul pozitiv: Producatorul (BMW) trimite piesele (ultimele modele de patine, lant si toate cele) - Banat Car le factureaza manopera (aprox 3300 ron din cate am vazut eu) iar eu platesc doar uleiul si filtrul de ulei.
Miercuri am dus masina la ei vineri am luat-o cu distributia schimbata. De plata dupa cum au spus initial mi-a fost facturat 5.2 L ulei + Filtru Ulei + sprai curatire - 450 Ron.
Ca si impresie (dupa ce am mers un weekend cu masina): motorul merge parca mai silentios (repet eu nu auzeam nimic suspect nici inainte).
Cat despre experienta de la reprezentanta nu pot decat sa ma declar foarte multumit (sincer nu ma asteptam). Ei au spus ca decand s-a schimbat solutia constructiva la patine s-a rezolvat problema cu distributia la N47. Acum ramane de vazut!
Imi cer scuze daca am scris prea mult dar am dorit sa impartasesc cu voi aceasta experienta. Poate ajuta pe cineva.
in final vreau sa va spun ca sunt ca sunt foarte multumit de masina si de alegerea facuta acum 7 luni.
Pentru alte detalii va stau la dispozitie.
O zi faina!
jhonny1(Posted 29 March 2014 - 12:49)
Salut BMW-ishtilor,
De cand mi-am cumparat BMW-ul (un X3 2008 automat n47) si asta s-a intamplat in decembrie 2013, am tot inceput sa citesc despre distributie. Am ramas uimit cand am vazut ce probleme pot aparea cu distributia la acest motor. Bineinteles fiind in panica am mers la cateva service-uri sa vad daca problema asta o am si eu.
Concluzie: "nu se aude nimic totul e OK, mergi omule acasa si cautati de nevoi". Mi-am cautat de nevoi pana ieri (28.03.2014) cand am iesit din curtea blocului, am facut vreo 300 metri si mi s-a aprins o spirala DDE pe bord si in acelasi timp a murit si proaspatul meu BeMeWeu importat din Italia acum 3 luni.
Am pus-o pe evacuator si am dus-o la service ca sa constate LANT RUPT. La primirea vestii mi s-a intunecat in fata ochilor dar na, asta e, conducem BMW-uri, rahaturile naibii.
REPET: Nu a dat nici un semn ca s-ar putea rupe.
bratila23 ( 29 March 2014 - 13:34)
Altceva a mai fost afectat pe langa ruperea lantului?
jhonny1
Supapele si nu mai stiu ce prin chiulasa
DarkSun
Cati KM aveai pe masina si cat de sigur este ca erau reali ? Fiind din 2008 cred ca era o idee buna sa schimbi distributia pentru ca nu aveai nici o piesa schimbata (macar vibrochenul). Dupa cum vad majoritatea care au 250 000 km sunt 2010 +
jhonny1
Am 181.000 km si am si carte de service. Acuma nu stiu, poate ca trebuia schimbata distributia. Intentionam sa fac asta dupa primul "harshait". Dar dupa cum am mentionat, nu a dat nici un semn ca ar fi uzat lantzul.
pku82 Posted 20 February 2014 - 15:01
Salut,
Saptamana trecuta am vrut sa imi sa imi cumpar un 318, dar dupa ce am citit forumul, am intrat in paranoia si am renuntat. Nu de alta da nu am chef sa platesc 15k Euro pe masina si dupa 10 mii de km sa mai bag inca 5K euro in ea
Oare am facut bine, rau??
PS: cat ar costa o distribute noua+ vibrochen ?? ( masina era fabriactie 2008 deci vibrochen cu probleme )!!
razzzzvan Posted 20 February 2014 - 15:26
Distributia este cam 3000 de lei cu tot cu manopera
Iar vibrochenul parca este in jur de 5000 de lei, dar nu sunt sigur + manopera
Deci nu sari de 2000 E. Acum problema este sa le schimbi si peste 30.000 sa o auzi iar pe doamna distributie.....
pku82 Posted 20 February 2014 - 15:43
Crede-ma..problema asta ma dispera. Am avut masina in mana si am dat-o inapoi!!
Iti dai seama ce paranoia a intrat in mine....cand am auzit de distributii care se rup si distrug motorul!!
smiley32 Posted 21 February 2014 - 09:23
Era manuala sau automata? e foarte rar intalnita problema asta cu lantul la masinile automate :rolleyes:
pku82 Posted 21 February 2014 - 09:53
E manuala. 95 mii KM reali. Masina este inca in garantie pana la sfarsitul anului sau inca 5000 de km.
Imi place mult, dar o eventuala reparatie de 5k euro peste cateva zeci de mii ma sperie!
Schumy Posted 20 January 2014 - 13:34
Salut!
Am zgomot la distributie de pe la 87.000km. Nu se aude in cabina insa de afara se aude clar. Dupa schimbul de ulei s-a ameliorat si nu se mai auzea insa dupa vrea 3000km a reaparut doar la cald. Masina are acum 95.000. E un 116d 2009 luat de nou deci km reali. Credeti ca am vreo sansa pentru "intelegerea amiabila"? Toate reviziile au fost facute la reprezentanta de unde a fost cumparata. Zgomotul este evident. Se aude de la 2-3m de masina.
Sunt ferm convins ca ma va costa si inca nu putin... Locuiesc in Norvegia si preturile sunt exagerate la service (manopera undeva la 170Eur/ora si piese in cel mai fericit caz dublu)
Vlad_E30_E46 (Posted 16 April 2014 - 14:03)
sunt fix aceleasi probleme si la cele de 184cp? chiar nu au facut nimic in privinta asta? adica si f30-ul(desi sunt si e90-uri de 184cp) este lovit de aceasta "ciuma"?
ionica232 (Posted 12 March 2014 - 01:28)
Salut,am un 320xd 130kw din nov 2009.Masina mea e predispusa la problema asta ? ms
C_o_s_m_i_n (Posted 12 March 2014 - 07:51)
Nu, a ta e editie limitata. Are distributie din titan, produsa la NASA.
In tot topicul se povesteste ca problema cu distributia nu s-a rezolvat nici la motoarele noi si tu esti nedumerit.....
***********************************************
Daca postul meu va prezenta interes pot sa continui cu Audi. Va urez o zi placuta!