Am avut doua 156 din 2008 pana in prezent, asa ca am avut si vrute si nevrute. La prima singura problema majora a fost ca mi-au picat doi cuzineti si a inceput motorul sa bata, dar s-a rezolvat cu bine. In rest, a primit consumabilele obisnuite si turatii multe
. La a doua, problema majora a fost ca s-a stricat din senin cutia de viteze si am inlocuit-o complet. Problemele astea doua se intampla de la rar spre deloc, dar eu am avut "norocul" sa le intampin. Evident, am schimbat seturi de brate ca si astea sunt cam la categoria consumabile, din doua motive: primul factor sunt drumurile si al doilea as putea spune ca si calitatea pieselor cam lasa de dorit.
In ceea ce priveste asigurarea, ultima care am facut-o, cea mai ieftina pe un an de zile m-a costat ~815 lei, am pana in 30 de ani si fara accident. In ceea ce priveste motorizarea pe care vrei sa o iei, ti-as recomanda 1.8 sau 2.0, nu 1.6 pentru ca daca e SW si mai pui si bagaje s-ar putea sa scoti un consum mai mare pentru ca motorul se chinuie mai mult sa ajunga la viteza dorita. Singurul dezavantaj la 1.8 si 2.0 e ca vei avea costuri ceva mai mari la taxe si asigurari, iar in particular pentru 2.0, o curea si doua role in plus la distributie. In rest motoarele de la 1.6 la 2.0 sunt in mare parte asemanatoare. Consumul la 2.0 in oras e undeva la 12-13, iar inafara 7.5-8, dar nu o menajez. De multe ori vede 7000
Daca vrei diesel, mai bine mergi pe 1.9. Cei care au motorizarea asta am inteles ca sunt foarte multumiti si de consum si de intretinere, fiind si mai fiabil decat benzina.
Probleme cu airbagul am avut la a doua. De obicei sunt problematice firele de sub scaune. O vizita la service si ar trebui sa se rezolve. Eu cel putin, nu ma satur de ea, cu toate ca mai troncane de la drumurile proaste, ca mai pierde putin ulei pe undeva etc.; de fiecare data ma lasa cu un zambet pe fata.
La varsta lor, se comporta foarte "modern". Ai grija si la rugina de pe dedesubt.