It is currently 01 Feb 2025, 15:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 Apr 2014, 11:05 
Offline

Joined: 15 Sep 2013, 11:57
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156, 1.9
Salutari tuturor,

Din informatiile utile pe care le-ati postat cu ani in urma, am inteles ca, de regula, pivotul sau bucsele de pe brat nu se pot schimba decat odata cu tot bratul, sau altfel spus - ai stricat pivotul ori busca - schimbi tot bratul. :bash:

Totusi, am observat ca au existat discutii cu privire la reconditionarea pivotului si/sau schimbarea bucselor de pe brat - ca ar fi posibilie si uneori s-a declarat ca aceasta varianta ar fi chiar mai trainica decat inlocuirea bratului.
Prin urmare, rugamintea mea este sa ma ajutati cu urmatoarele sfaturi si informatii:
1. este recomandata reconditionarea pivotului de pe bratul vechi si inlocuirea tuturor bucselor masinii cu poliuretan ?
2. in cazul in care nu are rost sa schimb cu bucse poliueratan, cele existente pe Alfa 156 se potrivesc cu cele de pe alte masini ?
3. cunoasteti unde se pot efectua aceste manopere in Bucuresti ?



Va multumesc pentru raspunsuri,

Viorel,

always happy owner of Alfa Romeo 156, 2001, 1.9. jtd, 110 hp

_________________
Alfa Romeo 156, 1.9 Jtd, 110 hp


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2014, 17:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
1. nu
2. nu
3. nu

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 06 Apr 2014, 20:06 
Offline

Joined: 17 Apr 2013, 21:45
Posts: 323
Car: 156 8v '02
Location: Timișoara
comanr Quote:
1. nu
2. nu
3. nu
L-ai luat pe nu în brațe și gata :lol:

(EDIT) Eule, ai PM. acuși mă goneau ăștia că fac reclamă în public.

_________________
Don't. Cut.


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2014, 20:44 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Daca stai sa il citesti pe comanr e posibil sa suferi traume psihologice sau chiar fiziologice asupra creierului ;)

Pe de alta parte nici intrebarile nu sunt tocmai cele mai ... gandite.
Poti schimba bucsele cu unele din PU, insa ai grija ca majoritatea bucselor din PU nu prea sunt gandit facute, sunt putine care sunt facute bine, sa nu faca nici zgomote si nici sa nu se rupa. Referitor la pivot, daca ai unde schimba acel pivot cu unul nou, de preferat prins cu surub, atunci go for it, rau nu are ce sa faca.


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2014, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
bai alexandrus ce pivot prins cu surub pe brat de aluminiu omule, pun pe seama faptului ca ai lucrat mult si oi fi si tu obosit, la alfa nu merge facut mai nimic pentru ca bratele sant din aluminiu.

ar mai fi si faza ca ele nu costa mult , chiar ieri am luat doua brate pe FRAP(sper sa nu fie praf) cu 100 lei bucata, ma refer la cele superioare.

bratele inferioare le am inlocuit la 130k si pot sa zic ca mai mergeau nu erau duse de tot.

am vazut niste meseriasi care reconditionau pivoti dar cereau cam 50 lei in galati, cat sa ceara si ei doar munceau , de inteles, insa eu prefer un brat nou chiar daca nu am bani de TRW.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 11 Apr 2014, 09:48 
Offline
User avatar

Joined: 12 Apr 2011, 23:26
Posts: 124
Car: Brera
Location: Arges
pivotul nu se poate inlocui, cele 2 bucse se schimba cu usurinta, dacat sa iti iei chinezisme mai bine mai starnge ceva banuti si i-ati trw, brate inferioare la 150 ron noi scartaie si bat in draci dupa 2 luni si aprox 3000 km, apoi alti bani de brate, alti bani de manopera........si toate cele

_________________
*0742 503 955*[/color]


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2014, 02:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Se poate schimba, dar vad ca multi nici nu concep faptul ca pivotii aia nu sunt turnati acolo. Nu inteleg de ce insa arunca sfaturi in stanga si dreapta.
In fine, din partea mea cumparati brate noi.


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2014, 10:21 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 639
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Lumineaza-ne, imparate Alexandrus! :thanks2:

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2014, 11:16 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu nu inteleg care i noutatea.

pivotul iese din nuca aia, i se scoate capacul ala si se poate inlocui teflonul, asa fac astia la atelierul respectiv, dar marginile care trebuiesc adunate din nou peste capacul ala sant din aluminiu , la bratele din fier e mult mai usor, aluminiul nu permite prea multe, faza cu prinsul pivotului cu surburi(ca la opel, reno) este valabila la bratele de fier, la aluminiu nu exista asa ceva, asta e o duda care eventual iti poate grabi drumul catre puscarie.

lumea tre sa inteleaga ca nu numai teflonul ala se uzeaza, se uzeaza si locasul in care sta pivotul si sfera respectiva, ba chiar in unele cazuri de uzura mare se maresc si cotele de la bucsi din cauza frecarii aluminiu-cauciuc.

un lucru proiectat prost ramane aiurea orice i ai face.

am observat insa ceva care are o importanta majora in uzura pivotului superior si anume faptul ca la coborarea maxima a suspensiei, pivotul se loveste de marginea bratului , rezultatul este o uzura imediata, pivotul trebuie sa mai aiba cursa si dupa extensia maxima a suspensiei pentru o rezistenta mare in timp, eu cred ca toata suspensia e cu probleme de calcul.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Apr 2014, 11:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7933
Car: Vespa
Location: Bucuresti
O discutie mai veche sa va inspire
http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php? ... 44#p177044" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2014, 17:28 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
TwinTwin Quote:
Lumineaza-ne, imparate Alexandrus! :thanks2:
Nu e asta scopul meu, cine ar fi vrut cu adevarat sa afledaca se pot schimba pivotii si cum se poate face asta, afla pina acum, dupa cum a aratat si Mugurel.


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2014, 19:48 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu stiu daca e atitudinea cea mai buna ,in mod sigur rezolvarea nu este folosirea unui ciocan mai mare, eu cred ca e o problema la cursa suspensiei si la unghiurile de lucru ale pivotului pentru ca nu este permis ca un pivot sa capete uzura dupa 10k sau mai putin.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 16 Apr 2014, 21:45 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
mugurel Quote:
O discutie mai veche sa va inspire
http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php? ... 44#p177044" onclick="window.open(this.href);return false;
Multumesc Mugurel, cand am vazut topicul am inceput sa caut vechea discutie pentru a veni in ajutor. Personal am avut montate pe masina brate superioare reconditionate de care am fost 2x mai multumit fata de TRW. Cheia succesului este sa gasesti un strungar iscusit si rabdator. Din pacate relatia mea cu al meu faurar s-a deteriorat in urma unor lucrari de mantuiala facute pentru bratele superioare al unui user de pe al nostru forum...

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2014, 23:43 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu cred ca se poate face orice, adica trebuie sa fim pregatiti sa facem orice , daca un brat tine o perioada legat cu sarma trebuie sa stim asta si sa folosim asta in caz de urgenta maxima insa nu recomand reconditionarea bratelor la masinile care au asemenea tinuta de rum/putere cum este alfa romeo.

poti sa faci asta la o dacie, la orice gunoi, da cand tu trebuie sai iei un viraj la 150 la ora nu vrei sa faci asta cu un brat reconditionat si reambutisat. nu e o chestie de bani, e o chestie de a fi sau a nu fi.

nu vorbesc de cei ca mine care lasa anumite articulatii sa bata serios pana se apuca sa miste ceva in vederea reparatiei, ma refer la utilizatorii normali care ar trebui sa se simta siguri in alfa lor.

as incerca sa leg suspensia cu 5-9mm mai sus decat punctul maxim inferior , ca la masinile de competitie de teren, nu ma costa prea mult, de proba, am vazut la niste australieni mai demult niste protectii din astea, practic limitezi cursa suspensiei.

exista niste sufe/bride speciale care nu costa prea mult.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 17 Apr 2014, 21:32 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Jocurile/bataile la pivoti sunt insutit mai periculoase decat bratele reconditionate.
Daca ma simt sigur pe bratele reconditionate? Da.
De ce?
Pentru ca NU se intervine in structura bratului unde sunt exercitate forte. In cazul bratului superior, fortele ce actioneaza asupra pivotului sunt cele laterale si nu pe directia in sus(unde e capacul) si nici pe directia in jos. Presupunand prin absurd ca sare capacul pivotului, acea reambutisare cum ai spus tu, pivotul ramane la locul lui si implicit roata. Probabil te alegi cu o mare troncaneala. In cazul pivotului bratului inferior, fortele actioneaza pe lateralele lui si pe directia in sus. La fel, asupra acelui capac din partea de jos a bratului, nu se exercita forte. Nu are motiv sa sara, si chiar daca sare, la fel...o mare troncaneala.
Cand m-am apucat sa reconditionez brate, a fost initial din cauza scartaitului bucselor bratelor superioare, apoi dupa schimbarea lor cu unele din poliuretan incepuse "sa pice" pivotul des. Si uite asa am gasit solutia inlocuirii si a bucselor pivotului... Ultima oara cand am socotit cati km am facut cu astfel de brate trecusem de 45k. Chiar o sa ma uit prin istoric sa vad cat au tinut si o sa revin.
Imi pare rau ca nu am rabdare acum sa ofer explicatii mai tehnice, mai stiintifice sau mai pe intelesul tuturor insa am avut o zi... :censored:
Pentru brate legate cu sarma si reconditionari de brate doar la dacii si alte asemenea... cred ca ideea face parte din ciclul Alfa e masina proasta.
Rog totusi ca pentru confortul meu si siguranta voastra sa aveti in vedere ca doar am impartasit din propriile experiente si nu recomand oricui, sau mai bine spus: DON'T TRY THIS AT HOME! OR DO IT BUT AT YOUR OWN RISK!

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2014, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
problema mea cu refolosirea/reambutisarea bratelor de aluminiu se refera la posibila aparitie a unor fisuri in zona pivotului , fisuri care pot aparea prin lovirea/fortarea materialului in procesul de reparatie.

se stie ca o carabina de alpinist de exemplu nu se scapa din mana desi tine 20 de tone, daca ai scapat o de la cativa metri nu trebuie refolosita.

judecand dupa avatarul tau ar trebui sa cunosti aceste lucruri, probabil le cunosti dar nu ai constientizat, la urma urmei de aia e forum, sa ne spunem parerile.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 18 Apr 2014, 20:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Chiar nu tin sa conving pe nimeni de nimic insa reconditionarea bratelor nu se face nici prin lovire nici prin fortare ca sa apara fisuri. Probabil nici bucsele de poliuretan destul de larg raspandite nu ar mai trebui sa existe... Oricum, deobicei cand ma apuc de ceva, mai consult pe unii altii, ma documentez, etc. si deobicei imi iese. Nu sunt genul care visez noaptea si ma apuc de facut ziua doar de dragul experientelor. Chestia cu fisurile... ce sa zic, am vazut pivot retezat la un SUV, deci nimic nu se poate exclude pe lumea asta insa asta se datoreaza defectului de fabricatie. O microfisura poate duce la cedare de material. In mod sigur stii cum se scot pivotii blocati pe fuzeta in unele service-uri, cum da nenea cu ciocanul in fuzeta... eh abia atunci trebuie pusa intrebarea...oare nu apar fisuri?
Bafta

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2014, 21:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da stiu despre ce vorbesti, tu cam cat platesti pentru un brat(reconditionare) ?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 22 Apr 2014, 18:38 
Offline

Joined: 15 Sep 2013, 11:57
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156, 1.9
Multumesc pentru raspunsuri. Am citit cateva zile la rand postarile pe aceasta tema, inclusiv cele din adresa de mai sus, de prin 2011 - 2012.
Idea pentru care am deschis totusi acest topic era de a obtine si un feedback de la cei care au facut asa ceva.
Intre timp, am mai auzit urmatoarea opinie de la un neposesor de alfa: daca strungarul cel priceput iti pune cumva prea mult material pe pivot, acesta devine prea dur/neflexibil (sau ceva de genul asta) si risti sa ti se strice in timp caseta de directie + chestiuni mai grave.
Precizare, inclusiv pentru domnul Alexandrus: sunt prea putin cunoscator de mecanica auto si nici nu am timpul necesar sa studiez mai bine problema, desi incerc din cand in cand. Asadar, daca am declarat anumite aberatii, va rog sa le luati ca atare si sa incercati sa nu fiti ironici. :D

Hristos a inviat !

_________________
Alfa Romeo 156, 1.9 Jtd, 110 hp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited