comanr Quote:
@mickey
noile motoare nu sant o inovatie din punct de vedere al fiabilitatii, ele mai degraba sant o inovatie din punct de vedere al fiabilitatii controlate, cele mai fiabile motoare au fost facute in anii 80, mergeau pe putin 1 milion kilometri si fabrica dadea faliment.
tehnologia noua din tbi de exemplu nu o sa mareasca fiabilitatea in veci, solutiile sant menite sa creasca performantele cautand sa mentina o fiabilitate suficienta si un cost scazut, asta nu este in ajutorul ultilizatorului neaparat, insa daca ai un motor modern sub capota bunul simt ar trebui sa ti ofere satisfactie pentru ca evolutia exista totusi la motoarele astea mici si cu multi cai, este observabila si evidenta.
la alfa insa e foarte posibil ca tbi urile sa mareasca si peformantele si fiabilitatea comparativ cu ce motoare pe benzina au avut in generatia anterioara, asta e un lucru bun.
pe de alta parte cu cat micsorezi cilindreea unui motor pus pe aceiasi masina, sa luam ca exemplu loganul, cu atat mai critica este exploatarea corecta in regim a acelui motor si aici ma refer la tce ul de 0.9L cu care am mers, la fel e cazul motorului de 1.4 pe giulietta, trebuie atentie la cei care nu au cutii automate.
problemele cu multi air nici eu nu cred prea mult in ele atata timp cat se face schimbul la timp si nu se omoara masina sau se subtureaza, insa ele exista si sant cam multe pe forumuri de afara.
subturand un motor mic pe o masina marisoara o sa fie nasol rau, o sa se umple service ul de tigai de genul care sincer nu s rele dar sant neintelese de utilizatorul antisoferesc posesor de acaret turbat.
Problema , zic eu , ai pus-o partial bine.Nu cilindreea reprezinta handicapul ci puterea , cuplul si greutatea autoturismului , unde motoarele acestea nu stau rau.Adevarat cilindreea aceea pe aspirate s-ar chinui rau si ar afecta nu numai consumul ci si durabilitatea ansamblelor motorului si mai ales ale chitului ambreiaj daca nu ai stii sa-l conduci.
Raportandu-ne la aceleasi motoare TCE mare atentie , cuplul maxim este atins de pe la 1900 rot/min , la T-Jet-ul Alfa de 120 CP chiar la 1750 rot/min , doar sportivul asta de 170 CP urcat turatia turbinei pe la 2500 rot/min.
Deasemenea nu trebuie tratat ca si cum la turatii mai mici de 2500 rot/min turbina nu functioneaza deloc , doar ca debitul introdus de aceasta nu depaseste absorbtia aspiratiei simple decat foarte putin (te poti uita si pe indicatorul de boost disponibil in modul dynamic).