comanr Quote:
@DanS
intotdeauna o sa existe pareri pro motoare mici "turbate" in aceiasi masura in care o sa existe si critici.
ingrijorarea mea ca potential client de masina second hand ar fi legata de capitolul fiabilitate, mai ales la masini trecute de 150k(3-4ani) care se vor vrea a rezista fara interventii la motor inca 100k macar.
consumul il stim, nu e nici o noutate, masinile au un consum identic sau mai mare decat al unor motoare de putere echivalenta.
tipul va da un raspuns si in acest sens, pana acum majoritatea incercarilor in downsizing major au fost un fiasco pe termen mediu-lung.
eu imi doresc sa mearga tbi ul de 170cp si 300k fara reparatii iar daca asa este in mod sigur va fi vanat de diversi clienti.
Ca potential client second hand cred ca nu fiabilitatea actuala a masinilor ar trebui sa fie prima ta grija la achizitionare , ci indolenta si lipsa de responsabilitate a fostilor proprietari fata de acea masina pe care vrei sa o cumperi.Exemplul cel mai bun il detin la firma la care lucrez - in 2008 a cumparat un Fiat Doblo 1.4 benzina nou , a avut cam 7 soferi pana acum , are 230 000 km , de 60 000 km i s-a montat instalatie GPL , tot de atunci in 50% din timp foloseste si o remorca de 1,3 tone max autorizat (nu mereu plina).Ce pot sa spun , nu au vazut SUV-uri locuri pe unde a umblat magarusul asta , in interior a carat oameni ca un microbuz de foarte multe ori si cu toate acestea masina functioneaza si azi impecabil. DAR , exista un dar , consumabilele i s-au schimbat conform recomandarii producatorului , nu s-a facut rabat la calitatea consumabilelor.(Cand ma refer la consumabile includ si bucse bascule schimbate de 2 ori , telescoape 1 data).
Deci degeaba masina este construita cu materiale de inalta calitate si la standarde actuale , daca consumabilele , gen ulei motor , antigel , lichid de frana nu se schimba niciodata sau foarte rar si atunci cu unele de calitate indoielnica.