It is currently 16 Nov 2024, 10:25

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 19 Mar 2014, 09:31 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Salutari, am schimbat EGR de curand pe 159-ul meu (1.9 16v, nu mai gasesc threadul) si am niste zgomote ciudate pe care AI nu le-a identificat. Evident logica simpla spune ca daca n-au fost prezente inainte de EGR sigur au legatura cu schimbarea acestuia.

Am nevoie de cineva din Bucuresti care sa arunce o privire, un PM cu un numar de telefon ar fi perfect. Multumesc!

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 10:25 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
poti detalia, cam ce fel de zgomote?

ex: la cald/la rece, la accelerare/decelerare, in sarcina/stationare, intensitate, frecventa, etc

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
E destul de greu de explicat.

Face cu predilectie la cald, se aud la schimbarea vitezei in general, deci cand ridic piciorul de pe acceleratie si suna a furtun care scapa sau se gatuie. Foarte dificil sa descriu sunetul asta. E cam un galgait, dar nu chiar.

In plus, are o pierdere de putere care apare in general pe la 2k rpm dar doar cand merg foarte usor si d-abia ating pedala de acceleratie.

Toate astea sunt absolut noi, inainte de EGR masina nu prezenta simptomele astea.

Ideal ar fi ca cineva care cunoaste motorul/masina sa simta masina personal mi-e foarte greu sa descriu.

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 11:37 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
e normal zgomotul ala , al au cam toate. inainte nu se auzea pentru ca nu era etansa galeria. vezi senzorul map

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Posibil lipsa unei garnituri pe la EGR.
Chiar si curata fiind, n-ar trebui sa se auda in masina sunetul galeriei.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 15:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu cred ca omu se refera la zgomotul care apare cand turezi si iei piciorul deodata de pe acceleratie care este prezent la toate motoarele de 1.9 16v pe care le am vazut eu, la unele mai pronuntat , la unele mai putin pronuntat.

din ce am observat este datorat faptului ca turbina are inertie mecanica si produce un zgomot in intercooler care este foarte aproape de turbina, fasait/huruit variabil,de scurta durata, datorat palelor turbocompresorului care lovesc aerul stationar spre intercooler.

acelasi fenomen era prezent la motoarele pe benzina cu turbina(wrc) cand luai picioarul de pe acceleratie si se obtura traseul de aer, insa mult mai pronuntat.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 16:12 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Omul zice ca ii apare la accelerare. Nu la frana de motor.
Trebuie verificat atent...

P.S. La WRC, aveau blowoff-uri....


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 17:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Aia cu pierderea de putere la 2k rpm cred ca e de la imbacsirea peste masura a admisiei. Been there.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@jukebox

cum zici tu...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 21:11 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1669
Car: GTV
Am si eu de cateva zile simptome asemanatoare, dar numai la pornire. Pe la 2k rpm, se aude ceva, eu as zice ca e ca un motoras stricat. Sau cel putin de asta imi aduce aminte. Nu am insa pierdere de putere deloc. Trage liniar de la 1700 in sus.

Admisia am curatat-o in vara, nu poate fi ce a zis georgecristian mai sus.

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2014, 23:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@tudy

cred ca si tu si jukebox nu santeti in faza cu evenimentul, omul a specificat clar ca sunetul se produce cand se elibereaza pedala de acceleratie....

nu e o problema insa, daca se dau detalii poate cineva are un raspuns la problema ta.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 00:54 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1669
Car: GTV
Toate Alfa au cate o problema, dar fiecare o are pe a ei :lol:

Mi s-a parut totusi ca poate se aseamana problema avand in vedere ca tot pe la 2k sunt probleme. Eu nu pierd insa putere si e in timp ce accelerez, si doar imediat dupa ce pornesc. Dupa ce se incalzeste motorul "umpic", e totul ok. Mai putin lampa din plafon care desi a fost lipita, inca scartaie. Deh...

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 01:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
orice motor rece are cam jumatate sau mai putin din puterea data de fabricant, mai ales dieselul la care injectoarele intra destul de tarziu in parametri.
toate 1.9/2.4 sant niste tractorase la rece care abia se taraie si nu trebuiesc fortate. zgomote apar pe perioada de startup in functie de temperatura, ulei folosit, uzura motorului.

odata cu timpul si zgomotele de start up se intetesc, jocurile si tolerantele la rece se maresc, it's just normal wear&tear.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 01:07 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1669
Car: GTV
Are ea ceva acolo, n-a mai fost gadilata de nimeni din vara, ii e dor. In fine, de lasat in drum nu m-a lasat niciodata si ma gandesc ca nu incepe de acum. Vad la vara ce si cum.

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 01:15 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
tu stii mai bine ce si cum, cat despre scartait sau zdranganit eu nu imi fac probleme la o masina cu interiorul din plastic 90%, e o chestiune de timp pana sa dobandeasca greieri/zgomote la imbinari.

solutia pentru scartaieli nu este insa lipitul ci exact opusul, lasarea unui grad de libertate prin folosirea masticurilor/buretilor/elementelor de imbinare(etansare) elastice care sa preia miscarea dintre obiecte.

dieselul are multe zdranganeli mai ales la relanti, vibreaza diverse obiecte prin masina , prin torpedou/buzunare, nu ma deranjeaza atata timp cat este economic si puternic si sta in parametri.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 10:16 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
@comanr - zgomotul este neregulat, uneori apare, alte ori nu. In plus, pentru mine e prima oara cand il aud. Am masina de noua si doar eu am mers cu ea, si nu merg ca taximetristii :)

De asemenea, pierderea de putere se manifesta ca niste intreruperi in mersul regulat (socuri) nu ca o pierdere obisnuita care practic te face sa apesi pedala degeaba.

Din pacate cum spuneam e super dificil de descris corect.

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 11:14 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
vezi si tu cum evolueaza, banuiesc ca nu ai MCSF.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
comanr Quote:
vezi si tu cum evolueaza, banuiesc ca nu ai MCSF.
Ce e MCSF? (scuze ignoranta)

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2014, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
bluebit Quote:
@comanr - zgomotul este neregulat, uneori apare, alte ori nu. In plus, pentru mine e prima oara cand il aud. Am masina de noua si doar eu am mers cu ea, si nu merg ca taximetristii :)

De asemenea, pierderea de putere se manifesta ca niste intreruperi in mersul regulat (socuri) nu ca o pierdere obisnuita care practic te face sa apesi pedala degeaba.

Din pacate cum spuneam e super dificil de descris corect.
Sunt aproape sigur ca intreruperile tale sunt de la admisia colmatata, nu stiu care e treaba cu zgomotele.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2014, 10:09 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
georgecristian Quote:
Sunt aproape sigur ca intreruperile tale sunt de la admisia colmatata, nu stiu care e treaba cu zgomotele.
Sa se vada chestia asta chiar imediat dupa schimbul EGR? Poate oare un EGR nou sa evidentieze probleme de genul asta?

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2014, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Poate e doar o coincidenta, nu lega neaparat intreruperile de egr-ul nou. Mai ales daca nu ai curatat niciodata galeria de admisie.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2014, 08:31 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Intr-adevar n-am curatat nciodata admisia. Oricum, de vreo 3 zile intreruperea de putere nu s-a mai manifestat, deloc.

Raman doar zgomotele si sincer e foarte dificil sa-mi dau seama de unde vin sau chiar si natura lor. Am experimentat si daca turez sus, pe la 3.5k, cand iau piciorul de pe acceleratie nu se mai aud. Doar cand schimb ca in oras pe la 2.8k-3k, se aud. Ciudat.

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2014, 10:44 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Un coleg, care are un 2.4 diesel de 210 CP, a facut o curatare si ajustare (?) a supapelor, lucru care a imbunatatit radical performanta masinii.
Daca spun prostii, nu e vina mea.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2014, 14:30 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
lucianm Quote:
Un coleg, care are un 2.4 diesel de 210 CP, a facut o curatare si ajustare (?) a supapelor, lucru care a imbunatatit radical performanta masinii.
Daca spun prostii, nu e vina mea.
Da, te cred, la mine performanta e la fel ca inainte, nu simt nici o diferenta, doar ca nu-mi dau seama daca zgomotele astea au sau nu legatura cu EGR.

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
PostPosted: 30 Mar 2014, 16:02 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Yey am reusit sa descopar sursa intreruperilor de putere: fisa injectorului nr. 3. Diagnostic: contact imperfect, ca maximul de cuplu/panta injectorul cerea curent pe care nu-l primea. Am curatat cu un spray de contacte/mecanic cele 2 mufe si pare ok deocamdata. Daca mai apare, voi schimba cablajul, injectorul functioneaza bine, chiar e cel care corecteaza cel mai putin (<0.4 mm3).

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited