It is currently 01 Nov 2024, 08:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject: nivelul uleilui la motor
PostPosted: 02 Mar 2014, 23:42 
Offline

Joined: 13 Oct 2013, 19:36
Posts: 6
Car: alfa romeo 166
Salut. Am controlat uleiul dupa 45min de cand am oprit masina si am scos jorja uscata. As vrea sa stiu daca nu mai are ulei deloc sau e la minim pt ca in bord nu se aprinde nimic si motorul merge perfect.


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Pai atata timp cat motorul merge perfect, nici nu prea conteaza, nu-ti mai bate capul !

Acum serios, fie iti pierde pe undeva, fie iti mananca ulei si nu ai mai completat tu de mult, in oricare din cazuri nu e bine. Deloc. Completeaza pana ajungi la maxim pe joja si vezi cati litri de ulei iti intra, asa vei sti cat mai aveai in motor.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 00:18 
Offline

Joined: 13 Oct 2013, 19:36
Posts: 6
Car: alfa romeo 166
Ca nu e bine deloc stiu. Dar totusi dc nu se apride martorul in bord??


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Martorul de presiune de ulei se aprinde atunci cand e deja prea tarziu, e foarte bine ca nu l-ai vazut aprins (altcandva decat atunci cand pui contactul).

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 00:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Completeaza, si verifica daca scade, recomand sa o lasi mai mult de 45 min de cand o opresti, inainte sa verifici. La 2.4 jtd de la minim la maxim pe joja intra cam 700 ml dupa calculele mele, daca nu atinge joja e clar ca trebuie mai mult.


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 00:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
acuma nu vreau sa par nesimtit, este teseu motorul?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 10:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
comanr Quote:
acuma nu vreau sa par nesimtit, este teseu motorul?
NU! E jtd, 2.4!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 10:24 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Eu as face schimbul si baga ulei cantitativ cat scrie in carte. Vazut apoi ce indica joja.

Vazut destule masini cu joje schimbate aiurea cu unele mai scurte.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 10:26 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ar fine sa verifici turbina daca este jtd motorul, pentru ca daca ea mananca atata ulei e cam periculos sa mai mergi, ar trebui sa stai cu ochii pe ea si sa verifici daca nu ai intercoolerul plin cu ulei.

daca era ts motorul nu era o problema sa mai mergi dupa completare.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Acum, nu c-as vrea s-o dau in offtopic, dar deja coman... cam exagerezi cu TS-urile. Nu ma deranjeaza absolut deloc ca ai adus vorba o data, de doua, de trei ori asupra unei probleme reale, dar, asa cum zicea si Twin Twin, cu al lui TS de 20 si ceva de ani, nu cred ca toate sunt gunoaie, asa cum pretinzi. O sa-mi zici ca nu ai zis asta, dar repetand la infinit aceeasi chestie.... Mai sunt pe aici cu TS-uri, membri vechi (ALEXGE, ANTONELCODREANU, TWIN TWIN, si altii pe care nu mi-i amintesc acum), si nu s-au plans de mai nimic, asa ca pici in ridicol...

Nu are rost sa reiteram povestea cu intretinutul masinilor... dar sa stii ca aici nu este vorba de cazanele cumparate cu 2-300 E, care s-ar inscrie in categoria de "gunoaie de TS", cand detinatorul isi face cont pe AC, intra 2 zile pana afla in ce stare a cump masina si apoi gata, s-a terminat cu dragostea de alfist...

Am inteles ca te pricepi, ca ai o masina extraordinara cu un motor extraordinar, dar fazele astea cu generalizarea si versus-ul "jtd-ul / gunoaiele de Ts" sunt cam de clasele primare...Am exprimat o parere obiectiva, care ar fi putut veni de la oricare dintre membri forumului, fie detinatori de jtd sau ts. Fara suparare... Cred ca intelegi...


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 12:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 Aug 2012, 01:05
Posts: 182
Car: 147 1.6
Location: Cluj/Turda
Off: Poate a avut un TS candva si a ramas socat de atunci.Eu tot TS am si pana acum n-am avut probleme cu uleiul/consumul de ulei, deci nu cred ca e chiar asa generala problema cum o vezi tu, Domnule Perfectiune ( precum Alexandrus )

Inainte sa te apuci sa desfaci cine stii ce verifica pe sub ea sa nu-ti zamuiasca/picure pe undeva.


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 13:03 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
la 2.4 este comuna problema cu scurgerea de ulei pe langa filtru de ulei, dar nu este de acolo, ci de la capacul pompei de ulei care are o garnitura ce costa 13 ron , dar ca sa o schimbi desfaci juma de motor (am mai scris eu pe forum cum am dat motorul jos ca sa o schimb :)) )


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 13:03 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Nu cred ca a avut; il cred destul de capabil (si este) sa evite cazanele... doar ca nu toate sunt la fel. Eu aici ma opresc :peace:


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 13:13 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Ca sa ajungi sa nu mai ai nimic pe joja, inseamna ca ori verifici foarte rar nivelul, ori iti consuma masiv; cat despre scurgeri, vezi pete pe sub masina, si in cazul lor sunt prelingeri nu curgeri (imi picura si mie, dar pana nu umblu in motor sau pana nu schimb ambreiajul, nu pun la sufle; dar o picatura de ulei probabil acopera 1cm patrat pe sol, nu vreau sa ma gandesc ce pata se face de la un sfert de litru de ulei).

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 13:32 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@mustafa
stai lin ca ma interesa ce tip de motor e ca sa stiu ce i spun omului, nu precizase. nu cred ca am facut vreo afirmatie referitoare la motor inca.

as merge si pe pontul lui tzivii daca exista dubii cu joja insa la diesel de cele mai multe ori daca nu curge ulei vizibil e bine de verificat intercoolerul si turbina.

offtopic
stiu ca exista teseuri bune mai ales generatia veche de pe 75/155, am observat ca majoritatea au necazuri cu cele cu variator de pe masinile mai noi 147/156.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 15:41 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Consumul de ulei si indicii: Turbina/IC -> fum la greu, scurgeri -> urme de ulei in parcare. Ar trebui sa completezi pana la maxim pe joja si sa observi daca masina da fum sau lasa pete de ulei la stationare.
Confirm spusele lui Tzivi, atentie cu joja, sa fie pt aceasi motorizare. Eu la revizie am aflat ca am joja de 1.6, care este mai scurta. Prin asta inteleg ca un alfist cu 1.6, are joja de 2.0.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 23:39 
Offline

Joined: 13 Oct 2013, 19:36
Posts: 6
Car: alfa romeo 166
Multumesc mult pentru sugestii. Aseara dupa vreo 4-5 ore de cand era oprita am controlat iar uleiul si imi aratra un pic sub maxim pe joja. Ma mai fost linistit pt ca nu il cantrolasem de vreo lu a si m-am speriat cand am scos joja uscata. Totusi nu inteleg dc la cald nu sa murdarit deloc joja. Cat despre scurgeri in jurul filtrului este un pic de ulei si dedesupt la imbinarea le la scut e un pic patat de ulei dar nu lasa nici o picatura in pamant. Totusi ce ulei recomandatzi pt schimbil de ulei?? 5-40w sau 10-40????


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited