Avand in vedere ca in ultima perioada pe forumul Alfaclub abunda informatiile tehnice, am hotarat sa iau problema in propriile maini si sa vad cu ce defectiuni se confrunta masina mea, Alfa 147 , 1.6, 105cp. Pornind de la erorile descoperite in trecut cu ajutorul unei diagnoze computerizate (P0300-misfire/ P0301-cyl 1 ignition fail- reason signal high/ P0303-cyl 3 ignition fail-reason signal high.) dar care nu m-au edificat si a acestor 2 filmulete:
http://www.youtube.com/watch?v=Vpsvmei6t7E" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Q6_V6XOJ8Pg" onclick="window.open(this.href);return false; , (procedand la fel)am gasit problema. Intr-adevar la cilindrul 1 in momentul in care am dat jos fisa ce duce catre bujia nr.2 (nu vorbesc de bujia acoperita de bobina) am ramas cu fisa in mana si conectorul metalic in orificiul bobinei. De aici si acel misfire pe cil 1 avand in vedere ca era rupta conexiunea in interiorul mansonului cauciucat si scanteia se "imprastia" neducandu-se catre bujie. La fel ca si in filmulet am procedat la ridicarea fiecarei bobine in parte de pe bujie observand daca se produc modificari in "mersul" motorului si astfel am descoperit ca pe bobina 3 motorul nu isi schimba "mersul" absolut deloc deci, bobina stricata. Avand aceste doua cauze si efecte am procedat la demontarea tuturor bobinelor si a fiselor aferente si descoperind la celelalte (2 si 4) mici depuneri de coroziuni de culoare vrede si mizerie. Am procedat in prima faza la curatarea fiecarei bobine si fise (conectorii acesteia) cu solutie WD40 si montarea acestora pe suportul metalic urmand ca maine cand vor sosi fisele si bobinele comandate sa fie montate toate inapoi pe motor. Atasez alaturi cateva poze cu fisele si bobinele in cauza urmand ca maine sa completez cu partea a doua a lucrarii.
Pozele sunt facute cu telefonul dar maine le voi face cu un aparat foto pt o mai buna imagine.